Terratec Xfire en Sony MZ-R55

Pagina: 1
Acties:

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
verleden jaar was ik nog in het bezit van een Creative Live! Platinum 5.1 + LiveDriveII, met deze combo kon ik prima digitaal opnemen naar m'n Sony portable MD, dus sync rec...track marks..etc..

Omdat ik deze kaart begin dit jaar heb verkocht en toch wel dat digitaal opnemen ging missen heb ik gisteren een Terratec DMX Xfire 1024 gekocht met optisch uit...(op aanraden van de verkoper en wat vriendelijker geprijst)

Wel het is een flinke teleurstelling :r

- geen sync rec (sterker nog als ik m'n MD op rec zet begint hij gelijk op te nemen..zelfs als ik niets afspeel op m'n pc)
- als ik met oordopjes via de MD naar de inkomende SPDIF luister hoor ik een ruis (daarom start het opnemen misschien gelijk ?)

i.i.g zwaar Kl..e

Ik heb de search al uitvoerig gebruikt maar kan niets praktisch vinden (alleen ellende). Is dit echt niet op te lossen ? of is deze kaart gewoon van een zeer slechte kwaliteit ? graag wat tips en info voordat ik hem via de etalageruit terug brengt >:)

Verwijderd

Ik zoek ook al tijden naar een oplossing, alleen anoloog opnemen gaat goed met gebruik van een pauze plugin. Op de hcc ga ik daarom ook een andere geluidskaart kopen, iemand suggesties?? Ik heb nu de terratec xfire.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
helemaal niemand een idee ?

ik ben toch niet de enige die echt niet snap waarom er een spdif op zit als het toch voor geen meter werkt! waarom werkte het wel met de Platinum 5.1 i.c.m. LiveDriveII ?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Dat ruis komt omdat er waarschijnlijk wat ingangen openstaan bij de mixer.

Dit verklaart ook waarom ie meteen gaat opnemen en er geen trackmarks komen.

Dus alleen Wave en Playcontrol open laten en de rest dempen.

Suc6 verzekerd, anders hebbie een k*tkaart

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
Gebruik je Win2k?? Dan ligt het daaraan (nou ja aan de brakke drivers :r ) Gewoon even win98 eropzetten en weg ruis!

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:30 schreef Fr3aKER het volgende:
Gebruik je Win2k?? Dan ligt het daaraan (nou ja aan de brakke drivers :r ) Gewoon even win98 eropzetten en weg ruis!
Kan niets anders zeggen dan Fr3aker 100% gelijk heeft, je hebt gewoon een goed kaartje, alleen als je zelfs al je geluid uitzet in de mixer gaat ie al opnemen. Als er nieuwe drivers uit zijn (ik hou het dagelijks bij) dan zet ik ze op de meuktracker

20*350ZO45°

Pagina: 1