Vanavond komt mijn A7 III binnen, en daarvoor ben ik op zoek naar twee nieuwe SD-kaarten. M'n ouwe trouwe 64 GB Transcend-kaartjes hebben het 8 jaar prima uitgehouden met de RX10, maar voor de nieuwe camera mogen er zeker nieuwe komen.
Eisen
Ik heb zowel in de Pricewatch als de Hardware Info Prijsvergelijker een aantal mogelijke kaarten vergeleken. Vervolgens heb ik op CameraMemorySpeed.com de snelheden opgezocht die deze kaarten halen. Daar kwam het volgende uit:

Op basis daarvan lijken me de volgende kaarten het meest geschikt:
Transcend heeft ook nog de 300S en 340S series. De Transcend SDXC 340S (256 GB) is redelijk vergelijkbaar met de rest, maar dan nog de wildcard: De Transcend SDXC 300S 512GB kost € 94,25 voor twee kaartjes en zou 100/55 MB/s read/write halen. En dan heb je dus de dubbele capaciteit.
Hebben jullie adviezen/ervaringen over deze SD-kaartjes? Of nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien?
Eisen
- Betrouwbaar
- (minimaal) 256 GB
- Kan de RAW-buffer van een A7 III redelijkerwijs snel wegschrijven
- Kan 100 Mb/s video-opnames continue maken
Ik heb zowel in de Pricewatch als de Hardware Info Prijsvergelijker een aantal mogelijke kaarten vergeleken. Vervolgens heb ik op CameraMemorySpeed.com de snelheden opgezocht die deze kaarten halen. Daar kwam het volgende uit:

Op basis daarvan lijken me de volgende kaarten het meest geschikt:
- uitvoering: Kingston Canvas Go! Plus SDXC 256GB (€ 63,90 voor 2 incl. bezorging)
- uitvoering: Samsung EVO Plus SD Card (2021) 256GB (€ 67,90 voor 2 incl. bezorging)
- uitvoering: Samsung PRO Plus (€ 69,90 voor 2 incl. bezorging)
Transcend heeft ook nog de 300S en 340S series. De Transcend SDXC 340S (256 GB) is redelijk vergelijkbaar met de rest, maar dan nog de wildcard: De Transcend SDXC 300S 512GB kost € 94,25 voor twee kaartjes en zou 100/55 MB/s read/write halen. En dan heb je dus de dubbele capaciteit.
Hebben jullie adviezen/ervaringen over deze SD-kaartjes? Of nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien?