Mijn vraag
De fans van mijn 1080TI werken niet in combinatie met mijn Gigabyte kaart. Wat ik daarmee bedoel is dat de fans niet draaien(ook niet als de temperatuur oploopt MAAR als ik de fans aansluit op de Led Connector van mijn RTX 3060 die eronder hangt gaan ze alle 3 direct op volle snelheid draaien, hoe kan dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
-Gigabyte GTX 1080TI
-EVGA RTX 2060OC(gebruik ik niet maar wel gecheckt in het slot waar de 1080 ti inzit en werkt prima
-HP RTX 3060
-I5 10400F
-32GB)4x8 Kingston fury beast 3200MHz DDR4 CL16
-MSIz590 pro
-Samsung 2TB 979 eco
-1x PSU coolermaster 650brons voor moederbord/ harddrives/fan/memory
1x PSU Corsair 650 watt voor RTX 3060 en 1080TI VIA ATX splitter
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-fans aangesloten op andere energie bron werkt werkt wel
-ik vermoed na wat (amateuristisch) onderzoek dat het de temperatuur sensor kan zijn die defect is waar de fans niet aangestuurd worden maar via hw monitor en afterburner zie ik wel de juiste temperatuur ik weet alleen niet of dit dezelfde sensor is die gebruikt wordt om de fans aan te sturen
-kaart heeft 4 aansluitingen op de printplaat voor de fan connector en allemaal geprobeerd zonder resultaat
- kaart /connectors uitgebreid met alcohol schoongemaakt(72%) en thermalpads/ coolpaste vervangen
-via afterburner fan bediening op handmatig gezet maar ook zonder resultaat
-gecheckt of de fans vrij kunnen draaien zonder weerstand
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt aan diegene die de moeite doen om dit te lezen en mee te denken
...
De fans van mijn 1080TI werken niet in combinatie met mijn Gigabyte kaart. Wat ik daarmee bedoel is dat de fans niet draaien(ook niet als de temperatuur oploopt MAAR als ik de fans aansluit op de Led Connector van mijn RTX 3060 die eronder hangt gaan ze alle 3 direct op volle snelheid draaien, hoe kan dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
-Gigabyte GTX 1080TI
-EVGA RTX 2060OC(gebruik ik niet maar wel gecheckt in het slot waar de 1080 ti inzit en werkt prima
-HP RTX 3060
-I5 10400F
-32GB)4x8 Kingston fury beast 3200MHz DDR4 CL16
-MSIz590 pro
-Samsung 2TB 979 eco
-1x PSU coolermaster 650brons voor moederbord/ harddrives/fan/memory
1x PSU Corsair 650 watt voor RTX 3060 en 1080TI VIA ATX splitter
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-fans aangesloten op andere energie bron werkt werkt wel
-ik vermoed na wat (amateuristisch) onderzoek dat het de temperatuur sensor kan zijn die defect is waar de fans niet aangestuurd worden maar via hw monitor en afterburner zie ik wel de juiste temperatuur ik weet alleen niet of dit dezelfde sensor is die gebruikt wordt om de fans aan te sturen
-kaart heeft 4 aansluitingen op de printplaat voor de fan connector en allemaal geprobeerd zonder resultaat
- kaart /connectors uitgebreid met alcohol schoongemaakt(72%) en thermalpads/ coolpaste vervangen
-via afterburner fan bediening op handmatig gezet maar ook zonder resultaat
-gecheckt of de fans vrij kunnen draaien zonder weerstand
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt aan diegene die de moeite doen om dit te lezen en mee te denken
...