Account verwijderen voetbalzone.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjow
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-01-2023
Excuses als dit bericht in het de verkeerde categorie staat.
Ik weet niet echt zeker waar dit thuis hoort 8)7

Maar ik zit in ieder geval met de volgende vraag:
Ik heb een ooit een account aangemaakt voor voetbalzone.nl.
Helaas gaat deze site naar mijn mening al jaren hard achteruit en ik heb er eigenlijk alleen maar meer last van dan dat het leuk is.
Daarom wil ik mijn account verwijderen voor voetbalzone, zodat ik later niet in de verleiding kom om toch weer te gaan reageren.

Maar wat blijkt nu?
Er is helemaal geen optie op voetbalzone om je account te verwijderen.
Ik heb een bericht naar een moderator moeten sturen in de hoop dat hij dit handmatig zal doen.
Volgens mij is dit in strijd met de AVG wet?
Gebruikers hebben ten alle tijden vergeetrecht.

Indien dit zo is, waar zou ik hier melding van kunnen maken?

Mvg Roy

Beste antwoord (via Tjow op 18-01-2023 08:36)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tjow je hebt inderdaad het recht om je account te laten verwijderen, maar dat hoef je niet persee zelf te kunnen. Sterker nog, ga maar eens op zoek naar een knop om je Tweakers account te laten verwijderen, je zal ontdekken dat die er ook niet is. Echter is het bij ons wel mogelijk om te account handmatig te laten verwijderen. anonimiseren.

Zolang je account dus handmatig door een moderator verwijderd kan worden is er niks aan de hand. Ik zou de reactie dus gewoon even afwachten.

En bij klachten kan je jezelf nog altijd wenden tot https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 18-01-2023 09:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Maar klaag je nu niet voordat er een situatie is? Je hebt inderdaad dit recht maar er staat niet gespecificeerd dat het geautomatiseerd via de site moet kunnen. Een bericht of e-mail naar de site beheerder mag ook.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tjow je hebt inderdaad het recht om je account te laten verwijderen, maar dat hoef je niet persee zelf te kunnen. Sterker nog, ga maar eens op zoek naar een knop om je Tweakers account te laten verwijderen, je zal ontdekken dat die er ook niet is. Echter is het bij ons wel mogelijk om te account handmatig te laten verwijderen. anonimiseren.

Zolang je account dus handmatig door een moderator verwijderd kan worden is er niks aan de hand. Ik zou de reactie dus gewoon even afwachten.

En bij klachten kan je jezelf nog altijd wenden tot https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 18-01-2023 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

rens-br schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:29:
[...]

Echter is het bij ons wel mogelijk om te account handmatig te laten verwijderen anonimiseren.
;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjow
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-01-2023
Oke duidelijk, dank voor de snelle reactie allen!

@Freezerator ik was in de veronderstelling dat iemand dit zelf zou moeten kunnen maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Tjow op 18-01-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:55
rens-br schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:29:
@Tjow je hebt inderdaad het recht om je account te laten verwijderen, maar dat hoef je niet persee zelf te kunnen. Sterker nog, ga maar eens op zoek naar een knop om je Tweakers account te laten verwijderen, je zal ontdekken dat die er ook niet is. Echter is het bij ons wel mogelijk om te account handmatig te laten verwijderen.

Dit heeft wel even een Edit nodig denk ik? Anders krijg je straks weer discussies "maar mod x heeft in topic y gezegd dat ik mijn account kan verwijderen" terwijl dat niet het geval is.
Pagina: 1