Toon posts:

Gaming beeldscherm 300-900 euro

Pagina: 1
Acties:

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01 07:48
Ik zoek een?
Gaming beeldscherm/ werk display. 120hz of meer /1440p of 4K 37 tot 49"
Op dit moment heb ik twee 27 inch monitoren (eentje defect) deze wil ik vervangen voor 1 paneel.
Mediamarkt kun je diverse afmeting goed beoordelen. Zelf vind ik 38/40 het beste omdat dit ongeveer 2 monitoren zijn. Bij 49 inch wordt het al 3 monitoren breed. Deze monitor gebruik ik voor werk veel Excel als ook gaming monitor.

Wat is je budget?
tussen de 300 en 900 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur vooral een goed panel

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
grafische kaart Zotax 2070 super (1.4 display poort en HDMI 2.0b)

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:14
Als ik het goed begrijp..
Wil je gamen met een 2070 super op 1440p met 40 inch? of 4k 42 inch?

Met huidige games kun je beide vergeten.
tenzij je op 30 fps wil spelen...

Het is niet alleen een scherm kopen en spelen maar.
Je huidige setup moet dit kunnen draaien.
Daarnaast wat is je complete setup?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
Dus je zoekt een widescreen of een normaal groot scherm?

Zelf draai ik met een gtx 1060 6gb 1440p 27inch Daarmee red ik 30 - 60 fps en sommige 60 - 120+ fps. ( ligt eraan welk spel )

Daarnaast wat is je volledige setup? ( wat boven mij ook gevraagd wordt )

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
Weet je heel zeker dat je terug wil naar 1 'veel groter' scherm? Ik ben een half jaartje geleden of wat van 3x24" 1080p naar 2x27" 1440p gegaan. Ondanks dat dat 18% meer pixels zijn en 13% meer schermoppervlak kriebelt het dat ik m'n zooi lang niet zo "netjes" op kan delen zonder fysieke barrière. Misschien dat jij hier minder last van hebt, maar wellicht is het handig om rekening mee te houden. :)

3x27" (vs de oude situatie van 3x24") vind ik toch wat te veel van het goede, dus ik overweeg persoonlijk om er 1 te vervangen door een ultrawide.

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 18-01-2023 09:41]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bjornricardo33
Eskimoo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:46:
Als ik het goed begrijp..
Wil je gamen met een 2070 super op 1440p met 40 inch? of 4k 42 inch?

Met huidige games kun je beide vergeten.
tenzij je op 30 fps wil spelen...

Het is niet alleen een scherm kopen en spelen maar.
Je huidige setup moet dit kunnen draaien.
Daarnaast wat is je complete setup?
Ik snap dat mijn pc redelijk oud is, maar ook al bestaat de 13. generatie intel en nieuwe mainboards de verschillende vind ik buiten de grafische kaart niet enorm verbeterd. Zeker met een M2 ssd kom ik nergens te kort of je moet een hardcore video of foto bewerken, maar deze mensen kopen meestal Apple.

i7 9700k, ASUS TUF Z390-Plus, Corsair Dominator Platinum RGB 16 GB (2 x 8 GB), 2x 2 TB M2 970 samsung pro.

Grafische kaart is natuurlijk de bottleneck. wellicht dat ik deze ga vervangen tegen eind van het jaar. maar dan heb ik nu wel goede monitor nodig ivm ik nu op eentje kijk en dat valt met werken tegen.

• Eskimoo
Zo te zien is het niet de nieuwste indd.
Je zou inderdaad je gpu moeten vervangen voor een nieuwe mocht jij toch een van die schermen willen, en daarop willen gamen.

Tip hierin is: houd daarvast rekening mee, want als je 4k 120fps wil gamen met huidige games kom je terecht bij een 4000 serie die op moment start bij 1000 euro. zou zonde zijn dat je straks 1,5k moet uitgeven om goede performance te halen op je scherm. (als je dat budget niet hebt)

Verder is er vrij weinig keus kwa monitoren hierin. (vooral budget)
dit is wellicht een kanshebber:
https://tweakers.net/pric...38gn950-b-rood-zwart.html

Mocht je toch meer budget hebben/willen vrij maken zit je al snel bij 1500 euro. :|

[Voor 23% gewijzigd door Eskimoo op 18-01-2023 13:42]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Thomg

Aww yiss

De C2 word ook vaak opgenoemd als premium grote "monitor".
uitvoering: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart

• gabberkid
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:48
D4NG3R schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:25:
Weet je heel zeker dat je terug wil naar 1 'veel groter' scherm? Ik ben een half jaartje geleden of wat van 3x24" 1080p naar 2x27" 1440p gegaan. Ondanks dat dat 18% meer pixels zijn en 13% meer schermoppervlak kriebelt het dat ik m'n zooi lang niet zo "netjes" op kan delen zonder fysieke barrière. Misschien dat jij hier minder last van hebt, maar wellicht is het handig om rekening mee te houden. :)

3x27" (vs de oude situatie van 3x24") vind ik toch wat te veel van het goede, dus ik overweeg persoonlijk om er 1 te vervangen door een ultrawide.
Kleinbeetje OT, maar je zou die barrieres kunnen aanmaken met bijvoorbeeld fancy zones, dat onderdeel is van de tool PowerToys van Microsoft

• D4NG3R
Ik ben mij bewust van softwareoplossingen, gevoelsmatig blijven fysieke barrières echter prettiger voor de productiviteit.

Geeft je bakjes om alles te sorteren i.p.v. een grote open doos.

Ik zou zelf in ieder geval nooit meer terug willen naar 1 enkel scherm, hoe groot die ook moge zijn, en hoe hoog de resolutie ook moge wezen. :Y)

• bjornricardo33
Gelukkig krijg ik vanuit het werk nog 500 euro voor een monitor dus ik kan mijn budget verhogen naar 1400 a 1500 euro. Iemand een tip welke monitor minimaal 38 inch top is?

• bjornricardo33
Wat vinden julli van C2 LG TV als monitor? eigenlijk heeft die bijna alles.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Thomg

Aww yiss

bjornricardo33 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:19:
Wat vinden julli van C2 LG TV als monitor? eigenlijk heeft die bijna alles.
Eh, ja, die had ik al gelinkt :)
Tim van Hardware Unboxed (en Monitors Unboxed I guess) is er wel aardig gecharmeerd van. Hij heeft er veel verstand van dus...

YouTube: LG C2 OLED Review - Still Awesome for PC Gaming?
YouTube: Best Gaming Monitors of 2022, Europe Edition: 1080p, 1440p, 4K, Ultr...

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:16
D4NG3R schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:04:
Ik ben mij bewust van softwareoplossingen, gevoelsmatig blijven fysieke barrières echter prettiger voor de productiviteit.

Geeft je bakjes om alles te sorteren i.p.v. een grote open doos.

Ik zou zelf in ieder geval nooit meer terug willen naar 1 enkel scherm, hoe groot die ook moge zijn, en hoe hoog de resolutie ook moge wezen. :Y)
Grappig, ik heb het precies andersom. Op mijn werk staan 2 1080P schermen en thuis heb ik 1 1440P scherm en ik werk veel liever thuis mbt productiviteit.

• bjornricardo33
Na wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat 34 te klein is en 49 te groot dus ik zoek alleen nog 38 tot 42 inch monitoren. Alleen van de C2 LG als monitor niet echt geschikt, wel voor te gamen maar Excel lijkt me niet prettig.

Monitor 38-42 met OLED,4K en minimaal 120 HZ is niet te vinden.

Vind de G8 wel top, alleen 34 inch is te klein.

• Eskimoo
Als het niet te vinden is moet je je eisen of budget bijstellen...

• D4NG3R
ruftman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Grappig, ik heb het precies andersom. Op mijn werk staan 2 1080P schermen en thuis heb ik 1 1440P scherm en ik werk veel liever thuis mbt productiviteit.
Uiteindelijk ligt het natuurlijk aan wat je er mee doet, als grafisch designer heb je bijvoorbeeld waarschijnlijk liever 1 groot paneel.

Als developer heb ik nogal vaak 'aparte' dingen open staan, ontwikkelomgeving hier, console daar, documentatie her, teams der, etc etc.

Dat deelt naar mijn gevoel allemaal wat prettiger in als ik het unieke plekjes kan geven i.p.v. dat dat "in elkaar overloopt" op een enkel scherm. :)

@bjornricardo33 Hoe dicht kom je uiteindelijk op de monitor te zitten? Extreem grote monitoren zijn leuk, aangenomen dat ze ook in je blikveld vallen. Het is geen pretje als je de hele dag fysiek naar de randen van je scherm moet zoeken als je aan het werk bent.

Voor gaming kan het dan wel weer geweldig immersief zijn om beeldvullend te spelen. :Y

• bjornricardo33
50cm is de afstand.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee