Toon posts:

Regelwerk als voorbereiding dakisolatie

Pagina: 1
Acties:

• Richard_Surf
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-01 20:37
Hoi,

Begin februari wordt de vloer en het dak geisoleerd met icynene. Op het huidige dakbeschot wordt 16 CM gespoten. Ik zit wat te twijfelen hoe ik het beste extra verstevingen kan maken naast de huidige gordingen. Volgens het isolatiebedrijf is het het meest praktisch om die na het isoleren te plaatsen.

De afstand tussen de gordingenverschilt ook. Bij sommige balken is de afstand 115, maar ook 130 of 170.

Ik begrijp dat de verhouding 60/30, 60 cm voor de dwarslatten en 30 cm voor de rachels de juiste opzet is als ik wil gaan afwerken met gips. Van de huidige gordingen zijn de meeste balken 15-16 cm. Een balk is 12,5 en een er zit een van 13,5 en 14,5 tussen.

Ik zat te denken om het als volgt aan te pakken:
- Dwarslatten horizontaal toevoegen op de afstand van 16 cm.
- Dwarslatten verticaal toevoegen voor steun.
- Bij de gordingen die korting zijn als 16, extra latjes toevoegen.

Op sommige plekken zijn er gipsplaten op het dakbeschot geschroefd. Daar waar de balken onder de 16 cm zijn, wil ik deze weg halen. De rest laat ik denk ik zitten.

Hebben jullie nog tips, of feedback over mijn aanpak?

Hoor het graag.
Gr. Richard

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 19:39
Ik zou in ieder geval alle bekleding tegen het dakbeschot weghalen zodat ze de PUR tegen het dakbeschot spuiten. Niet tegen een tussenlaag van gips of oude isolatie.

Rondom het dakraam zou ik vooraf al wat gaan af timmeren zodat ze daar weer tegen aan gaan spuiten.

Joe

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee