Toon posts:

Videokaart 'externe voeding'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Insomnia1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 10:10
Beste Tweakers,

Ik kan zo niet het antwoord vinden maar dat zal aan mijn onkunde liggen.

Wat ik graag zou willen weten is: kan het kwaad als ik een externe voeding aansluit op ( de 6 pins kabels ) de videokaart.
Het conecpt is het volgende.
Ik heb een server kast, maar daar zit natuurlijk geen 6 pins kabel bij, als ik de 6 pins voeding extern aansluit en zet deze aan en daarna past de server kast aan. Kan dit kwaad of schade opleveren aan de server en of videokaart ?
NVM niet doen dus

Beste antwoord (via Insomnia1988 op 18-01-2023 18:04)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Koop gewoon een andere voeding voor je server, of als het een OEM machine is, koop de goede kabel….

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Koop gewoon een andere voeding voor je server, of als het een OEM machine is, koop de goede kabel….

I reject your reality and substitute my own

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik zou het niet doen.

MAAR, als je de massa’s van beide voedingen verbind kan het.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:06

Thomg

Aww yiss

Niets aan de hand. Aarde aan elkaar verbinden natuurlijk, maar dat gebeurt sowieso al als je een videokaart aansluit (aarde via PCI-E slot).
Vrij standaard in de mining days om 2 voedingen te gebruiken ipv 1 extreem dure voeding.
NIET vergeten de voeding aan te zetten!
https://www.silverstonete...U/PSU-Paper%20Clip-EN.pdf

Maar als je dit wat meer long-term wilt doen kan je hier beter een dedicated kabel voor kopen.
https://nl.aliexpress.com/item/32827619053.html

Of NL, maar wel iets duurder.
https://www.highflow.nl/m...idual-sleeving-black.html

[Voor 13% gewijzigd door Thomg op 17-01-2023 23:16]

• Mitchelll010
Thomg schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:12:
Niets aan de hand. Aarde aan elkaar verbinden natuurlijk, maar dat gebeurt sowieso al als je een videokaart aansluit (aarde via PCI-E slot).
Vrij standaard in de mining days om 2 voedingen te gebruiken ipv 1 extreem dure voeding.
NIET vergeten de voeding aan te zetten!
https://www.silverstonete...U/PSU-Paper%20Clip-EN.pdf

Maar als je dit wat meer long-term wilt doen kan je hier beter een dedicated kabel voor kopen.
https://nl.aliexpress.com/item/32827619053.html

Of NL, maar wel iets duurder.
https://www.highflow.nl/m...idual-sleeving-black.html
Je kan niet zoveel A via je PCI-E slot sinken.
Massa’s moeten bedraad aan elkaar.
Anders sloop je gegarandeerd de boel.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mitchelll010 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:37:
[...]

Je kan niet zoveel A via je PCI-E slot sinken.
Massa’s moeten bedraad aan elkaar.
Anders sloop je gegarandeerd de boel.
Nee hoor, valt verrassend mee.
Het is belangrijk dat er enkel een gedeelde aarde is, anders kan je wat grappen krijgen met "mijn grond 0V is niet jouw grond 0V". Zolang deze reference ook maar echt 0V voor allebei is loop je bijzonder weinig risico.
Je hebt misschien wat meer gezeik met dat 1 voeding 12V=11.9V doet en de ander 12V=12.2V doet. In de praktijk heb ik hier ook nooit last van gehad.

• Mitchelll010
Ze raden aan max 75W te trekken via dat slot.

Dus tenzij hij een videokaart heeft voor office gebruik dan is dat best krap.

Maargoed, ja het kan..

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04
Volgens mij hebben afgelopen jaren honderden zoniet duizenden mining rigs gedraaid met meerdere voedingen per rig, dus het zal wel meevallen inderdaad.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Insomnia1988
Hallo Tweakers,

Allemaal bedankt voor het meedenken, ik heb toch maar gekozen voor de fatsoenlijke manier en een 10 Pins kabel besteld.

Mocht je ooit een ML350 opknappen, de voedings connectoren zitten onder het moederbord.
Deze kun je heel makkelijk disassembleren door 2 schroefjes los te draaien en dan kun je de hele plaat eruit trekken.

