Vraag

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
Ik ben bezig met een HBO opleiding AD IT Service Management en ik wil graag weten hoe groot de kans is om zonder relevante werkervaring te starten in een consultant functie, cloud of mag ik al blij zijn als bedrijven mij zouden uitnodigen voor een gesprek voor een support functie?

Met welke starter functies zou je ook thuis kunnen werken? Vanwege mijn opleiding zou ik max 3 dagen per week kunnen werken en 4 als het ook vanuit huis mogelijk is.

Alle reacties

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er zijn weinig consultancy banen voor mensen zonder diploma, zonder werkervaring, voor drie dagen in de week. Op basis van welke kennis en ervaring ga jij mensen advies geven?

En heb je zelf al vacatures gevonden die je leuk lijken? Welke eisen stelt men daar? Geen ervaring en ‘hbo denkniveau’ kom je misschien nog wel mee weg, maar dan worden het wel heel erg junior functies natuurlijk. De meeste bedrijven die ik ken zitten daar niet zo om te springen, die hebben dan liever dat je 5 dagen komt werken zodat ze je een beetje kunnen opleiden.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57
Ibriboy schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:22:
[...]HBO opleiding AD IT Service Management werkervaring te starten in een consultant functie/cloud [...]
Je doet een verkorte (!) opleiding met als titel IT Service management. ITSM is vooral procesmanagement om de techniek heen. Je krijgt vanuit je opleiding wat basiskennis mee zodat je met techneuten mee kan praten. Maar met deze opleiding wordt je zelf geen techneut.

Ik denk dat je toch veelal op eerste lijns support uit komt. AKA helpdesk.

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
PROnline schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Je doet een verkorte (!) opleiding met als titel IT Service management. ITSM is vooral procesmanagement om de techniek heen. Je krijgt vanuit je opleiding wat basiskennis mee zodat je met techneuten mee kan praten. Maar met deze opleiding wordt je zelf geen techneut.

Ik denk dat je toch veelal op eerste lijns support uit komt. AKA helpdesk.
En aan wat voor functies moet ik dan denken? Vanuit de opleiding wordt verteld dat je support, systeembeheer, applicatiebeheer, netwerkbeheer etc kan doen maar ook consultant rollen als Azure consultant. IaaS, PaaS, SaaS dat soort dingen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee