Gashaard krijg ik niet aan (zelfs niet de waakvlam)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
We zijn recent verhuisd en hier hebben een ouderwetse gashaard, die door de vorige eigenaar in gebruik was (bijna 1 jaar geleden). Maar wij krijgen het niet meer aan (zelfs de waakvlam gaat niet aan). Na weken googelen en verschillende websites/videos bekeken, heb ik de hieronder maatregelen al genomen, zonder succes:

1- De knop draaien op de vonkje en indrukken, elke 30 seconden de aansteken knop indrukken (heb zelfs met een lucifer geprobeerd). de aansteker doet nog steeds trouwens
2- de knop voor meer dan 10 minuten ingedrukt houden om eventuele lucht/vervuiling uit de leiding te halen.
3- met stofzuiger, en een harde borstel de waakvlam leiding en de waakvlam kop schoon maken om te zorgen dat het niet geblokkeerd is.
4- na alle die stappen, dacht ik misschien de thermokoppel kapot is, dus ik heb de hele waakvlam/thermokoppel assemblage vervangen (heb de exacte model gevonden: https://sdmparts.eu/product/sit-oxypilot-propane/)

en tuurlijk de gaskraan staat open! Maar ik hoor helemaal geen gas uit komen.
Maar nog steeds niks. gekke is dat die wel aan stond toen wij de woning hadden bezocht 1 jaar geleden, en helaas kunnen wij de vorige eigenaar niet meer contacten.

Wie o wie kan mij helpen?!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SJZvFD5/IMG-0633.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5rqzJD2/IMG-0632.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1Mw0kLY/IMG-0630.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51
zou die wartel losdraaien bij de gaskraan dan kijken of er gas uit komt, als er niks uitkomt zal er ergens misschien nog een kraan zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Precies dat, zit er nog niet ergens een gaskraan?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Zit er ook een stekker aan die in het stopkontakt moet, zie wat draden lopen daar beneden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:20:
zou die wartel losdraaien bij de gaskraan dan kijken of er gas uit komt, als er niks uitkomt zal er ergens misschien nog een kraan zitten
Dat durfde ik niet tot nu toe maar heb echt alles die ik kon bedenken geprobeerd dus misschien toch als het niet lukt morgen probeer ik dat ook

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou dit lekker over laten aan iemand die er verstand van heeft. Ik liet gewoon ieder jaar in september mijn gaskachel aanzetten door een kachelmonteur die hem meteen schoonmaakte en naliep....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
teacher schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:21:
Precies dat, zit er nog niet ergens een gaskraan?
Nee de leiding gaat van de meterkast de vloer in en bij de gashaard de vloer uit. in de keuken hebben wij ook gas en die doet prima. ik kon geen andere afsluiter/kraan vinden. alleen maar wat onder de gashaard zelf is en die staat op open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:23:
Zit er ook een stekker aan die in het stopkontakt moet, zie wat draden lopen daar beneden ?
De aansteker doet prima, ik zie de vonkje. er zijn idd aantal draden en voor mijn gevoel wat meer dan het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kan je wat meer fotos plaatsen? En dan ook bij een normale hoster ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
teacher schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:29:
Kan je wat meer fotos plaatsen? En dan ook bij een normale hoster ofzo ;)
zeker, hier alvast hetzelfde fotos maar bij tweakers geupload, zal gelijk gaan wat meer fotos nemen en plaatsen. kom zo weer terug!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZRE3QRi4iH0wIp16QUrz2jyLPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muPlXHIFoolI66MqPRAsLbh4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67AVATl2xjnWGDpe8rmJWOyZdBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw223hQjj3AlrvptUNJ3CbiP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OYqMABWAY08pxW6k7DumMMbGKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38sLgRHoNVfUNMXM4A0JXyTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
nog wat meer fotosAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOntf9sSLRyQ8muLt8JdonXa1kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtpktEPm3fgifFGWKzZf2Eau.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uOtVIga77Sw33MEKOTw9-yNgiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81cVBIJLn8VemoI8qlbfgBoa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69OkWNF7SUzCNfoukJuGoGN02W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R83jDKpNqd5k15wRQhlTfBrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JN9PuezzvHFUGbV1JOC-W7Tc4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDv4XtkXkVTTLJozghkfI8l1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myWLL_v_Hlr76_0XNuzjRWylDz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndjDKQOVBgwopbXHE1r0CctA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wda48N_s7kxywFPVhBZP0Mpu1eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4GJVDJjc3N4YnZb8vEEWaLi.jpg?f=fotoalbum_large

laatste foto laat zien waar de leiding onder de vloer gaat en het is maar paar meters van de meterkast waar het weer boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
lijkt me toch iets met stroom aan dat grijze kastje te zien, die gaat naar een soort afsluiter net na de gaskraan lijkt me. zou toch die kabels even volgen kijken of er ergens een stekker verstopt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
(jarig!)
Milafire is een Russisch merk, misschien heeft Putin je gaskraan dicht gedraaid ;)

Ik heb wel een manual gevonden voor dit type. Maar het plaatje van de knop ziet er anders uit.
De procedure is ook heel wat anders dan wat jij hebt gedaan.

Maar even voor onze informatie. Wat gebeurt er precies als je de waakvlam probeert aan te steken?
a) geen vonken, maar wel vuur met een lucifer ofzo
b) waakvlam gaat aan, maar uit zodra je de knop loslaat
c) wel vonken, geen vlam.
d) geen vonken, geen vlam met een lucifer
e) anders.

edit:
Uhm, ik zie je nieuwe foto... volgens mij staat je gaskraan dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 17-01-2023 22:45 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
RocketKoen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:42:
Milafire is een Russisch merk, misschien heeft Putin je gaskraan dicht gedraaid ;)

Ik heb wel een manual gevonden voor dit type. Maar het plaatje van de knop ziet er anders uit.

Maar even voor onze informatie. Wat gebeurt er precies als je de waakvlam probeert aan te steken?
e) anders.
Mooi! Ik ga zo meteen de manual zien. Maar als ik probeer de waakvlam aansteken dan zie ik vonken (van de elektrische aansteker) maar geen vlam. dus C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
(jarig!)
smartpredict schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:45:
[...]

Mooi! Ik ga zo meteen de manual zien. Maar als ik probeer de waakvlam aansteken dan zie ik vonken (van de elektrische aansteker) maar geen vlam. dus C
Zie ook mijn edit. de gaskraan open zetten helpt misschien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHGmI_5LzwEo_n-Ss7fq-06bycw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LIPGT1340UOHtM7ZCBjkExom.png?f=fotoalbum_large

misschien heb je het verkeerd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
RocketKoen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:42:

e) anders.

edit:
Uhm, ik zie je nieuwe foto... volgens mij staat je gaskraan dicht.
Heb op beide richtingen geprobeerd (het moet normaal gesproken richting de leiding om op open te staan, maar bij mij staat die sws op 90 graden op een van de leidingen dus dacht beide richtingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
ik zie dat het voor een ander type is nu haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• billie77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-04 15:18
Lijkt het je niet verstandiger om er een service monteur bij te halen.
Je bent nl. wel bezig met een gas aansluiting om het maar zo te zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
billie77 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:49:
Lijkt het je niet verstandiger om er een service monteur bij te halen.
Je bent nl. wel bezig met een gas aansluiting om het maar zo te zeggen :-)
Woon in een dorpje waar blijkbaar weinig bedrijven actief zijn. tot nu toe helaas niet gelukt om een monteur te vinden. heb zelfs op werkspot geprobeerd maar geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:45
Als je probeert met een lucifer aan te steken dan moet je wel de knop indrukken om gastoevoer te hebben.
Als dat niet lukt en je hebt wel gas bij de externe gaskraan, dan zal er een verstopping zitten in het gasblok of e.o.a. beveiliging in werking zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Die grijze kabel bij dat kastje waar al die draden in uit komen, waar gaat die naar toe?
Waar gaan de andere draden naar toe.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Kwam dit tegen op werkspot van iemand met hetzelfde probleem maar dan een gs 9 die heeft dezelfde onstekingsblok als hier op de foto, reactie van milafire was

Volgens hun heeft het te maken met een verouderde waakvlam installatie en eventueel vervangen van de bedieningsmodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
JukeboxBill schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:55:
Als je probeert met een lucifer aan te steken dan moet je wel de knop indrukken om gastoevoer te hebben.
Als dat niet lukt en je hebt wel gas bij de externe gaskraan, dan zal er een verstopping zitten in het gasblok of e.o.a. beveiliging in werking zijn.
ja met een lucifer is het ook niet gelukt.
is er nog andere beveiliging behalve de thermokoppel? die heb ik al vervangen met een nieuwe
en ook de waakvlamkap dus daar kan niet verstopping in zitten maar hoe kan ik eventuele verstopping bij het gasblok oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
smartpredict schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:58:
[...]

is er nog andere beveiliging behalve de thermokoppel? die heb ik al vervangen met een nieuwe
en ook de waakvlamkap dus daar kan niet verstopping in zitten maar hoe kan ik eventuele verstopping bij het gasblok oplossen?
Komt er nou wel gas uit na de gaskraan heb je dat al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bel de vorige eigenaar eens voor de grap? Wij hebben ook nog een gaskachel, maar die heeft een 2de kraan (buiten de hoofdkraan) die je ook eerst om moet zetten voordat je uberhaubt gas krijgt. Als jij geen gas 'hoort' kan je vonken wat je wil, er is geen gastoevoer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:02:
Bel de vorige eigenaar eens voor de grap? Wij hebben ook nog een gaskachel, maar die heeft een 2de kraan (buiten de hoofdkraan) die je ook eerst om moet zetten voordat je uberhaubt gas krijgt. Als jij geen gas 'hoort' kan je vonken wat je wil, er is geen gastoevoer.
in de op staat het

en helaas kunnen wij de vorige eigenaar niet meer contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Komt er nou wel gas uit na de gaskraan heb je dat al geprobeerd
Net geprobeerd. ik heb wat hieronder heb ik laten zien geopend maar er komt helemaal geen gas uit! heb de kraan weer op beide richtingen gezet maar nog steeds niks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW8x1Naz4ZHa9n3eIRdNOxTl1Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEAnVebWXN9lcUQCFb0evkBS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
smartpredict schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:04:
[...]

Net geprobeerd. ik heb wat hieronder heb ik laten zien geopend maar er komt helemaal geen gas uit! heb de kraan weer op beide richtingen gezet maar nog steeds niks

[Afbeelding]
de andere kant na de kraan eerst proberen, als daar gas uitkomt zul je verder moeten zoeken in het traject.

Toch vreemd dat er zoveel stroomkabels lopen en dat alleen voor een piezo ontsteking

Ik vermoed dat aan dat platte witte/grijze snoer een stekker aan zit

[ Voor 10% gewijzigd door Toerq op 17-01-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Je moet je knop indrukken en draaien zodat er gas uitkomt, dan pas aansteken (als het goed is vonkt ie dan).

ook kan er een beveiliging in zitten op de schoorsteen af aanzuiging van onder - dat als een van die twee niet openstaat het geen gas krijgt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:05:
[...]

de andere kant na de kraan eerst proberen, als daar gas uitkomt zul je verder moeten zoeken in het traject.

Toch vreemd dat er zoveel stroomkabels lopen en dat alleen voor een piezo ontsteking

Ik vermoed dat aan dat platte witte/grijze snoer een stekker aan zit
Voor de andere kant moet ik een grotere moersleutel hebben, kan pas als ik morgen een grotere verstelbare moersleutel gaan kopen. die ene die ik open heb gemaakt was wat kleiner.

ja aan de andere kant van de grijze snoer zit een stekker idd. maar ik weet niet wat de rest van de spoelen draden doen! lijkt idd wat ingewikkelder dan alleen een piezo onsteking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
[...]

Het enige wat ik wel eens heb gedaan is het buisje van gasblok naar waakvlam demonteren en doorblazen.
Een redelijk moderne gaskachel heeft beveiliging op uitval van gasdruk, toevoer van voldoende verse lucht en schoonsteen trek.
Maar die kunnen dus defect zijn. Alhoewel je dan doorgaans wel de waakvlam nog kan aansteken maar na een of twee minuten gaat dan de kachel weer uit.

Ik denk dat je toch eerst eens de koppeling voorbij de gaskraan even een heel klein beetje moet losdraaien om te testen of de kraan wel in de goede stand staat en of er wel gastoevoer is.
Je hoeft hem maar een heel klein beetje los te draaien, want het stinkt verschrikkelijk, dus je merkt het direct.
Zo lang er geen open vuur in de directe omgeving is, kan er niets gebeuren. Een klein beetje gas kan in een grote kamer niet eens zorgen voor een ontbrandbaar mengsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 23:40

Klippy

Still Game

Wat @Toerq zegt, begin bij het begin, test eerst de gaskraan.
Wat je nu open hebt gemaakt ziet er uit als een elektronische gasafsluiter, dus daar moet waarschijnlijk spanning op staan. Vandaar de eerdere vragen hier over stroom en stekkers.
Denk dat je wat spanning moet gaan meten en niet zozeer focussen op je gas aanvoer, grotere kans dat er een elektrische storing is of je afsluiter stuk is dan dat je gasleiding verstopt is denk ik (tenzij je echt een kraan over het hoofd ziet).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
franssie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Je moet je knop indrukken en draaien zodat er gas uitkomt, dan pas aansteken (als het goed is vonkt ie dan).

ook kan er een beveiliging in zitten op de schoorsteen af aanzuiging van onder - dat als een van die twee niet openstaat het geen gas krijgt.
Ja er is idd een klep in het kanaal en een toevoer luchtklep maar die staan allebei open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
smartpredict schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:13:
[...]

ja aan de andere kant van de grijze snoer zit een stekker idd. maar ik weet niet wat de rest van de spoelen draden doen! lijkt idd wat ingewikkelder dan alleen een piezo onsteking.
Nou dan ben je er al, hup stekker in stopkontakt en gassen met dat ding, is best koud nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Die stekker had ik even over het hoofd gezien. Kan zijn dat die voor een ventilator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
JukeboxBill schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:16:
Die stekker had ik even over het hoofd gezien. Kan zijn dat die voor een ventilator is.
Ja en voor die zwarte afsluiter net na de gaskraan waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:15:
[...]

Nou dan ben je er al, hup stekker in stopkontakt en gassen met dat ding, is best koud nu
die is al in de stopcontact :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Ok staat er stroom op dat stopkontakt, heb je al gekeken met een tafellamp ofzoiets dat die brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
JukeboxBill schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:13:
[...]

Het enige wat ik wel eens heb gedaan is het buisje van gasblok naar waakvlam demonteren en doorblazen.
Een redelijk moderne gaskachel heeft beveiliging op uitval van gasdruk, toevoer van voldoende verse lucht en schoonsteen trek.
Maar die kunnen dus defect zijn. Alhoewel je dan doorgaans wel de waakvlam nog kan aansteken maar na een of twee minuten gaat dan de kachel weer uit.

Ik denk dat je toch eerst eens de koppeling voorbij de gaskraan even een heel klein beetje moet losdraaien om te testen of de kraan wel in de goede stand staat en of er wel gastoevoer is.
Je hoeft hem maar een heel klein beetje los te draaien, want het stinkt verschrikkelijk, dus je merkt het direct.
Zo lang er geen open vuur in de directe omgeving is, kan er niets gebeuren. Een klein beetje gas kan in een grote kamer niet eens zorgen voor een ontbrandbaar mengsel.
ga morgen nadat ik een grotere moersleutel heb dit proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Ok staat er stroom op dat stopkontakt, heb je al gekeken met een tafellamp ofzoiets dat die brand
Ja die doet prima, helaas ligt niet aan dat (zou makkelijkere oplossing zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Klippy schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:13:
Wat @Toerq zegt, begin bij het begin, test eerst de gaskraan.
Wat je nu open hebt gemaakt ziet er uit als een elektronische gasafsluiter, dus daar moet waarschijnlijk spanning op staan. Vandaar de eerdere vragen hier over stroom en stekkers.
Denk dat je wat spanning moet gaan meten en niet zozeer focussen op je gas aanvoer, grotere kans dat er een elektrische storing is of je afsluiter stuk is dan dat je gasleiding verstopt is denk ik (tenzij je echt een kraan over het hoofd ziet).
zal morgen kijken gelijk na de gaskraan gas uit komt. als ik het goed begrijp, als gas uit komt, dan ligt het heel waarschijnlijk aan een elektrische afsluiter/sensor die wat verder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
smartpredict schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:23:
[...]

