Toon posts:

SE (2016) met iOS 15 nog steeds te gebruken?

Pagina: 1
Acties:

• Zambeesie77
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-01 17:17
SE (2016) krijgt geen iOS16 heb ik gelezen, het houdt bij iOS15 op.
Kan je met iOS15 nog wel apps downloaden uit de store en installeren?
Of is de SE (2016) met de komst van iOS16 waardeloos geworden...

Bedankt en groet,

iPhone newbie

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36

Aiii

何これ

Hoewel het in de toekomst best zo kan zijn dat de ondersteuning van sommige apps ophoudt, zou ik mij daar nu nog niet te veel zorgen over maken. iOS15 zal voorlopig ook nog security updates ontvangen bij ernstige zaken, dus ook dat is geen probleem.

Wel zou ik mij oprecht afvragen over een relatieve budgetphone van 7 jaar oud echt de moeite is om nu nog te gaan gebruiken, maar dat zal van je usecase afhangen.

• Zambeesie77
Bedankt, dat wilde ik weten.

Is voor mij de moeite waard, lekker klein en smartphone gebruik ik bijna niet.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mijn werktelefoon is momenteel nog een (eigen oude) 6s (vergelijkbare specs en IOS15) en is nog prima te gebruiken. Het zal nog wel 2 jaar duren voordat apps echt minimaal IOS 16 gaan vereisen.

High end games kun je natuurlijk vergeten.. maar authenticator, whatsapp, facebook, instagram, tiktok en alles werkt voorlopig nog wel even prima op een oudje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Zambeesie77
Batterijcapaciteit 100% is waarschijnlijk een SE waarvan de accu is vervangen (voor een namaak).
Is dat nog een probleem voor het gebruik, en dan met name het downloaden en gebruiken van apps?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:53
Zambeesie77 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:17:
Batterijcapaciteit 100% is waarschijnlijk een SE waarvan de accu is vervangen (voor een namaak).
Is dat nog een probleem voor het gebruik, en dan met name het downloaden en gebruiken van apps?
Nee, heeft alleen invloed op de accuduur.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zambeesie77 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:17:
Zolang de accu gelijkwaardig presteert, zal de telefoon even soepel bruikbaar zijn. Ik heb er onlangs eentje via fixjeiphone gekocht en die doet het perfect. Meerdere dagen bruikbaar voor zakelijk gebruik en apps draaien soepel + valt niet uit.

Vroeger had je van die goedkope imitatie waardoor je geen accu-capaciteit zag en de telefoon wel eens spontaan uitviel.

• Zambeesie77
Vroeger had je van die goedkope imitatie waardoor je geen accu-capaciteit zag en de telefoon wel eens spontaan uitviel.
bedoel je de pagina met batterijconditie dat je de maximumcapaciteit in % niet kan zien, of dat het batterij-icoon rechtsboven niet meer te zien is met zo'n imitatiebatterij in de iPhone?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zambeesie77 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:26:
[...]

bedoel je de pagina met batterijconditie dat je de maximumcapaciteit in % niet kan zien, of dat het batterij-icoon rechtsboven niet meer te zien is met zo'n imitatiebatterij in de iPhone?
Het eerste ja.. :)

• Zambeesie77
Kijk, weer wat geleerd.
Geen megabedragen wat die dingen nu moeten kosten, maar geen zin om voor de gek gehouden te worden op MP

• Zambeesie77
..

[Voor 100% gewijzigd door Zambeesie77 op 18-01-2023 13:35]

• Zambeesie77
Moet ik er eerst nog een SIM instoppen om te testen bij aankoop, of doet de GSM-antenne (of hoe het nu ook heet om te bellen) het gewoon wel

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

DIe doen het meestal wel, maar: meten is weten.. test ook even de minijack (mocht je dat interessant vinden) , de lightningpoort en home button.

Daarnaast kan het scherm soms verkleuring vertonen. Pak daarom een goed wit scherm/achtergrond en check de randen van het beeld.. in de loop van de tijd komt er soms wat vergeling langs de randen rondom.

Dat zijn eigenlijk de zwakke punten..

• Aiii

Aiii

何これ

Zambeesie77 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:35:
Moet ik er eerst nog een SIM instoppen om te testen bij aankoop, of doet de GSM-antenne (of hoe het nu ook heet om te bellen) het gewoon wel
Ik neem aan dat je het particulier koopt? Dan is het sowieso aan te raden de telefoon even aan te zetten en je te verzekeren dat de telefoon niet gelocked is en niet is gekoppeld aan het bestaande icloud-account. Dus gewoon even doen.

Je kan ook overwegen om bij een partij als ReBuy te kopen: https://www.rebuy.nl/i,10...iphone-se-64gb-spacegrijs

Betaal je misschien wat meer, maar dan krijg je wel garantie.

[Voor 16% gewijzigd door Aiii op 18-01-2023 13:39]

• Zambeesie77
bedankt voor de reacties

• Zambeesie77
...Dan is het sowieso aan te raden de telefoon even aan te zetten en je te verzekeren dat de telefoon niet gelocked is en niet is gekoppeld aan het bestaande icloud-account.
Waar moet ik hierbij opletten?
> Hoe weet ik nu of er wel/niet een icloud-account aan is gekoppeld wanneer ik bij de verkoper ben om te kijken?

• Aiii

Aiii

何これ

Bij het instellen na het opzetten van een verbinding gaat de iPhone als eerste proberen te activeren, als dat zonder problemen gaat dan is er geen probleem.

• Zambeesie77
Dus bij de verkoper mijn SIM erin zetten en dan aanzetten, is dat wat je zegt?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:37
Je kan even van te voren wat stukjes van de handleiding doorlezen: https://support.apple.com...ph1fd7e482f/15.0/ios/15.0. In dit support artikel kan je zien welke stappen je in dit proces kan verwachten (met screenshots): https://support.apple.com/nl-nl/HT202033

Als er al een ander AppleID aan het apparaat hangt dan kom je dit in stap 6 (zie support artikel) tegen. Dat zou voor mij een reden zijn om dit apparaat niet te kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee