Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik ben bezig met een HBO opleiding AD IT Service Management en ik wil graag weten hoe groot de kans is om zonder relevante werkervaring te starten in een consultant functie, cloud of mag ik al blij zijn als bedrijven mij zouden uitnodigen voor een gesprek voor een support functie?

Met welke starter functies zou je ook thuis kunnen werken? Vanwege mijn opleiding zou ik max 3 dagen per week kunnen werken en 4 als het ook vanuit huis mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er zijn weinig consultancy banen voor mensen zonder diploma, zonder werkervaring, voor drie dagen in de week. Op basis van welke kennis en ervaring ga jij mensen advies geven?

En heb je zelf al vacatures gevonden die je leuk lijken? Welke eisen stelt men daar? Geen ervaring en ‘hbo denkniveau’ kom je misschien nog wel mee weg, maar dan worden het wel heel erg junior functies natuurlijk. De meeste bedrijven die ik ken zitten daar niet zo om te springen, die hebben dan liever dat je 5 dagen komt werken zodat ze je een beetje kunnen opleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 22:33
Ibriboy schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:22:
[...]HBO opleiding AD IT Service Management werkervaring te starten in een consultant functie/cloud [...]
Je doet een verkorte (!) opleiding met als titel IT Service management. ITSM is vooral procesmanagement om de techniek heen. Je krijgt vanuit je opleiding wat basiskennis mee zodat je met techneuten mee kan praten. Maar met deze opleiding wordt je zelf geen techneut.

Ik denk dat je toch veelal op eerste lijns support uit komt. AKA helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
PROnline schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Je doet een verkorte (!) opleiding met als titel IT Service management. ITSM is vooral procesmanagement om de techniek heen. Je krijgt vanuit je opleiding wat basiskennis mee zodat je met techneuten mee kan praten. Maar met deze opleiding wordt je zelf geen techneut.

Ik denk dat je toch veelal op eerste lijns support uit komt. AKA helpdesk.
En aan wat voor functies moet ik dan denken? Vanuit de opleiding wordt verteld dat je support, systeembeheer, applicatiebeheer, netwerkbeheer etc kan doen maar ook consultant rollen als Azure consultant. IaaS, PaaS, SaaS dat soort dingen.