Mijn vraag
Voor reserveringen wil ik Excel laten uitrekenen wat de kosten zijn van boekingen afhankelijk van of de boeking in het hoog- laag- of middenseizoen plaats vindt.
Ik heb in een Excel blad diverse van-tot reeksen gedefinieerd met daarachter het geldende tarief voor die periode.
Kolom A = datum vanaf
Kolom B = tot en met datum
Kolom C = tarief voor die periode
In een ander tabblad noteer ik :
Kolom A : vanaf datum reservering
Kolom B : tot en met datum reservering
Vervolgens wil ik dan dat in Kolom C uitgerekend wordt wat de kosten zijn voor die periode.
Wat het wellicht lastig maakt is dat reserveringen kunnen doorlopen in verschillende periodes.
Oftewel een boeking begint in het middenseizoen (met daarbij behorend tarief) maar loopt door tot een datum in het hoogseizoen (met daarbij dus een ander tarief)
Misschien denk ik te moeilijk, maar ik kom er zo 1,2,3 niet uit.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een Google poging gedaan maar heb moeite met de juiste zoekterm.
Tevens heb ik geprobeerd om het met een ALS functie te doen, maar hier kwam ik ook niet uit.
...
Voor reserveringen wil ik Excel laten uitrekenen wat de kosten zijn van boekingen afhankelijk van of de boeking in het hoog- laag- of middenseizoen plaats vindt.
Ik heb in een Excel blad diverse van-tot reeksen gedefinieerd met daarachter het geldende tarief voor die periode.
Kolom A = datum vanaf
Kolom B = tot en met datum
Kolom C = tarief voor die periode
In een ander tabblad noteer ik :
Kolom A : vanaf datum reservering
Kolom B : tot en met datum reservering
Vervolgens wil ik dan dat in Kolom C uitgerekend wordt wat de kosten zijn voor die periode.
Wat het wellicht lastig maakt is dat reserveringen kunnen doorlopen in verschillende periodes.
Oftewel een boeking begint in het middenseizoen (met daarbij behorend tarief) maar loopt door tot een datum in het hoogseizoen (met daarbij dus een ander tarief)
Misschien denk ik te moeilijk, maar ik kom er zo 1,2,3 niet uit.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een Google poging gedaan maar heb moeite met de juiste zoekterm.
Tevens heb ik geprobeerd om het met een ALS functie te doen, maar hier kwam ik ook niet uit.
...
Eric, Signing off !!