Ook ik ben opzoek naar een PV installateur. De huidige opstelling van 6x320Wp panelen icm een SolarEdge SE2000M zorgt ervoor dat we na salderen nog 350-400kWh moeten bijbetalen op jaarbasis.
Toch zal er op termijn (2-3 jaar) een zakelijke elektrische auto komen. Daarnaast denk ik dat maximaal vol leggen nog steeds de beste optie is.:strip_exif()/f/image/szJ7Vyn51tlc6kGBfPdN2uEs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0e0pKVP4RInhaopjBHSH5tFs.jpg?f=fotoalbum_large)
2. 3750Wp (10x DMEGC 375Wp all black) icm Goodwe 3600D-NS €4331.84, €1.10/Wp obv bijplaatsen
3. -in afwachting-
4. -in afwachting-
Wat zou het setje van 6 panelen i.c.m. de SolarEdge SE2000M nog opleveren inclusief montagemateriaal?
De DC bekabeling die er nu ligt is 1,5 jaar oud en zit achter de warmtepomp en het buffervat dus slecht bereikbaar. Ik denk dat deze nog wel een keer kan worden hergebruikt, of zie ik iets over het hoofd?
Welk vermogen voor een 3~omvormer is het meest geschikt, kijkend naar de ligging, dakhoek en het opgestelde vermogen (6000-6400Wp)?
Of is het verstandig om voor 3 1~omvormers te kiezen? Bijvoorbeeld 2x6 en 1x4, of 1x6 en 2x5 panelen?
1~omvormers hebben een lagere startspanning dan 3~omvormers, dus ook de gevraagde spanning per paneel wordt lager. En stel dat er een omvormer de geest geeft blijven er twee werken.
Toch zal er op termijn (2-3 jaar) een zakelijke elektrische auto komen. Daarnaast denk ik dat maximaal vol leggen nog steeds de beste optie is.
Foto's
:strip_exif()/f/image/szJ7Vyn51tlc6kGBfPdN2uEs.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
:strip_exif()/f/image/0e0pKVP4RInhaopjBHSH5tFs.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
niet/nauwelijks. Enkel 2 zinken pijpjes op het dak. Rioolbeluchting en afvoer MV.Jaarverbruik
2022: 1735kWh afgenomen, 1381KWh teruggeleverd.Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
Geen budget in gedachten, doel is zoveel mogelijk opwekken voor de beste prijs.Wie gaat het project uitvoeren
Ik ga het dak niet op :-). Ik zou wel graag zelf het AC deel voor mijn rekening nemen, evt tot (en met) de omvormer(s).Bijhouden van data
Eenvoudig uitlezen is wel fijn.Reeds verkregen offertes
1. 6000Wp (16x DMEGC 375Wp all black) icm Goodwe 6K-DT G2 €6695.82, €1.12/Wp obv alles vervangen2. 3750Wp (10x DMEGC 375Wp all black) icm Goodwe 3600D-NS €4331.84, €1.10/Wp obv bijplaatsen
3. -in afwachting-
4. -in afwachting-
Regio
Midden NederlandOverig
De richting is Zuid-Oost, de dakhelling is 15 graden.Wat zou het setje van 6 panelen i.c.m. de SolarEdge SE2000M nog opleveren inclusief montagemateriaal?
De DC bekabeling die er nu ligt is 1,5 jaar oud en zit achter de warmtepomp en het buffervat dus slecht bereikbaar. Ik denk dat deze nog wel een keer kan worden hergebruikt, of zie ik iets over het hoofd?
Welk vermogen voor een 3~omvormer is het meest geschikt, kijkend naar de ligging, dakhoek en het opgestelde vermogen (6000-6400Wp)?
Of is het verstandig om voor 3 1~omvormers te kiezen? Bijvoorbeeld 2x6 en 1x4, of 1x6 en 2x5 panelen?
1~omvormers hebben een lagere startspanning dan 3~omvormers, dus ook de gevraagde spanning per paneel wordt lager. En stel dat er een omvormer de geest geeft blijven er twee werken.
[ Voor 8% gewijzigd door G-addict op 20-01-2023 15:00 ]