Toon posts:

Forum Width

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Ik heb onlangs in mijn profielinstellingen de bètafeatures geactiveerd en ik heb inmiddels gezien dat de frontpage bij wijze van bèta nu een bredere width van ongeveer 1400px heeft. (y)

Nu ben ik natuurlijk niet voor niets een Tweaker dus ik werk (en gebruik Tweakers/GoT) eigenlijk alleen nog uitsluitend op 4k schermen en dat betekent in de praktijk dat ik dus altijd naar een hele kleine en smalle forumlayout zit te kijken met links en rechts twee enorme egale vlakken.

In hoeverre zit het al in de pijplijn om op termijn ook de width van het forum op te trekken naar 1400px?

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op de frontpage wordt dat zo te zien gedaan door een extra kolom toe te voegen met een aantal highlights (die anders tussen de lijst met nieuwsartikelen in staan).

Hoe zie je dat precies voor je op het forum? Waar wil je die extra ruimte mee vullen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
@Orion84 als ik met de browsertools de elements inspect hier op het forum dan zie ik dat alle berichten in een div met class messagecontent staan die 640px (:')) breed is. Misschien zou daar 800px of 900px van gemaakt kunnen worden bijvoorbeeld? (Waarbij de volledige forumbreedte uiteraard meeschaalt).

Op zich natuurlijk prachtig dat ik een pc van 20 jaar oud met een 15" CRT-monitor met resolutie 1024x768 aan zou kunnen slingeren en dat GoT dan nog steeds in mijn viewport past, maar met een beelschermresolutie van 2560px breed zit ik natuurlijk meer naar whitespace te kijken dan naar content. Nu snap ik dat niet iedereen op 4k zit maar ook met een compleet gangbare resolutie van 1920x1080 is nog steeds bijna de helft van je scherm niet gevuld...

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik ga er niet over en ben geen expert op dat gebied, maar volgens mij is dat een bewuste keuze omdat langere regels niet bijdragen aan de leesbaarheid van tekst. Anders zou de huidige ruimte ook al wel volledig benut worden (nu wordt die extra ruimte alleen gebruikt voor het groter kunnen weergeven van plaatjes geloof ik).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 19:46

bozhoyo

UX Designer
Bedankt voor de suggestie. We zijn inderdaad aan het onderzoeken hoe we het forum kunnen stylen om te passen bij de nieuwe sitebreedte die debuteerde in de bètaversie van de frontpage.

We willen voorkomen dat het content area simpelweg wordt uitrekken, omdat er regels zijn die bepalen hoeveel tekens er op dezelfde regel mogen staan voordat dit de leesbaarheid negatief beïnvloedt. We zitten al gemiddeld boven de 100, terwijl het aanbevolen aantal onder de 90 ligt. In zekere zin overtreden we dus al de readability regels, wat betekent dat verder uitrekken een no-go is.

Zodra we een concreet voorstel hebben, gaan we dat uitgebreid testen met forumgebruikers en laten we het je weten.

Cheers,
Bo

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee