Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollie0308
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb al een tijd een LG Therma V Monobloc draaien, op zich werkt deze prima maar zodra de temperatuur richting 0 graden gaat bevriezen de lamellen en blijft de pomp aan/uit gaan zonder een defrost te doen. Dit is niet wenselijk omdat het cv water te laag in temperatuur blijft en door het continue draaien veel kwh verbruikt.
Is te controleren of defrost wel aan staat en welke instellingen betreft dit?
Alvast dank.
Reinier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_langereis
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-11-2023
Beste Reinier,

Het is vandaag de eerste koude dag en ik heb hetzelfde probleem met mijn LG Monobloc systeem. Heb jij een oplossing gevonden voor de bevroren lamellen?

Groeten,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Bij elke wp bevriezen de lamellen bij die weersomstandigheden. Maar de wp gaat dus gewoon uit, blijft bevroren en gaat weer aan? :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Wat zijn de meldingen op de controller op dat moment?
Op de controller zou zichtbaar moeten worden dat de pomp aan het defrost-en is. Als er niet genoeg warmte uit het verwarmingssysteem is te halen zal de pomp overschakelen naar de anti-freeze modus.

Naar mijn weten zijn er geen instellingen om het defrost gedrag te bepalen vanuit de controller.
Bij mij gaan de lamellen helemaal dicht voordat de pomp in de defrost modus gaat. Dat is nog niet gebeurd dit stookseizoen.
Vergelijkbaar met dit filmpje:
YouTube: Defrost PC LG therma v 9kW przy -3st

Pardon my dutch