Toon posts:

Is dit schimmel op de muur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25
Kan iemand aan deze foto zien of dit schimmel is of iets anders?

Het zit op de bovenste verdieping van onze woning in de inloopkast. Het betreft een rijtjeshuis met plat dak uit 1999 en de plek zit op een buitenmuur. Het dakleer is gecheckt en lekt in ieder geval niet (er is toen niet naar de betreffende plek binnen gekeken).

De plek heeft een lichte chloor(?) geur en was tijdens de droge lente/zomer maanden verdwenen, maar nu 2 winters op rij (van de 2 winters dat we hier wonen) zichtbaar.

We verwarmen die verdieping in principe nooit, ik schat de temperatuur op zo’n 12-14 graden in deze tijd.

Alvast reuze bedankt voor het meedenken!

Edit: ik heb nog geen poging gedaan om het te verwijderen ergens mee omdat ik niet weet wat het is en ik dat graag eerst wil weten.

Foto:

[Voor 8% gewijzigd door Martijn1990 op 18-01-2023 22:17]

Alle reacties

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

12-14 graden lijkt me te koud.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:56
Het wordt er niet beter/gezonder op als je het laat zitten, dus ik zou je willen aanraden het toch weg te halen. Verder lijkt 12-14 graden me iets te koud om vocht uit een niet geventileerde ruimte (zoals je inloopkast?) weg te krijgen. Dus kijk eens wat er gebeurt als je de ruimte verwarmt en ventileert?

Gele schimmel is overigens wel iets waar je veel over kunt vinden op internet, google er maar eens op en vergelijk dat met de situatie bij jou.

[Voor 0% gewijzigd door Toke_gt op 19-01-2023 13:13. Reden: Typfout bij de graden hersteld. 14 ipv 24.]

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-02 09:26
Is het geel of is het toch meer wit en lijkt het een soort sneeuw/ijskristalletjes.
Dat laatste heb ik in een kelder en komt door vocht (en kalk, meen ik). Ik spray er (schoonmaak)azijn op en dan is het weg.

• Martijn1990
Het is wel meer gelig dan wit. Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga het goed schoonmaken en proberen iets te verwarmen op die kamer :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je een chloorgeur ruikt is het waarschijnlijk al ooit eerder schoongemaakt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
De grap is dat je er met het toepassen van de schoonmaakmiddelen er achter komt wat het was. HG Kalkweg werkt bv wel op kalk maar niet op schimmel, HG Antischimmel omgekeerd.

Kalkneerslag in een niet-natte ruimte zoals een douche lijkt me erg onwaarschijnlijk echter.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Ziet er eerder uit als vet aanslag of nicotine aanslag. Ik zou inderdaad iets met HG of amoniac doen. (ik kreeg de nicotine er heel goed af, wel heel goed luchten)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Rukapul schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:15:
De grap is dat je er met het toepassen van de schoonmaakmiddelen er achter komt wat het was. HG Kalkweg werkt bv wel op kalk maar niet op schimmel, HG Antischimmel omgekeerd.

Kalkneerslag in een niet-natte ruimte zoals een douche lijkt me erg onwaarschijnlijk echter.
Als je gewoon Chlorix hebt staan kun je dit ook doen ipv HG spul.
Keukenpapiertje met wat chloor en als het schimmel is veeg je het zo weg.

Gabriël ITX

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:31
Rukapul schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:15:

In onze vorige badkamer gebruikte ik juist HG antikalkmiddel om zowel de kalk als de schimmel weg te halen. Werkte prima!

• Martijn1990
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:51:
Ziet er eerder uit als vet aanslag of nicotine aanslag. Ik zou inderdaad iets met HG of amoniac doen. (ik kreeg de nicotine er heel goed af, wel heel goed luchten)
De betreffende plek zit in de inloopkast, aansluitend aan de slaapkamer, bij de vorige bewoners was het ook de slaapkamer. Dus ik verwacht (en hoop vooral) dat ik nicotine en vet kan uitsluiten :D

Ik ga van het weekend aan de slag, beginnend met Glorix oid :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:51:
Alleen je magische schoonmaak kabouters hebt, ik heb nog nooit gehoord van nicotine aanslag die spontaan zomers verdwijnt ;)
was tijdens de droge lente/zomer maanden verdwenen

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Martijn1990
Muur vanmiddag goed afgenomen met Glorix en de radiator thermostaatkranen staan inmiddels op 1 ipv helemaal uit. Even afwachten nu, enorm bedankt voor jullie reacties!

Muur nu:
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee