Vraag

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-01 10:56
Hoi allemaal,

Ik twijfel enorm tussen het aankopen van
- de Google Pixel 6a of
- de Samsung S21 FE.
Door aanbiedingen zou het erop uitkomen dat ik voor de Samsung ongeveer 75-100€ meer moet neertellen dan voor de google pixel 6a, maar twijfel toch..

Ergens heb ik een lichte voorkeur voor de pixel want ik vind het bij de samsung een nadeel dat er veel bloatware op zit..
maar twijfel toch omdat de specs van samsung nét wat beter zijn maar daar betaal ik dan natuurlijk ook wel weer voor.

Vooral een goede camera is voor mij erg belangrijk. Ik heb een aantal reviews en video's bekeken waarbij men stelt dat de camera van de google pixel vooral door de enorm goede beeldbewerking wat beter, stabieler en consequenter is dan de samsung.
Vraag me daarnaast af wat de meerwaarde is van de 3e, telefoto camera van de samsung die de pixel dus niet heeft? Ik twijfel of ik die echt veel zou gebruiken en of ik hem zou missen in bepaalde situaties...
De voorcamera van de samsung heeft ook wel meer megapixels (32 tov 8), maar ik maak weer niet superveel selfies.

Echter heeft de google een 60hz scherm (ik kijk weinig video/films, game niet op telefoon) en maar een gorilla glass 3 tov Victus op de Samsung (ik ben wel wat onhandig en heb twee jonge kinderen waardoor ik mn telefoon nog weleens laat vallen..). Is dat een groot nadeel in mijn geval?
Draadloos laden is voor mij niet relevant btw.

En heb ik het correct dat voor de samsung er 4 android updates (tot 16) en 5 jaar beveiligingsupdates zijn (kon datum niet vinden) en voor pixel maar 3 jaar (android 15) en ook 5 jaar beveiligingupdates (tot juli 2025)

Het gaat dus nogal nek a nek...

Waar zouden jullie voor kiezen?
ZIjn er mensen hier die ervaringen hebben met beide? _/-\o_
Hebben jullie nog goede raad of advies wat ik nog moet meenemen in mijn overwegingen.

Mijn dank is groot!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:35
Pak gewoon je persoonlijke voorkeur en bespaar de uitgave. Beide toestellen zijn goed maar gezien je persoonlijke voorkeur, volg je hart, daar wordt je vast gelukkiger van dan altijd blijven twijfelen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou de Samsung kiezen. Net alles even iets beter dan de pixel en ik vind de schil van Samsung eigenlijk best wel fijn.

Of misschien even wachten op een echte aanbieding.
De s23 komt binnenkort uit en dan is het oudere model vaak in de aanbieding.
Of bij de pixel 6a, die was laatst nog voor 299 te koop.

[Voor 44% gewijzigd door Ernemmer op 17-01-2023 21:32]

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-01 10:56
Ernemmer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:27:
Ik zou de Samsung kiezen. Net alles even iets beter dan de pixel en ik vind de schil van Samsung eigenlijk best wel fijn.

Of misschien even wachten op een echte aanbieding.
De s23 komt binnenkort uit en dan is het oudere model vaak in de aanbieding.
Of bij de pixel 6a, die was laatst nog voor 299 te koop.
Ik kan de 6a bestellen voor 299 inderdaad. De samsung voor 500, maarrr...voor beide kan ik nog geld in mindering krijgen waardoor het kostenverschil effectief dus maar klein is (ongeveer 75 euro).

Is het niet irritant dat je niet gebruikte apps er niet af kan gooien? Merken jullie verschil in de camera tussen deze twee toestellen?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb de 6a. Ben zeer positief over alles. Behalve de volgende puntjes.

1. Vingerafdruk scanner. Is door updates wel beter geworden, maar af en toe werkt het niet.

2. De vorm van de telefoon heeft scherpe hoeken. Ligt iets minder comfortabel in de hand. Maar het went.

Beide niet voldoende nadelen om de telefoon niet aan te raden.

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:23
Sannietje1985 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:58:
Is het niet irritant dat je niet gebruikte apps er niet af kan gooien? Merken jullie verschil in de camera tussen deze twee toestellen?
De meeste apps kun je wel verwijderen of op z'n minst uitschakelen. Daarnaast kun je eventueel via je computer met ADB de resterende onnodige apps verwijderen. Heb je al foto's vergeleken om te zien welke jij het mooist vindt? Dat blijft uiteindelijk toch het belangrijkst.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee