Goede autospeakers met bass

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Hi,

Ik heb mijn Volvo V50 verkocht en er komt een andere luxere V50 alleen heb de vorige verkocht met de speakers omdat ik de oude niet meer had.

Nu zaten daar de volgende speakers in voor en achter
Blam Express 165EC - 2-weg coaxiaal volgens mij 16.5cm

Hier kwam verbazingwekkend goede bass uit met de muziek. Hierdoor hoefde ik geen subwoofer, wat ik ook niet meer wil I.v.m. de ruimte en een subwoofer gaat nog maller dan 4 goede speakers met bass die ook wel trilling geven.

Ik zit te denken aan een stapje hoger budget is 300 euro voor 2 setjes dus 4 speakers.

De Blam Express speakers hadden de volgende specificaties:
16,5 cm 2-weg coaxiale luidspreker set
French Sound high sensitivity coax set
Frequentie bereik: 65 - 25.000 Hz
60 watts RMS / 120 watts MAX
Intern highpass cross-over 6dB
Impedantie : 2 ohms
Gevoeligheid: 93.5 dB

Waaraan zie ik nou exact waar die goede bass wegkomt. En welke speakers zijn aan te raden voor een goede bass in de muziek.

Ik luister hardstyle, rap, hardcore, top40 het meest en heb daarnaast soms wat andere muziek. Dus bass is voor mij belangrijk.

Alleen zoals gezegd wil ik stapje hoger dan de Blam speakers.
Ik zal mijn parrot carkit weer monteren voor de muziek. Een oude uit 2005 met equalizer en bass boost. (Met en zonder boost kwam er goed geluid uit)

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Het frequentiebereik van de speakers die je nu hebt begint bij 65hz. Dat is niet bijzonder laag, dus "echte" bass heb je nu niet. Ik denk dat de "goede bass" die je hoort komt door de manier waarop de deuren van jouw Volvo gedempt zijn, en het voornamelijk "kick bass" betreft, dus de frequenties tussen 100 en 200hz.

Je zou, als je een nieuwe coaxiale of composet uit gaat zoeken, kunnen kijken of de minimale frequentie in ieder geval hetzelfde of lager is dan de speakers die je nu hebt. Ook is het de moeite waard je te verdiepen in het ontdreunen van je deurpanelen. Als je ze toch open hebt om je speakers te vervangen, is het niet moeilijk om ze meteen te voorzien van bitumen (merkloos te koop, maar ook als Dynamat etc.) ter ontdreuning. Dit zal het geluid absoluut ten goede komen.

Let er trouwens wel op dat de gevoeligheid van de speakers aansluit bij je head unit. Als de head unit te zwak is voor de speakers, en als je geen versterker wilt inbouwen, mis je volume en impact. Zoek eerst uit wat de specificaties van de stock speakers zijn van je nieuwe Volvo, en kies dan speakers die overeenkomen.

EDIT: om je vraag directer te beantwoorden; een merk als Rockford Fosgate, Hertz of Focal is interessant om te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8QcFrK2W-v0LeAeQAzKbsWV-s8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/quatyzoc4EarMLnwy7OmEqbZ.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 17-01-2023 17:28 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurnality
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Kan je bitumen gewoon op de open gedeeltes plakken? Dus zegmaar deurpaneel eraf en dan over de gaten die bijv naar raammechaniek gaan?

Daarnaast heb ik geen goede bass gehad op de head unit. Die is van zichzelf niet echt goed.

De parrot die ik gebruik is de parrot asteroid mini, dit is tevens een van de weinige manieren naast FM transmitters om bluetooth muziek in die volvo v50s te krijgen.

De parrot asteroid mini lijkt de hele sound system van auto over te nemen want zelfs het gordelgeluid valt weg dat normaal via speakers gaat.

Ik lees dat er 4x 40w mosfet in zit. Is dit de amplifier?

Volgens mij gebruikt hij geen versterker van de head unit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Vurnality schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:27:
Kan je bitumen gewoon op de open gedeeltes plakken? Dus zegmaar deurpaneel eraf en dan over de gaten die bijv naar raammechaniek gaan?

Daarnaast heb ik geen goede bass gehad op de head unit. Die is van zichzelf niet echt goed.

De parrot die ik gebruik is de parrot asteroid mini, dit is tevens een van de weinige manieren naast FM transmitters om bluetooth muziek in die volvo v50s te krijgen.

De parrot asteroid mini lijkt de hele sound system van auto over te nemen want zelfs het gordelgeluid valt weg dat normaal via speakers gaat.

Ik lees dat er 4x 40w mosfet in zit. Is dit de amplifier?

Volgens mij gebruikt hij geen versterker van de head unit namelijk.
De Parrot is alleen de bron. Er zit geen versterker in. Je speakers zijn niet direct aangesloten op de Parrot. :)

Er zijn zat tutorials online en op Youtube die je precies laten zien hoe je je deurpanelen dempt. Super handig!

too old, too cold