zal morgen kijken gelijk na de gaskraan gas uit komt. als ik het goed begrijp, als gas uit komt, dan ligt het heel waarschijnlijk aan een elektrische afsluiter/sensor die wat verder zit?
sja kan van alles zijn, misschien zit er wel een zekering verstopt in dat grijze kastje. zou de stekker eruit halen en ff dat kastje openschroeven kijken wat daar te zien is. iets moet die afsluiter aansturen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 23:40

Klippy

Still Game

Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:26:
[...]

sja kan van alles zijn, misschien zit er wel een zekering verstopt in dat grijze kastje. zou de stekker eruit halen en ff dat kastje openschroeven kijken wat daar te zien is. iets moet die afsluiter aansturen iig.
Dat ja, ben ook wel benieuwd of er in die grijze elektro doos nog logica zit of alleen wat kabels aan elkaar verknoopt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
Of de procedure om de waakvlam te ontsteken is toch anders dan wat je gedaan hebt, je zou ook de dealer/fabrikant ff kunnen bellen vragen of ze een kopie vd handleiding hebben. https://www.openhaard-inf...ilafire-gasvuren-milan-bv

deze procedure lijkt hetzelfde ongeveer, heb je het zo al geprobeerd YouTube: Instructie gashaard ontsteken

Lees net de op nog eens door en zo heb je het dus gedaan zonder succes

[ Voor 36% gewijzigd door Toerq op 17-01-2023 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartpredict
Heb inmiddels met wat moeite kunnen een foto maken van de grijze doos (de grijze mysterie box!), dit is idd een rookafvoer/ beveiligingssensor. moet wel toevoegen dat beide rookafvoer en de luchtinvoer kleppen staan open al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJKtM0mUtnXBEzz9Xx7KDteH824=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhVdO6vanxp6VYvjq0JaS6Hw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:30:
Of de procedure om de waakvlam te ontsteken is toch anders dan wat je gedaan hebt, je zou ook de dealer/fabrikant ff kunnen bellen vragen of ze een kopie vd handleiding hebben. https://www.openhaard-inf...ilafire-gasvuren-milan-bv

deze procedure lijkt hetzelfde ongeveer, heb je het zo al geprobeerd YouTube: Instructie gashaard ontsteken

Lees net de op nog eens door en zo heb je het dus gedaan zonder succes
ja precies, helaas niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
zou hem toch maar eens open schroeven kijken of er een zekering inzit, dat zwarte ding onder die gasafsluiter geval de kabel daarvan komt ook uit dat kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Toerq schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:41:
zou hem toch maar eens open schroeven kijken of er een zekering inzit, dat zwarte ding onder die gasafsluiter geval de kabel daarvan komt ook uit dat kastje.
Ik zet het op mijn to do lijst van morgen. hopelijk vind ik er wat in. er blijven weinig mogelijkheden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartpredict
Dankjewel allemaal voor meedenken en suggesties. ik zal morgen nog de leiding na de gaskraan openen om te zien of er überhaupt gas uit komt en dan de grijze doos openen om te zien of er een zekering in zit. dan kom ik weer terug (hopelijk met goed nieuws!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 23:13
zit er rechtsboven op dat grijze kastje een lampje waarbij 'gasklep open' staat? Als dat lampje niet brand is óf het lampje stuk óf zit de gasklep dicht.
Of is het een knopje of een zekering oid?

er staat in elk geval een telefoonnummer op :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rrob op 18-01-2023 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billie77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-04 15:18
Was eigenlijk wel benieuwd naar de status.
Is het inmiddels gelukt of ga je toch een servicemonteur inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 11:12
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oplossing , ik zit met een soortgelijk probleem ;(
Pagina: 1