Toon posts:

Verticale strepen tijdens opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pokjus
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-01 23:55
Mijn vraag:
Hoi een vriend van mij heeft een pc en we komen er even niet meer uit deze heeft alleen tijdens het opstarten 11 verticale strepen in beeld (probeer deze bij te voegen in de bijlagen)

Relevante software en hardware die ik gebruik
De setup waarom het gaat:
moederbord:Asus rog strix x570-e wifi ii
Processor: Ryzen 9 3900x
Videokaart: asus rog strix 3070 ti oc versie
Ram: corsair 4x16 3200mhz zonder rgb
Windows draait op de Samsung 980 pro 1tb
Voeding: corsair 750w (cx750f)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben alle software gecheckt en geüpdatet. Daarnaast hebben we ook de videokaart al eens een keer uitgewisseld.

Kan iemand ons asjeblieft helpen? Het zou mooi zijn als we dit kunnen verhelpen.

Bijlagen:

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
al een ander scherm geprobeerd of een andere kabel?

• Pokjus
Ja, de andere schermen met een nieuwe HDMI kabel. Normaal gebruikt hij displayport maar ook hebben we HDMI geprobeerd. Dank voor uw reactie en meedenken :)

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-02 23:27
Wat waren de uitkomsten van je verschillende testen? Andere videokaart monitor en kabel en de strepen bleven?

Zo ja dan zou je eens kunnen proberen te booten van een live cd? Als dat tegenwoordig nog bestaat?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Je hebt dus ook al de kaart in een ander pcie slot geprobeerd?

• Pokjus
Met de verschillende testen bleven de strepen nog steeds. De videokaart die we gebruikte was een 3060Ti en hier was dit ook.

Ik zou het wel een proberen te doen via de cd. Moet dan alleen eerst een cd speler zien te regelen haha :) als het goed is wordt die wel meegeleverd.

We hebben nog niet geprobeerd hem in een ander pcie slot te doen aangezien we hier geen rede voor zagen. Kan dat echt een probleem opleveren? Sorry zo ver rijkt mijn kennis niet, leer hier graag meer over.

Thanks voor de hulp tot zo ver

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hier soortgelijke problemen?
Reddit: RTX 3070 and Asus ROG Strix XG258Q 24.5" 240Hz monitor strange issue / incompatability?
So I upgraded from a GTX 1060 and I power my XG258Q monitor over display port and then I have a second Dell 60Hz IPS monitor which runs over HDMI. As soon as I put the RTX 3070 in, my main monitor the 240Hz SG258Q, would only display a bunch of mostly white and black lines, see here:

• Pokjus
Ik ga hem even lezen!!! Thanks

• Pokjus
Ja exact hetzelfde, alleen zie ik geen oplossing. Naast dat iemand zegt Displaypoort te gebruiken voor alles, en dit doen we al.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-02 23:27
Pokjus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:29:
Met de verschillende testen bleven de strepen nog steeds. De videokaart die we gebruikte was een 3060Ti en hier was dit ook.

Ik zou het wel een proberen te doen via de cd. Moet dan alleen eerst een cd speler zien te regelen haha :) als het goed is wordt die wel meegeleverd.

We hebben nog niet geprobeerd hem in een ander pcie slot te doen aangezien we hier geen rede voor zagen. Kan dat echt een probleem opleveren? Sorry zo ver rijkt mijn kennis niet, leer hier graag meer over.

Thanks voor de hulp tot zo ver
Doe live cd is ook op usb te zetten 😉

• Pokjus
Hahaha thanks wist ik niet. Gaan we dat een proberen

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Pokjus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:40:
Ja exact hetzelfde, alleen zie ik geen oplossing. Naast dat iemand zegt Displaypoort te gebruiken voor alles, en dit doen we al.
Ik begrijp dat het probleem er alleen is tijdens het bios/opstarten maar alles wel goed werkt als windows is opgestart?
Ik las dat iemand wel goed beeld had en in bios kon komen bij een herstart van windows?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Boot logo aan/uitzetten in BIOS geprobeerd?

Ik had dit ooit bij een Dell laptop. Na uitschakelen boot logo van de fabrikant werkte alles normaal.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Pokjus
Update (Probleem verholpen):

We hebben van alles geprobeerd maar zelfs bovenstaande hints deden niks. Dank jullie allen voor jullie hulp.
Wij hebben het probleem nu verholpen door het moederbord te vervangen er zit nu een Asus Crosshair VIII Hero in, hij werkt nu vlekkeloos.

Als iemand de theorie hierachter weet waarom het nu wel werkt hoor ik dat graag. Ben hier tenslotte om iets over dit probleem te leren.

Allemaal nogmaals bedankt voor jullie hulp en betrokkenheid.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee