• Oli
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-02 21:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil varia games spelen, daarnaast wil er mee kunnen 3d modelen, photoshoppen en in Unity/Unreal hobbyen

Wat mag het systeem gaan kosten?
2k

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat alleen om de pc zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
gewoon een recht toe recht aan pc 8)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Raytracing is voor mij een belangrijke feature. nVidia heeft dus wat voorkeur boven AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
future proof zijn en niet tegen te veel upgrade issues aanlopen zou mooi zijn.

Ga je overklokken?
wellicht een beetje

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback op de onderdelen krijgen die ik nu heb geselecteerd. Het hoeft er ook niet allemaal morgen te zijn dus ik vind het prima om wat te wachten met bepaalde onderdelen om een betere deal te krijgen.

lijst:

CPU: Intel Core i5-13600KF 3.5 GHz 14-Core Processor (€328.95 @ Megekko)
CPU Cooler: Noctua NH-D15 82.5 CFM CPU Cooler (€99.90 @ Amazon Netherlands)
Motherboard: MSI PRO Z790-P WIFI ATX LGA1700 Motherboard (€282.95 @ Azerty)
Memory: Corsair Vengeance 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6000 CL36 Memory (€173.85 @ Megekko)
Storage: Samsung 990 Pro 1 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive (€154.90 @ Amazon Netherlands)
Video Card: Inno3D X3 GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Video Card (€909.00 @ Azerty)
Case: Fractal Design North ATX Mid Tower Case
Power Supply: Gigabyte P850GM 850 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply (€92.95 @ Megekko)
Total: €2042.50

[Voor 45% gewijzigd door Oli op 18-01-2023 18:59]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:04
Koop een betere voeding (bv. Cooler Master V850 Gold - V2, en als je het echt goed wilt doen een ATX 3.0 exemplaar zoals de Silverstone HELA 850R Platinum)

[Voor 54% gewijzigd door martyw op 18-01-2023 22:41]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

1TB SSD voor 155 euro is no-no. Wacht even een aanbieding af voor 2TB rond de 200 of kijk naar goedkopere SSD's met iets mindere performance.

• Oli
1TB SSD voor 155 euro is no-no. Wacht even een aanbieding af voor 2TB rond de 200 of kijk naar goedkopere SSD's met iets mindere performance.
Thanks voor de comment! De reden dat ik voor die samsung ssd ben gegaan is dat dat de goedkoopste was met snelle read/write. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of read/write iets merkbaars oplevert. Is het aan te raden om gewoon voor goedkoop te gaan?
Koop een betere voeding (bv. Cooler Master V850 Gold - V2, en als je het echt goed wilt doen een ATX 3.0 exemplaar zoals de Silverstone HELA 850R Platinum)
Thanks voor de heads-up! Exploding psu niet echt mijn ding.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Oli schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:19:
[...]
Thanks voor de comment! De reden dat ik voor die samsung ssd ben gegaan is dat dat de goedkoopste was met snelle read/write. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of read/write iets merkbaars oplevert. Is het aan te raden om gewoon voor goedkoop te gaan?
Hangt beetje af wat je zelf verwacht.
De NV2 is een geweldige budget schijf, maar veel performance moet je natuurlijk niet verwachten.
Als je meer performance wilt kan je de 980 Pro halen voor 200 2TB.
uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB
De Evo Plus
uitvoering: Samsung 970 Evo Plus 2TB
En SN770 zitten er een beetje tussenin
uitvoering: WD Black SN770 2TB

Met SSD's krijg je al heel erg snel diminishing returns, tenzij je usecase erg specifiek is zou ik veel meer prioriteit geven aan capaciteit dan aan snelheid.

• Oli
Nice! Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Dit maakt het een stuk duidelijker.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee