Toon posts:

Compacte bureau pc 1440p 165hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarneRat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc moet nieuwere games kunnen runnen op een 1440p 165hz monitor, op de settings middel tot hoog. Games als GTA, Red dead redemption, Warzone, Destiny en League of Legends.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vast bedrag, ik heb ca. €1300 - 1500 euro in gedachte.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hierbij heb ik nog hulp nodig, mijn systeem is tamelijk oud en ik heb eigenlijk geen idee wat ik er nog van mee kan nemen. Ik heb wel een build opgesteld waarin een aantal componenten zitten die ik al heb (Moederbord en opslag). Huidige build is als volgt:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 215,61€ 215,61
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 120,78€ 120,78
1VideokaartenAsus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 36,52€ 36,52
1GeluidskaartenCreative Sound Blaster X7€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Carbide Air 240 Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAcer Nitro VG240Y Zwart€ 154,-€ 154,-
1MonitorenMSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1HoofdtelefoonsBeyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)€ 147,-€ 147,-
1ToetsenbordenRoccat Vulcan 120 AIMO (US)€ 44,98€ 44,98
1MuismattenRoccat Sense AIMO€ 9,98€ 9,98
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 41,79€ 41,79
1VoedingenCorsair CX450M€ 65,-€ 65,-
1Solid state drivesMushkin Triactor 240GB€ 0,-€ 0,-
1MuurbeugelsTechly ICA-LCD 482-T€ 107,20€ 107,20
1Overige audioRøde PSA1 Studio Arm€ 90,-€ 90,-
1MicrofoonsBlue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zwart€ 111,-€ 111,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,86

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst witte componenten, componenten afhankelijk van wat bruikbaar is uit oude systeem. Nieuwe behuizing is een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merk, AMD en intel gecombineerd vindt ik ook ok .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een compacte witte case, die netjes lijkt en staat op het bureau maar niet te veel ruimte inneemt. Voorkeur is naar de fractal die vernoemd staat in mijn build, maar mijn grootste interesse ligt bij de nano variant. Ik las alleen dat voor deze mid / high end componenten een hogere koelwaarde zeer belangrijk is.

Ga je overklokken?
Tevreden met normale settings

Wat verwacht je van ons?
Graag commentaar op de builds die ik heb gemaakt, welke sluit het beste aan bij mijn wensen? Ik heb vaker voor eerdere builds kritisch comentaar gehad, het liefst een systeem dat zo goed mogelijk aansluit de wens namelijk gamen 1440p 165hz.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en zie graag jullie comentaar tegemoet.

Ik had zelf volgende builds in gedachte / vergeleken: (prijzen ook tweedehands componenten). Builds zijn ook te vinden in wenslijsten

[Voor 52% gewijzigd door MarneRat op 18-01-2023 14:49]

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-02 20:34
Om alleen uit die 3 builds te kiezen, de middelste build is waardeloos.
een 10e gen intel is totaal niet interessant. vanwege prijs/performance.

je laatste build zit geen mb bij met prijs, en zie ik geen ssd staan.
Bij de eerste build: prima! enkel zou ik wel een andere gpu nemen.
de 6800 gaat met warzone op 1440p geen 165 fps halen.

(zelf een 6800XT op 1440p en haal 120 fps op high met warzone)

die 3080 is dan beter!
Weet niet of hier budget voor is...

• MarneRat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:14
Hoi Eskimo, bedankt voor je opmerkingen

De derde build zou het moederbord en geheugen van mijn oude systeem bevatten. Zou dit een extreme bottleneck veroorzaken of zou dit bijvoorbeeld het systeem prima kunnen draaien tot er geupgrade kan worden?

[Voor 5% gewijzigd door MarneRat op 18-01-2023 15:10]

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:54
Ik weet je budget niet, maar heb wat samen gesteld de prijzen komen niet overeen met jouw keuze.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-F Gaming€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC LHR€ 859,-€ 859,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-32GVRB€ 92,95€ 92,95
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 103,96€ 103,96
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 109,-€ 109,-
Totaal€ 1.333,91

Nieuwere chipset + pci-4 ondersteuning
Jouw huidige SSD is niet al te top, als de games ook nog eens op de WD blue geïnstalleerd staan is het helemaal een killer. Vandaar een 1tb m.2 ssd

ook miste ik overal werkgeheugen

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-02 20:34
Zoals hierboven wordt genoemd, is dit niet wat je wilt...
Je kan die huidige cpu niet meenemen die ryzen 2600 is een giga bottleneck met een 3080.
dat ding is niets waard.

heb zelf nog wel een 3600 liggen die stof loopt te happen voor 50 piek.
Daarnaast: ja die ryzen past erin

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Met dat budget hoef zou ik een 5800X3D in het moederbord stoppen en kijken wat de beste GPU is die je nog kan kopen. Je hebt geen nieuw moederbord of ram nodig en wel hele goede gameprestaties. Dat allemaal nieuw kopen voegt niets toe.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee