Toon posts:

Excel Kopteksten gebruiken uit een ander werkblad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• EvM
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-01 16:36
Kan ik in Excel een koptekst gebruiken uit een werkblad?

Ik heb een aantal werkbladen met verschillende informatie, maar ik wil graag boven elke pagina een kop met vaste gegevens, en een vaste opmaak, die ik in een apart werkblad heb zitten.

Dus zeg dat Blad1!$1:$10 de kop is, dan wil ik die bij het afdrukken boven Blad2, Blad3....etc hebben staan.

Kan dat?

Alle reacties

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:20
Dan kun je toch op Blad2, Blad3 etc precies die verwijzing gebruiken en dan rekening houden met je verdere opmaak van het blad?

Blad1!$A$1

Strava

• EvM
Dat is het hele punt, je kunt in de koptekst niet de verwijzing maken naar een ander werkblad. Je kunt alleen regels van 'het eigen' werkblad als kopteksten gebruiken.
Ik zou graag bij het afdrukken dezelfde kopteksten voor alle werkbladen gebruiken

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:34
Je bedoelt de "echte" header? Zonder macro's gaat je dat niet lukken vrees ik.

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:20
EvM schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:56:
Dat is het hele punt, je kunt in de koptekst niet de verwijzing maken naar een ander werkblad. Je kunt alleen regels van 'het eigen' werkblad als kopteksten gebruiken.
Ik zou graag bij het afdrukken dezelfde kopteksten voor alle werkbladen gebruiken
Idee (zelf niet gevalideerd):
Rij 1 op alle tabbladen verwijst naar Blad 1
Vervolgens verberg je die rij, maar kun je in de koptekst wel verwijzen naar rij 1 op dat blad?

Strava

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
EvM schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:34:
Kan ik in Excel een koptekst gebruiken uit een werkblad?
Dus zeg dat Blad1!$1:$10 de kop is, dan wil ik die bij het afdrukken boven Blad2, Blad3....etc hebben staan.
De koptekst in een blad staat normaliter in de header en niet in de rijen 1 t/m 10.
Er is hierboven al gevraagd of je de header van het ene blad wil kopiëren naar andere bladen of dat je de rijen 1 t/m 10 van een bepaald blad boven de andere bladen wil hebben (maar dat is dan in de betekenis van Excel geen header). Je gaf daarop nog geen antwoord.

[Voor 5% gewijzigd door dix-neuf op 19-01-2023 09:52]

• EvM
dix-neuf schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:46:
[...]

De koptekst in een blad staat normaliter in de header en niet in de rijen 1 t/m 10.
Er is hierboven al gevraagd of je de header van het ene blad wil kopiëren naar andere bladen of dat je de rijen 1 t/m 10 van een bepaald blad boven de andere bladen wil hebben (maar dat is dan in de betekenis van Excel geen header). Je gaf daarop nog geen antwoord.
Dank je wel allemaal voor de reacties en jullie tijd om hierop te reageren.

Misschien wat extra uitleg; Ik heb een aantal lijsten voor een project. Dat zijn verschillende werkbladen.
Bij het afdrukken wil ik graag boven elke lijst dezelfde kop, maar dat zijn momenteel 13 rijen met daarin allerlei info over de klant en het project, en ook een afbeelding(logo).

Nu hebben we dat natuurlijk per werkblad gekopieerd, alleen het grote nadeel daarvan is dat die 'kop' de kolombreedte van alle kolommen op die pagina bepaalt. Dat is dus een zooitje omdat er veel kolommen samengevoegd zijn enzo. Visueel ziet het er wel prima uit, maar het werkt natuurlijk niet lekker.

Daarom zou ik graag die 'kop' op 1 werkblad zetten, die ik dan boven elke pagina afdruk, maar ik heb de indruk dat Excel daar niet in voorziet.

De vraag is dus of er iemand is die wel een oplossing kan verzinnen.

• EvM
LauryanF schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Idee (zelf niet gevalideerd):
Rij 1 op alle tabbladen verwijst naar Blad 1
Vervolgens verberg je die rij, maar kun je in de koptekst wel verwijzen naar rij 1 op dat blad?
Hey Lauryan

Dank voor je reactie, maar dat gaat helaas niet omdat het meerder regels betreft en die kop dan de breedte van de kolommen bepaalt. Dan klopt de opmaak dus helemaal niet meer.

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
EvM schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:50:
[...]
De vraag is dus of er iemand is die wel een oplossing kan verzinnen.
Ja, DappereDodo in "Excel Kopteksten gebruiken uit een ander werkblad".

Oftewel met een macro. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.extendoffice....lue-in-header-footer.html
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee