Waarom niet? Beetje inlezen, en proberen. Ergste wat je kan gebeuren is dat je een loodgieter erbij moet halen.
- hoofdaansluiting water dichtdraaien
- kraan openzetten en leeg laten lopen.
- kraankop eraf draaien (rechterhandregel)
- schroefdraad schoonborstelen van de leiding waar de oude kraan op zat.
- met teflontape (ik prefereer zelf loctite afdichtkoord, hoewel sommigen mij hier nu voor tegen de muur zullen willen zetten

) schroefdraad waterdicht maken. Youtube video's zat die laten zien hoe het moet.
- kraan erop draaien
- kraan dichtdraaien
- hoofdaansluiting water opendraaien
- controleren of er lekkage optreedt. Een enkel druppeltje in het begin mag. De volgende dag zou het lekvrij moeten zijn.
- lekt het steviger door? Nog eens proberen, het was je eerste poging pas. Al doende leer je

- Blijft het na pogingen lekken? Kijk eens of er in je sociale kring iemand wil helpen
- laatste redmiddel, bel een loodgieter die hem erop wil zetten.
Als de kraan erop gedraaid zit, zelfs zonder teflon zal het er echt niet uit spuiten als een fontein, wel druppelen. Bakje eronder vangt het wel op. En je leert jezelf de basale klusjes uit te kunnen voeren

Zo heb ik mijzelf geleerd de thermostaatkranen van de radiatoren te vervangen (oude draaiknop die er echt in zijn geheel af moest, dus hele c.v. leeg).
Allerergste wat je kan gebeuren is dat je even zonder water moet zitten

Zolang je maar kalm en beheerst te werk gaat en niet de hele leiding uit de muur trekt