Samsung Ecobubble wasmachine defect lager

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-04 16:54
Hi all,
Wij hebben een 2,5 jaar oude Samsung Quickdrive ecobubble wasmachine (type WW90M760NOA/EN ) welke heel veel lawaai maakt naarmate het toerental toeneemt. Ook met de hand ronddraaien is er al geluid hoorbaar. Zelf denk ik aan een defect lager.

Valt helaas buiten de garantie. Ik heb nu al met verschillende witgoed reparateurs gebeld maar eigenlijk is de strekking van allemaal 'wij doen geen Samsung reparaties want Samsung is troep'.

Eentje heeft het eerlijke verhaal verteld en zegt dat het vervangen van een defect lager onbegonnen werk is omdat het in elkaar zetten van de kuip niet te doen is en je daarna altijd met een lekkage blijft zitten, en aangezien Samsung een discutabele reputatie heeft op witgoed gebied is de vraag wanneer het volgende defect zich voordoet.

Deze machine was oorspronkelijk €1200,-. Wij hebben hem gekocht tijdens een of andere aanbieding waardoor ie maar €839,- was en we kregen er destijds een stofzuiger van €400,- bij, dus feitelijk hebben we er 'slechts' €439,- voor betaald (dat verzacht de pijn iets...)

Wat is nu wijsheid? De machine maar afschrijven en vervangen voor een fatsoenlijk merk (Siemens, Bosch?) Ijverig op zoek gaan naar een reparateur die er wél aan wil beginnen (en tegen wat voor tarief?). Zelf dat ding open schroeven? Verkopen voor een paar tientjes?

Samsung zelf wil er trouwens wel voor komen, maar ik schrok van de tarieven: €95,- voorrijkosten, €65,- uurloon, en daar komen dan nog materialen bij. En de kans bestaat natuurlijk dat Samsung zelf ook zegt 'nee deze repareren wij niet'.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De lagers van Whirlpool/Samsung/LG e.d. zijn zelfs vaak verlijmd/verlast met de trommel, die producten zijn echt gemaakt voor vervanging indien stuk.

Samsung zal het best willen, maar dan krijg je een rekening voor een nieuwe trommel inclusief lagers die waarschijnlijk dicht in de buurt komt van de waarde van je wasmachine.

Overigens is een merk als Siemens of Bosch ook niet zaligmakend hoor, ook al meermaals zelf reparaties daaraan uitgevoerd. Wel zijn de duurdere merken vaak wat beter voorbereid op vervangen van kleinere onderdelen.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 18-01-2023 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Waarom valt dat precies buiten de garantie? Je mag toch verwachten dat een wasmachine van die prijs langer dan 2,5 jaar meegaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:46
Zoals de reparateurs al aangeven Samsung wasmachines zijn "troep".
Even slikken en doorgaan, gezien de levensduur van deze machine verwacht ik een redelijk intensief gebruik ik zou dan Miele of Aeg aanraden boven bosch/siemens welke overigens hetzelfde merk zijn.

Je zou eventueel nog wel kunnen onderhandelen bij de partij waar je de huidige machine hebt gekocht voor een fikse korting omdat de machine niet de levensduur behaald heeft volgens conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
eLScha schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:45:
Waarom valt dat precies buiten de garantie? Je mag toch verwachten dat een wasmachine van die prijs langer dan 2,5 jaar meegaat?
Samsung gooit het natuurlijk meteen op onjuist gebruik. Te zwaar beladen, niet waterpas want we hebben geen gebruik gemaakt van hun installatieservice...
TRAXION schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:45:
Zoals de reparateurs al aangeven Samsung wasmachines zijn "troep".
Even slikken en doorgaan, gezien de levensduur van deze machine verwacht ik een redelijk intensief gebruik ik zou dan Miele of Aeg aanraden boven bosch/siemens welke overigens hetzelfde merk zijn.

Je zou eventueel nog wel kunnen onderhandelen bij de partij waar je de huidige machine hebt gekocht voor een fikse korting omdat de machine niet de levensduur behaald heeft volgens conformiteit.
Hij is gekocht bij Samsung zelf en daar wil ik een eventuele nieuwe machine absoluut niet meer kopen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Aomi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Samsung gooit het natuurlijk meteen op onjuist gebruik. Te zwaar beladen, niet waterpas want we hebben geen gebruik gemaakt van hun installatieservice...

[...]

Hij is gekocht bij Samsung zelf en daar wil ik een eventuele nieuwe machine absoluut niet meer kopen natuurlijk...
Oei dat is zuur inderdaad en overbelading wat zal ik zeggen als je een 8 kilo machine hebt is het niet de bedoeling deze tot aan de nok vol te duwen met bvb handdoeken omdat deze gevuld met water een meervoud wegen.
En waterpas plaatsen is nou ook weer geen rocketsciense, daarnaast heeft dat weinig te doen met het lager dat terzijde.

*knip* overbodig

Maar goed dan blijft er maar 1 ding over een dat is je verlies nemen en in het vervolg bij een goede retailer kopen.
Ikzelf heb goede ervaringen met Coolblue/bcc/expert en bestel eigenlijk nooit direct bij de fabrikant juist omdat je daardoor vast zit kwa mogelijkheden bij eventueel garantie of het niet aansluiten bij de wensen.

Succes in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 20-03-2024 18:36 . Reden: generaliserend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
TRAXION schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Oei dat is zuur inderdaad en overbelading wat zal ik zeggen als je een 8 kilo machine hebt is het niet de bedoeling deze tot aan de nok vol te duwen met bvb handdoeken omdat deze gevuld met water een meervoud wegen.
En waterpas plaatsen is nou ook weer geen rocketsciense, daarnaast heeft dat weinig te doen met het lager dat terzijde.

*knip*

Maar goed dan blijft er maar 1 ding over een dat is je verlies nemen en in het vervolg bij een goede retailer kopen.
Ikzelf heb goede ervaringen met Coolblue/bcc/expert en bestel eigenlijk nooit direct bij de fabrikant juist omdat je daardoor vast zit kwa mogelijkheden bij eventueel garantie of het niet aansluiten bij de wensen.

Succes in ieder geval.
Ja geen idee of ie ook daadwerkelijk overbeladen is in het verleden. Mijn vrouw doet voornamelijk de was en uiteraard beweert ze dat ie nooit nokvol geladen wordt, maarja... Bewijs het maar tegenover Samsung.

Waterpas staat ie wel nu, maar omdat we 'm zelf op z'n plek gezet hebben is het ook niet te bewijzen dat ie altijd zo gestaan heeft. Ik heb geen zin in getouwtrek met Samsung en voordat ik daar aanspraak kan maken op iets moet ik eerst die €95+€65 betalen.

De (eventuele) volgende machine zal dan ook bij EP/BCC/Expert ofzo vandaan komen.
pagani schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:42:
De lagers van Whirlpool/Samsung/LG e.d. zijn zelfs vaak verlijmd/verlast met de trommel, die producten zijn echt gemaakt voor vervanging indien stuk.

Samsung zal het best willen, maar dan krijg je een rekening voor een nieuwe trommel inclusief lagers die waarschijnlijk dicht in de buurt komt van de waarde van je wasmachine.

Overigens is een merk als Siemens of Bosch ook niet zaligmakend hoor, ook al meermaals zelf reparaties daaraan uitgevoerd. Wel zijn de duurdere merken vaak wat beter voorbereid op vervangen van kleinere onderdelen.
Dus het advies is niet aan beginnen?

Heb trouwens 2 reparateurs gesproken die juist zeiden dat Samsung/LG troep zijn, Bosch/Siemens het beste wat er (momenteel) te krijgen is en dat Miele ook niet meer is wat het vroeger was (veel te duur en kwalitatief op niveau van Bosch/Siemens)

[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 20-03-2024 18:36 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
Aomi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Ja geen idee of ie ook daadwerkelijk overbeladen is in het verleden. Mijn vrouw doet voornamelijk de was en uiteraard beweert ze dat ie nooit nokvol geladen wordt, maarja... Bewijs het maar tegenover Samsung.

Waterpas staat ie wel nu, maar omdat we 'm zelf op z'n plek gezet hebben is het ook niet te bewijzen dat ie altijd zo gestaan heeft. Ik heb geen zin in getouwtrek met Samsung en voordat ik daar aanspraak kan maken op iets moet ik eerst die €95+€65 betalen.

De (eventuele) volgende machine zal dan ook bij EP/BCC/Expert ofzo vandaan komen.

[...]

Dus het advies is niet aan beginnen?

Heb trouwens 2 reparateurs gesproken die juist zeiden dat Samsung/LG troep zijn, Bosch/Siemens het beste wat er (momenteel) te krijgen is en dat Miele ook niet meer is wat het vroeger was (veel te duur en kwalitatief op niveau van Bosch/Siemens)
Miele aeg zijn echt wel een stapje beter in kwaliteit dan een Bosch/Siemens maar het ligt ook enorm aan je gebruik.

Bij een groot gezin met intensief gebruik zal een miele aeg gewoon langer meegaan en zelfs een reparatie is uit te voeren tegen een "normaal" tarief die elke wasmachine reparateur om de hoek kan.
Daarnaast zijn onderdelen lang verkrijgbaar.

Ik zelf als handige Sjaak repareer nog weleens een witgoed apparaat en linksom of rechtsom is een aeg/Miele beter ontworpen zowel kwa levensduur als repareerbaarheid.

Bosch/Siemens is prima spul maar buiten de garantie ben je al zoveel kwijt aan reparatie dat je beter nieuw kan kopen.

Ik ben zelf helaas biassed voor Miele en aeg omdat ik deze merken door eerdere slechtere ervaringen nu al 15 jaar heb draaien zonder enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
TRAXION schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:24:
[...]

Miele aeg zijn echt wel een stapje beter in kwaliteit dan een Bosch/Siemens maar het ligt ook enorm aan je gebruik.

Bij een groot gezin met intensief gebruik zal een miele aeg gewoon langer meegaan en zelfs een reparatie is uit te voeren tegen een "normaal" tarief die elke wasmachine reparateur om de hoek kan.
Daarnaast zijn onderdelen lang verkrijgbaar.

Ik zelf als handige Sjaak repareer nog weleens een witgoed apparaat en linksom of rechtsom is een aeg/Miele beter ontworpen zowel kwa levensduur als repareerbaarheid.

Bosch/Siemens is prima spul maar buiten de garantie ben je al zoveel kwijt aan reparatie dat je beter nieuw kan kopen.

Ik ben zelf helaas biassed voor Miele en aeg omdat ik deze merken door eerdere slechtere ervaringen nu al 15 jaar heb draaien zonder enkel probleem.
Ik heb uiteindelijk een monteur weten te vinden die er wel aan wilde beginnen maar die zei ook wat @pagani zei, lager is niet los te vervangen maar de hele kuip wel, kosten zouden uitkomen op 400-500 euro.

Daarom besloten een mooie nieuwe AEG machine te kopen (7000 serie LR7DRESDEN) :)
Bedankt voor de reacties allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Kijk met Bosch wel uit met het filter gebeuren bij het pompje. Onze Bosch zat iedere maand wel een keer in de storing i.v.m. haren die om het schoepje gingen vastzitten. Een enkele keer zat het filter ervoor vast door een designflaw (stokjes, lolly, sateprikker, spijkertje) kon makkelijk door de gaatjes het hele spul blokkeren waardoor het filter alleen maar destructief te verwijderen valt. Nu met een Siemens al weer jaren geen problemen en daarvoor met de Whirlpool ook nooit.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Aomi schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Ik heb uiteindelijk een monteur weten te vinden die er wel aan wilde beginnen maar die zei ook wat @pagani zei, lager is niet los te vervangen maar de hele kuip wel, kosten zouden uitkomen op 400-500 euro.

Daarom besloten een mooie nieuwe AEG machine te kopen (7000 serie LR7DRESDEN) :)
Bedankt voor de reacties allemaal.
Dat ziet er uit als een hele deftige machine ga er wel vanuit dat je hier een hoop plezier van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Had vorig jaar ook geluiden soort geratel bleek achteraf een beugel van een bh in de afvoerslang vd trommel te zitten die langs de trommel gaatjes schaafde en dat geluid veroorzaakte.

Als die bij zachtjes ronddraaien al lawaai maakt moet het lager wel heer erg versleten zijn dat je hem al hoort denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Toerq op 28-01-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:36
Met die maximale belading van 8kg ben ik ook al eens mee de mist in gegaan.

Als je het boekje er op naslaat kan die 8kg alleen bij een aantal programma's. Gebruik je het programma voor een korte was, of een uur programma. Dan is het vaak nog maar 3 a 4 kg. Staat wel in de handleiding.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat verschil tot stand komt. Want hij centrifugeert nog steeds zo snel in beide programma's maar er zal wel een reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:11
Wasmachines worden in de praktijk vaak gewoon vol gedrukt. Men kijkt niet of nauwelijks naar het aantal kg was.

Heb zelf een wasmachine van Samsung. Die draait hier nu 13 jaar. Heb een keer de koolborstels van de motor vervangen. Verder nog nooit een storing of probleem gehad. Dat is een n=1. Die van ons koste toen een 600 euro. Bijna dagelijks gebruik met vier mensen.
Samsung is denk ik niet echt 'troep', maar meer een stap lager dan de bekende Duitse merken. Maar dat geldt toch ook voor vrijwel alles op de markt? Prijsverschil is er ook naar.

Als de wasmachine niet lekker op de grond staat, dan kan hij ook hefrig trillen en daarmee zichzelf in de vernieling draaien. Die van ons staat op een tegelvloer en dus hebben we daar rubberen blokjes onder de pootjes gedaan. Ik denk dat veel mensen, juist bij de budgetmerken, daar iets te makkelijk mee zijn.

Bij de nieuwe machine zou ik de tip geven om goed op de plaatsing en het gebruik te letten. Mogelijk deed TS dat al. Zo niet, dan blijf je om de paar jaar wasmachines vervangen als je wat pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Nee, wasmachine stond echt goed. Helemaal waterpas gezet destijds en ook een anti tril/slipmat eronder. Stond als een blok. Zwaar beladen deden we ook niet. We hadden een 9kg machine en die werd gebruikt in een 2 persoons huishouden. Korte programma's draaiden we nooit, altijd het standaard katoen/syntetisch programma.

Monteur gaf nog aan dat een mogelijke oorzaak teveel wasmiddel icm te weinig kookwasjes is geweest.
De Samsung machine geeft veel te laat aan dat er een 'trommelreiniging' plaats moet vinden (echt maar een paar keer per jaar) en vervolgens draait ie die reiniging ook maar op 60 graden.
Wij wassen vrijwel alles op 30/40 graden dus de oude zeep is waarschijnlijk in de rubbers van het lager gaan vreten. Vervolgens is al het vet uit de lagers gelopen en is toen het lager kapot gelopen. Kan best zijn, wij hadden inderdaad in de weken voordat ie herrie begon te maken steeds vaker bruine roestplekken in de witte handdoeken/kleding.

Algemeen advies was (ongeacht welk merk) om na elke 10 wasbeurten een 90 graden wasje (leeg) te draaien en zeker als je nooit hoger dan 40 graden wast. En de Samsung ecobubble machine had sowieso niet zoveel wasmiddel nodig, minder dan andere machines.

[ Voor 10% gewijzigd door Aomi op 28-01-2023 19:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Samsung is troep, nooit meer Samsung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-04 23:11
Hier hetzelfde verhaal, lager na iets meer dan 2 jaar stuk. Coolblue wilde niet meewerken en schoof alles door naar Samsung en dat ik maar met samsung iets moest regelen want buiten garantie etc (non conformiteit en feit dat ik beij. hen en niet samsung heb gekocht, weten ze allemaal niks van).

Uiteindelijk bij samsung hetzelfde verhaal dat het verkeerd gebruik was. Met veel getouwtrek op coulance de trommel vervangen voor 150 euro. Dat vond ik nog wel te doen.

Maar met het weinige gebruik had dit nooit zo snel stuk mogen gaan.

Monteur gaf overigens aan dat hij alle merken repareerde en allemaal zo’n beetje zelfde gebreken hebben en er niet 1 merk uitspringt vwb goede/slechte kwaliteit.

Vooralsnog loopt ie prima na de reparatie maar eerstvolgende zal niet bij coolblue zijn en samsung denken we nog een nachtje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:42
Nou zegt iedereen hier wel "neem je verlies, en koop een ander merk", maar in Nederland is de garantietermijn niet 2 jaar. Het is een te verwachten levensduur, zoals ook Consuwijzer aanhaalt.

Van een wasmachine van 700+ euro (zeker als de adviesprijs al 1200 euro was) mag je volgens de Techniek Nederland lijst verwachten dat deze 8 jaar mee kan gaan. Als deze na 2,5 jaar kapot is, is deze non-conform.

Die stofzuiger was een cadeau/lokkertje, en doet niets af aan de prijs van die wasmachine.

Info: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
en https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting

Zelf zou ik dit soort dingen aanhalen, en zien of Samsung wat wil doen. Anders rechtsbijstand erop zetten.
Het gaat niet om een brood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
John767 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:01:
Nou zegt iedereen hier wel "neem je verlies, en koop een ander merk", maar in Nederland is de garantietermijn niet 2 jaar. Het is een te verwachten levensduur, zoals ook Consuwijzer aanhaalt.

Van een wasmachine van 700+ euro (zeker als de adviesprijs al 1200 euro was) mag je volgens de Techniek Nederland lijst verwachten dat deze 8 jaar mee kan gaan. Als deze na 2,5 jaar kapot is, is deze non-conform.

Die stofzuiger was een cadeau/lokkertje, en doet niets af aan de prijs van die wasmachine.

Info: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
en https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting

Zelf zou ik dit soort dingen aanhalen, en zien of Samsung wat wil doen. Anders rechtsbijstand erop zetten.
Het gaat niet om een brood ;)
Uiteindelijk zal er altijd geld bijgelegd moeten worden in dit soort situaties, Samsung kan het ook op verkeerd gebruik gooien en zelfs al krijg je het voor elkaar om er iets uit te slepen dan staat er nog steeds een Samsung machine te draaien op zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:42
Aomi schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:22:
[...]

Uiteindelijk zal er altijd geld bijgelegd moeten worden in dit soort situaties, Samsung kan het ook op verkeerd gebruik gooien en zelfs al krijg je het voor elkaar om er iets uit te slepen dan staat er nog steeds een Samsung machine te draaien op zolder.
En dan vind je het gek dat fabrikanten er mee weg komen om een machine van, in de basis, 1200 euro na 2,5 jaar weg te gooien? Als iedereen het maar laat gaan, dan gebeurd er nooit wat.

Het eigen keuze hoor, maar dat bedrag is wel de moeite om het ook Samsung niet te makkelijk te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
John767 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:29:
[...]

En dan vind je het gek dat fabrikanten er mee weg komen om een machine van, in de basis, 1200 euro na 2,5 jaar weg te gooien? Als iedereen het maar laat gaan, dan gebeurd er nooit wat.

Het eigen keuze hoor, maar dat bedrag is wel de moeite om het ook Samsung niet te makkelijk te maken ;)
Ach, imo is het beste wat ik kan doen mijn eerlijke ervaring aan zoveel mogelijk mensen (en Tweakers) vertellen in de hoop dat geen een van hen een Samsung wasmachine koopt...

Het probleem is dat jouw manier van het Samsung moeilijk maken mij ook geld en vooral heel veel moeite kost, iets waar ik totaal geen zin in heb omdat ik gewoon probleemloos wil kunnen wassen de komende 10/15 jaar.

Wat overigens ook meespeelt is dat we heel recent verhuisd zijn en ik geen kapotte machine wilde verhuizen. Dus de nieuwe is meteen op het nieuwe adres bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 18:30

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
Ok, ik maak wel een nieuwe post dan. Met alle info over de aankomende reparatie, wat vervangen is, de kosten, hoe het mogelijk heeft kunnen gebeuren, e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
vinx77 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:14:
Ok, ik maak wel een nieuwe post dan. Met alle info over de aankomende reparatie, wat vervangen is, de kosten, hoe het mogelijk heeft kunnen gebeuren, e.d.
waarom wil je hem laten repareren dan? ik denk dat dat meer kost dan een nieuwe wasmachine.
ik had op je andere topic waarin je had gereageer gereageerd misschiene had je dat niet gezien. de blackfriday deals zijn helaas voorbij nu. maar je kan nogaltijd ene 8kg chiq wasmachine krijgne op bol.com voor 389 euro(40 euro meer dan met black friday). of een 10kg voor 419 euro. of als je liever voor 5 jaar volledige garantie gaat kijk dan eens nar de everglades modellen op bol.com
als je een lager gaat laten repareren door een montuer kom je zeker op eenzlefde bedrag uit voor reparatie, dan kan je beter een nieuwe kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinx77
Het kostte €1350 4 jaar geleden? En ik ben tegen verspilling?

De rest deel ik later, zodat het een volledig verhaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
vinx77 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:14:
Het kostte €1350 4 jaar geleden? En ik ben tegen verspilling?

De rest deel ik later, zodat het een volledig verhaal wordt.
dat hangt er vanf wat voor verspilling je bedoeld. als je die machine 4 jaar geleden ook al van nieuwe lagers hebt voorzien voor 350 is het nu met de inflaite ongetwijfeld duurder, toen misschien ook nog coulance omdat het net buiten garantie was. dus verspilling van geld is het mijns inzines wel zeker omdat je voor dat geld oook een splinternieuwe machine hebt. en als je dan tegen verspilling bent zou je voor everglades kunenn kiezen in plaats van chiq omdat je dan 5 jaar garantie hebt en dus zeker weet dat je de eerste 5 jaar neit wer een machien weggooit. maar als je omrekent: aankoopprijs van die samsung, dan 2 jaar later nieuwe lagers voor 350 dan nu weer voor laten we zeggen 400-450 of nog meer... dan heb je al ruim het aankoopbedrag in reparaties gestoken terwijl samsugn ook nog bekend staat om geode met printplaten. dus binnen 4 jaar heb je sowieso weer een niewu lager nodig, want jouw machine is blijkbaar gevoelig voor lagerprobleemn, en waarschijnlijk is ij binen die tijd sowieso afgeschreven want dan al 10 ajr oud. ik zou het serieus niet doen, want je zit dan dus na 6 jaar gebruik o minimaal(als het wer hetzlefde zou kosten) 700 aan reparatiekosten aan een vrij oude machine. als het een miele was en het was je erste keer dat het lager stuk ging dan zou ik zeggen: kan gebueren, gebuerd bij meiel niet zo vaak dus een gevalletje pech je doet er vast weer 10 jar mee. mar bij samsung is het gewoon geld op geld stapelen, dit is straks weer even heel maar dan gaat er wel weer wat anders kapot, of weer hetzelfde. want nu hij 6 jaar oud is zou je om he tech tgoed te doen eigenlijk ook de schokbrekers moeten meevervangen, want mogelijk zijn die versleten en als dat zo is helpen ze een nieuw lager zo weer om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 23:52
Ik ben gelukkig niet de enige die Samsung witgoed waardeloos vind.

Wasmachine geeft het hier 4 jaar uitgehouden, toen was het driverboard voor de motor stuk. Bij de droger ging een plastic deurpin kapot binen een jaar en is dat onder garantie vervangen, daarna ging de droger continu in storing bij een leeftijd van 3 jaar en was ik helemaal klaar met Samsung witgoed.

Ik heb nu een aeg wasmachine en een Miele droger, nooit meer Samsung bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
PuzzleSolver schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:28:
Ik ben gelukkig niet de enige die Samsung witgoed waardeloos vind.

Wasmachine geeft het hier 4 jaar uitgehouden, toen was het driverboard voor de motor stuk. Bij de droger ging een plastic deurpin kapot binen een jaar en is dat onder garantie vervangen, daarna ging de droger continu in storing bij een leeftijd van 3 jaar en was ik helemaal klaar met Samsung witgoed.

Ik heb nu een aeg wasmachine en een Miele droger, nooit meer Samsung bij ons.
Ik heb (helaas) nog een Samsung droger staan, doet het nu 3,5 jaar en doet het verder goed, maar ben wel bang dat die ook nog ooit aan de beurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 04:49
TRAXION schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:28:
[...]

*knip*

Succes in ieder geval.
*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 21-03-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 04:49
:(

[ Voor 177% gewijzigd door sensini1 op 21-03-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@sensini1 Heb je de edit van de moderator in het bericht van Traxion ook bekeken of heb je alleen je eigen edit gezien?

Je opmerking over een verwilderde wereld en dan meteen een dreiging van een discriminatiemelding draagt ook aardig bij aan de verwildering...

Bovendien kun je hier je beklag doen over het ingrijpen: Huishoudelijke waren feedbacktopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aomi schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:45:
[...]

Ik heb (helaas) nog een Samsung droger staan, doet het nu 3,5 jaar en doet het verder goed, maar ben wel bang dat die ook nog ooit aan de beurt komt.
Ik heb een Samsung droger die het al 14 jaar probleemloos doet, misschien zijn ze daarin wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuMees
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-05-2024
Hier ook een situatie wasmachine na 2.5 trommel lagers kapot. Meteen wijzend vingertje:

1. Je belaad te zwaar (vrouw zweert erbij dat dit niet gebeurd);
2. Niet vaak genoeg de trommel reinig stand (vrouw beweerd dit minimaal 1 keer per maand te doen);
3. Je zal we de quick wash te vaak gebruiken (gebruiken we nooit, de 90 graden was gaat hier vaak aan (kleine kinderen));

Zoals je ziet heeft de reparateur alle argumenten weer feilloos opgedreund.

850 euro voor een nieuwe trommel met lagers, uit de lucht ineens 550 euro coulance eroverheen. Beetje toveren en toch nog 365 euro.

Binnen de 2 jaar was er iets losgeschoten en daardoor ook de rubbers iets niet goed. Is toen wel onder garantie gerepareerd.

Ik twijfel, wel of niet repareren. Ik weet het nog niet. Trouwens raar hoe dat gaat met Coolblue-> Samsung-> RepairMe.

Ik schrijf dit hier om ervaring te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Toch bijzonder dat als je keurig de reinigingsstand gebruikt wanneer de machine dit aangeeft, je te weinig de reinigingsstand gebruikt volgens reparateur/fabrikant...
En 'te vaak' de quick wash stand.. nog al zoiets. Het zit erop, ze adverteren ermee, maar je mag het niet vaak gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmunneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 20:26
Hier hetzelfde verhaal, gelukkig verlengde garatie gekregen ivm een actie. wacht nu al ruim een week op een afspraak voor garantie. Ik heb al een 2e wasmachine (miele) gekocht ewant de samsung wast slecht en is nu voor de 2e keer stuk. Hopelijk draait hij tot einde garantie maar daarna nooit meer een samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EversR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 10:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuXJ9oPgy4SxpqMxGPxAnkY1CuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuFsF67BWlGzYnEJDf2AWL9O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIXvPZKlJoT84eRtqQlUHCRu5NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aD5v6Rvsn295Cz5ROuTFQ7M4.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden die dit topic ook aangedragen krijgen door Google;
Ik heb vandaag de lagers van mijn Samsung wasmachine vervangen. Before en after foto's hierboven. In dit geval model WW80M642OBW
Prima te doen, maar kost wel een hoop tijd en goed gereedschap is noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber_jo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 10:55
EversR schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de geïnteresseerden die dit topic ook aangedragen krijgen door Google;
Ik heb vandaag de lagers van mijn Samsung wasmachine vervangen. Before en after foto's hierboven. In dit geval model WW80M642OBW
Prima te doen, maar kost wel een hoop tijd en goed gereedschap is noodzakelijk.
ik heb precies dezelfde machine en wil ook de lager vervangen, nu heb ik een paar vragen:
1. Zijn het 2 dezelfde lagers?
2. heb je nog andere dingen vervangen zoals de schokdemper(s)
3. werkt de machine nog naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EversR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 10:47
cyber_jo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:44:
[...]

ik heb precies dezelfde machine en wil ook de lager vervangen, nu heb ik een paar vragen:
1. Zijn het 2 dezelfde lagers?
2. heb je nog andere dingen vervangen zoals de schokdemper(s)
3. werkt de machine nog naar behoren?
Oef excuus voor de extreem late reactie;
1. Nope. ik heb de onderdeelnummer gevonden via https://www.samsungonderd...m642obwen.htm?popular=yes. Het gaat om 2 lagers en een waterkering.
2. Nee, maar ik weet nu wel dat dat heel makkelijk te doen is. Wilde eerst kijken hoe het ging met alleen lagers, en dat gaat tot nu toe prima.
3. Absoluut. Als een zonnetje. De waterkering was bij mij gescheurd en dat zorgde voor verroeste lagers. (te zware wassen).

De grootste uitdaging van het vervangen was het verwijderen van de oude lagers. Er zijn interne poulietrekkers, maar die had ik niet op tijd voorhanden. dus ik heb er uitelijk een dopsleutel met verlengstuk op gezet en mete en hamer kon ik daarmee de lagers eruit (en erin) slaan.

Succes!
Pagina: 1