Vraag

• sharky82
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-01 15:07
Mijn vraag
Recent heb ik een nieuwe Samsung tv gekocht en gekoppeld via eARC naar mijn Denon.
Ik maak ook gebruik van een Telenet Digicorder en alles werkt mooi samen zodat wanneer ik tv uit zet, zowel TV, digicorder als AVR uitgaan.
Enkel bij het aanzetten moet ik voor de digicorder nog een keer extra keer bevestigen om deze via samsung one remote controller aan te zetten. Zo ver alles ok.
De Denon heeft 2 zones waarbij zone 1 vooral voor de setup boven dient maar zone 2 zou internet radio moeten spelen.
Volgens mij omdat ik de samsung remote gekoppeld heb en de 3 bovenstaande devices ermee kan bedienen, werkt de denon remote controller precies niet meer en kan ik niet zone 2 apart aanzetten en mijn source kiezen of wordt het geluid geblokt.

Iemand hier ervaring mee of tips die ik moet checken?

Relevante software en hardware die ik gebruik: alle toestellen zijn up-to-date

Bedankt voor alle tips

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bedoel je met internet radio nu de functie van de Denon of de van de telenet kast ?

Denon is/was nogal heel irritant met doorzetten van digitale geluidsbronnen naar zone2. Mijn x2000 kan het niet. De ingebouwde inet radio functio zou het ook niet op zone 2 moeten doen, maar kan dat weer wel als ik network als bron gebruik :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

heuveltje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:19:
Denon is/was nogal heel irritant met doorzetten van digitale geluidsbronnen naar zone2. Mijn x2000 kan het niet. De ingebouwde inet radio functio zou het ook niet op zone 2 moeten doen, maar kan dat weer wel als ik network als bron gebruik :?
Niet alleen Denon. Hogere series receivers zijn niet alleen "beter" door meer vermogen en hogere versies van Room EQ software, ook Zone 2 kan worden voorzien van meerdere type inputs. Zone 2 op lagere serie receivers zijn is veelal alleen analoog qua inputs die door kunnen worden gezet, middenklasse doet ook digitaal in de vorm van S/PDIF en de hoogste series hebben dedicated HDMI voor een andere zone. De termen "laag", "midden" en "hoog" even genomen als makkelijke scheiding. De term "digitaal" is alleen verneukeratief aangezien USB dan wel network ook digitaal zijn maar die kunnen soms wel op de lagere series. Dan is het intern digitaal versus digitaal vanaf externe bron (zoals S/PDIF of HDMI).

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 18-01-2023 13:46]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sharky82
heuveltje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:19:
Bedoel je met internet radio nu de functie van de Denon of de van de telenet kast ?

ik bedoel de internet radio van de denon (aparte knop op de remote controller)

• sharky82
zou het hier ergens kunnen zitten?

Moet HDMI bediening aan staan of af?

• sharky82
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee