Xiaomi Book Pro 14

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Hoi Tweakers,

Juli 2017 heb ik een Xiaomi Air 12.5 met 4 GB RAM en 128 GB SSD gekocht in China. Dat heb ik gedaan bij Gearbest en de laptop heeft $500 gekost. Ik gebruik deze notebook nog steeds (met name voor onderweg, voor thuis een andere laptop) en ben er zeer tevreden mee. Nog immer voldoende snel, ongelooflijk licht & stevig en een prima scherm. Alleen ongeschikt voor de nieuwe Windowsversie en nogal beperkt in opslagcapaciteit. Destijds bestond op Tweakers een levendige discussie over deze laptop en het grotere 13 inch broertje.

Ik ben nu een het kijken naar een nieuwe thin&light laptop met goede specs:
Ik ben een standaard ‘’kantoor’’ gebruiker: veel werken met de Microsoft programma’s, op internet tegelijkertijd veel pagina’s openstaan, televisie en film kijken, geen bewerking van foto’s en/of films, geen games. Daarnaast moet de laptop geschikt zijn voor reizen, bijvoorbeeld fietsvakanties.
Mijn gewenste specs:
 14 inch scherm,
 tenminste 16 GB RAM en 512 GB SSD,
 tenminste Intel i5, liefst van de 12e generatie,
 touchscreen,
 aluminium behuizing en een gewicht van maximaal 1,5 kg.

Een van de laptops waar ik naar kijk is de Xiaomi Book Pro 14. Zie https://www.xiaomibase.nl...-book-pro-14-2022-laptop/ Helaas staat deze laptop niet in Pricewatch. Inmiddels geen koopje meer en rechtsreeks halen uit China lijkt ook niet veel goedkoper. De specs lijken echter bijzonder goed en de prijs is concurrerend met alternatieven met vergelijkbare specs.

Prijzen:
Intel I5 + 16GB RAM + 512GB SSD + Intel IRIS XE: €1349,-
Intel I5 + 16GB RAM + 512GB SSD + NVIDIA Geforce MX550: €1499,-
Intel I7 + 16GB RAM + 512GB SSD + NVIDIA Geforce RTX 2050: €1729,-

Toelichting:
 Wat betreft de processoren: Intel 12e generatie Intel i5-1240P of Intel i7-1260P processor tot 4,7 GHz (de Ryzen-processoren hebben geen touchscreen)
 Wat betreft het scherm: 14″ Super Retina OLED display met een resolutie van 2880 x 1800.

Mijn vragen:
 Is er iemand die al ervaring heeft met deze laptop? Vreemd genoeg zijn er amper reviews te vinden op internet.
 Gezien mijn eisen, zal dan de Intel I5 + 16GB RAM + 512GB SSD + Intel IRIS XE volstaan?
 Wat zou een goed alternatief zijn? Mijn budget is maximaal €1500, maar liever zit ik hieronder.

Michel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 16:50
Ik heb geen ervaring met Xiaomi.
Maar ik heb wel een alternatief voor je.

uitvoering: ASUS Zenbook 14X OLED UX5401ZAS-L7016W