We gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning en ben me druk aan het inlezen wat zonnepanelen betreft maar maak daarnaast ook graag gebruik van de kennis van de mede tweakers.
De info volgens het template
:fill(white):strip_exif()/f/image/FQCTz9P2F63zsOFCVF8vB77z.png?f=user_large)
Vooraanzicht: (betreft de middelste woning, degene zonder panelen)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6KihtUeTXnYjsj4SP23VVdrZ.png?f=user_large)
Achteraanzicht
:fill(white):strip_exif()/f/image/rxnr9PrOG6JGZs4Nbg2KIUzQ.png?f=user_large)
Voorstel van deze leverancier is om alle panelen met de dak richting mee te leggen (ZZO)
Volgens deze leverancier is een NO-ZW opstelling niet interessant aangezien er hierdoor niet tot nauwelijks extra panelen te plaatsen zijn. Zelf twijfel ik hier wel over gezien de afbouw van de salderingsregeling, en lijkt kijkend naar de situatie bij de buren er ook op dat NO-ZW door andere leveranciers wel wordt aanbevolen
Legplan leverancier 1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BJ3mlDYwkdZEBgbBh295YRLq.png?f=user_large)
Verwachte opbrengst van 7.729 kWh
Investering
/f/image/PCQcB7wpL45UA9geOcONf7Am.png?f=fotoalbum_large)
Als ik zelf de panelen en omvormer opzoek kom ik op een kleine 6k aan kosten, daarmee dus 5k voor montagemateriaal en monteren zelf. Benieuwd wat jullie van de offerte en het legplan vinden
Graag jullie advies wat betreft het legplan, en jullie mening over de geoffreerde panelen/omvormer en prijs
De info volgens het template
Foto's
Satelietbeeld::fill(white):strip_exif()/f/image/FQCTz9P2F63zsOFCVF8vB77z.png?f=user_large)
Vooraanzicht: (betreft de middelste woning, degene zonder panelen)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6KihtUeTXnYjsj4SP23VVdrZ.png?f=user_large)
Achteraanzicht
:fill(white):strip_exif()/f/image/rxnr9PrOG6JGZs4Nbg2KIUzQ.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Plan is om het dak van het huis vol te leggen, oriëntatie van het dak is op het ZZO. Breedte van het dak 6m aan de voorzijde en 6,45m aan de achterzijde. Lengte 8,6m.Schaduw
Beperkt geen hoge bomen of daken van buren in de omgeving die voor schaduwvorming zorgen. Wel in de hoek van het dak (NW) een schoorsteenJaarverbruik
Aangezien we er nog niet wonen moet ik een inschatting doen, 4 persoonshuishouden, veel thuiswerken, warmtepomp. Schatting 6.500-7000 Kwh. Mogelijkheid bestaat dat er binnen nu en zeg 3 jr een elektrische auto komtBudget en doel
Budget is minder van belang, belangrijkste voor ons is om nu de meest slimme investering te doen.Wie gaat het project uitvoeren
Zal worden uitbesteed, indien kostentechnisch veel voordeliger dan mogelijk zelf de benodigheden inkopen bij solar-bouwmarkt of Winkelman en gebruik maken van hun installatie bemidellingBijhouden van data
Data inzien dmv app is voldoendeReeds verkregen offertes
Ondanks meerdere offertes aangevraagd, nog maar 1 ontvangen. Geduld is niet mijn sterkste kant..Voorstel van deze leverancier is om alle panelen met de dak richting mee te leggen (ZZO)
Volgens deze leverancier is een NO-ZW opstelling niet interessant aangezien er hierdoor niet tot nauwelijks extra panelen te plaatsen zijn. Zelf twijfel ik hier wel over gezien de afbouw van de salderingsregeling, en lijkt kijkend naar de situatie bij de buren er ook op dat NO-ZW door andere leveranciers wel wordt aanbevolen
Legplan leverancier 1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BJ3mlDYwkdZEBgbBh295YRLq.png?f=user_large)
Verwachte opbrengst van 7.729 kWh
Investering
/f/image/PCQcB7wpL45UA9geOcONf7Am.png?f=fotoalbum_large)
Als ik zelf de panelen en omvormer opzoek kom ik op een kleine 6k aan kosten, daarmee dus 5k voor montagemateriaal en monteren zelf. Benieuwd wat jullie van de offerte en het legplan vinden
Regio
UtrechtGraag jullie advies wat betreft het legplan, en jullie mening over de geoffreerde panelen/omvormer en prijs