Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-07 09:22
hallo,

Ik heb recent een huis gekocht. Hier zit een honeywell modulation round beneden in de woonkamer. Beneden zit vloerverwarming en boven zitten radiatoren.(ketel Intergas extreme 36 heeft een HT en LT circuit met een honeywell actuator klep. Boven zit ook een aparte honeywell round wireless thermostaat)

Nu loop ik tegen het probleem aan dat naar mijn mening de thermostaat niet moduleert(wat wil in de naam staat)
Dit is bijvoorbeeld van gister.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U_0L6dFe0hRbbynFnIQuif9Yvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/abJl2PBDrEO2dLAOR1DZPIyF.png?f=fotoalbum_large

Bovenstaande is elke dag zo. .

[ Voor 11% gewijzigd door sgouman op 18-01-2023 09:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 19:15
Hoe kan je op basis van deze informatie überhaupt concluderen dat de thermostaat niet moduleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 18:12
Er is veel meer informatie nodig om hier een duidelijk antwoordt op te geven.
( instellingen, temperatuur instellingen etc etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
corporalnl schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:23:
Er is veel meer informatie nodig om hier een duidelijk antwoordt op te geven.
( instellingen, temperatuur instellingen etc etc )
instellingen waarvan?
De temperatuur op de ketel voor de verwarming is ingesteld op 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
leonbong schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:22:
Hoe kan je op basis van deze informatie überhaupt concluderen dat de thermostaat niet moduleert?
Omdat als de ketel aanstaat om het huis te verwarmen altijd de brandintensiteit hetzelfde is totdat de ketel weer uit gaat(af te lezen op de ketel zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24

Sabbi

je denkt aan mij.

Dat is een makkelijk antwoord, de Honeywell modulation round kan helemaal niet aan/uit sturen. Gaat altijd via Opentherm.
Wat wel kan zijn is dat de installateur bv optimal comfort heeft aangezet, dan wordt er heter gestookt. Kan je aanpassen via het installatiemenu:

https://digitalassets.res...-nl2h50094157-001uk07.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:38
sgouman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Omdat als de ketel aanstaat om het huis te verwarmen altijd de brandintensiteit hetzelfde is totdat de ketel weer uit gaat(af te lezen op de ketel zelf)
Volgens mij kan je dat niet direct zeggen obv die gegevens? Wat zegt die daar dan tijdens het branden?

En wat zijn de verder einstellingen van de ketel zelf?
(zie https://www.intergas-verw...hrift-Intergas-Xtreme.pdf hoe je bij het servicemenu kan komen)

Met name:
P035 Stappenmodulatie en
P057 Reactie OpenTherm kamerthermostaat

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 19:15
sgouman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Je kan helemaal niet op het display van een intergas zien, wat het modulatieniveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
@sgouman de ketel kan bijna 4m3 per uur verstoken.

Dat doet hij niet. We zien 1m3
Je geeft aan dat de brander intensiteit steeds hetzelfde is, dus ik neem aan dat je bedoeld dat de ketel het ruime uur netjes brand.

Dat is deellast, keurig dus.

Dus ik basis van wat je gedeeld hebt: de ketel moduleert

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:38
Ronald schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:04:
@sgouman de ketel kan bijna 4m3 per uur verstoken.

Dat doet hij niet. We zien 1m3
Je geeft aan dat de brander intensiteit steeds hetzelfde is, dus ik neem aan dat je bedoeld dat de ketel het ruime uur netjes brand.

Dat is deellast, keurig dus.

Dus ik basis van wat je gedeeld hebt: de ketel moduleert
Goed punt idd, die 1m3 komt ongeveer overeen met het minimale vermogen van de ketel (6.4kW / 25% van het maximum vermogen)
Ronald schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:17:
@Puc van S. Extreme 36 kan geloof ik zelfs net onder de 4kW.

Je kunt niet generaliseren met percentages. Ander intergas 36 model is minimaal 8kW
Dan heb ik wellicht de verkeerde handleiding hierboven gevonden, die zegt namemlijk in de tabel dat het minimum van de xtreme 36 6.4 is

[ Voor 26% gewijzigd door Puc van S. op 18-01-2023 10:19 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
@Puc van S. Extreme 36 kan geloof ik zelfs net onder de 4kW.

Je kunt niet generaliseren met percentages. Ander intergas 36 model is minimaal 8kW

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Let heel goed op als je met instellingen gaat rommelen, de temperatuur van de vloerverwarming beneden wordt begrensd vanuit de LT instelling in de intergas. Als je hier een fout mee maakt kan er zomaar water van 60 graden door je vloer gaan lopen en heb je flinke schade.

Verder zie ik geen vreemd gedrag op basis van de info die je verstrekt.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 07:57
Je kunt ook instellen wat hij op het display van de ketel laat zien, dus bv de water temperatuur die hij probeert te maken. Als je dan de maximale (HT zone!) temperatuur wat hoger zet zeg, 50 of 55, dan zul je zien dat hij laag begint en steeds verder opschroeft als het te lang duurt om de gewenste temperatuur te bereiken (of al wat hoger begint als het verschil tussen de actuele en gewenste temperatuur te groot is).
In ieder geval zul je duidelijk moeten kunnen zien dat hij stapjes van (default) 2 graden maakt.
Heb je misschien je HT minimum temperatuur gewijzigd?
Pagina: 1