Deze kabel heb je nodig -> https://www.moddiy.com/pr...ble-.html?setCurrencyId=3

Maar nu weet ik het eigenlijk nog niet helemaal zeker, kan het kwaad als je een videokaart in de bus steekt en je zet er al stroom op voordat de pc start.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Insomnia1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:29:
Maar nu weet ik het eigenlijk nog niet helemaal zeker, kan het kwaad als je een videokaart in de bus steekt en je zet er al stroom op voordat de pc start.
Voeding output geen 12V op de PEG stekkers als je de voeding niet start, dus je krijgt effectief hetzelfde alsof je de kabels niet ingeplugd hebt. Afhankelijk van wat wat je GPU doet krijg je geen beeld of een melding dat GPU weigert te werken omdat PEG mist.
Mitchelll010 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:17:
Ze raden aan max 75W te trekken via dat slot.

Dus tenzij hij een videokaart heeft voor office gebruik dan is dat best krap.

Maargoed, ja het kan..
Wat? Nee? Je gooit niet al het vermogen van de PEG naar de PCI-E slot, de knoopt de aardes om het verschil in 0V weg te halen. Dit zal in de praktijk ook vrijwel 0V verschil zijn omdat ze ook dezelfde 230V en aarde (net) gebruiken als referentie.

• Insomnia1988
[quote]Thomg schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Voeding output geen 12V op de PEG stekkers als je de voeding niet start, dus je krijgt effectief hetzelfde alsof je de kabels niet ingeplugd hebt. Afhankelijk van wat wat je GPU doet krijg je geen beeld of een melding dat GPU weigert te werken omdat PEG mist.

Ik begrijp even niet zo goed wat je zegt, je bedoelt dat de voeding aan moet staan?
Maar ik maak op dat het dus eigenlijk geen kwaad kan.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Insomnia1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:13:
[quote]Thomg schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Ik begrijp even niet zo goed wat je zegt, je bedoelt dat de voeding aan moet staan?
Maar ik maak op dat het dus eigenlijk geen kwaad kan.
Oh ik snap nu wat je bedoelt, je vraagt of het erg is om de secundaire voeding eerst in te schakelen (die PEG doet) en daarna pas de primaire voeding.
Antwoord is hier ook nee, terug in de mining days was volgorde altijd secundair dan primair.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-01 17:03

Nemesizz

Untouchable

Insomnia1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:29:
Hallo Tweakers,

Allemaal bedankt voor het meedenken, ik heb toch maar gekozen voor de fatsoenlijke manier en een 10 Pins kabel besteld.

Mocht je ooit een ML350 opknappen, de voedings connectoren zitten onder het moederbord.
Deze kun je heel makkelijk disassembleren door 2 schroefjes los te draaien en dan kun je de hele plaat eruit trekken.

Deze kabel heb je nodig -> https://www.moddiy.com/pr...ble-.html?setCurrencyId=3

Ik weet niet welke generatie ML350 je gebruikt, maar met die kabels is het wel opletten wat je aanschaft.

Zelf heb ik een paar ML350 G6 modellen, en die PCI-e power kabel is praktisch niet te vinden (juiste partnumber van HP). Immitatie kabels in overvloed, maar die vertrouw ik niet (dusdanig goedkoop, dat ik betwijfel over de veiligheid van die dingen, en zijn dan vaak ook nog eens 8-pin PCI-e ipv de originele 6-pin). Ik denk dat ze met een beetje zware GPU smelten.

Wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, maar toch enige oplettendheid is wel raadzaam als je opzoek gaan naar zulke PCI-e adapters voor servers als het niet de originele parts zijn.

• Insomnia1988
Nemesizz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Ik weet niet welke generatie ML350 je gebruikt, maar met die kabels is het wel opletten wat je aanschaft.

Zelf heb ik een paar ML350 G6 modellen, en die PCI-e power kabel is praktisch niet te vinden (juiste partnumber van HP). Immitatie kabels in overvloed, maar die vertrouw ik niet (dusdanig goedkoop, dat ik betwijfel over de veiligheid van die dingen, en zijn dan vaak ook nog eens 8-pin PCI-e ipv de originele 6-pin). Ik denk dat ze met een beetje zware GPU smelten.

Wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, maar toch enige oplettendheid is wel raadzaam als je opzoek gaan naar zulke PCI-e adapters voor servers als het niet de originele parts zijn.
Volgens het artikel dat ik besteld heb is de brand HP, en het is een ML350 G9.
Desalniettemin bedankt voor je oplettendheid.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee