Hallo! Ik denk een goede samenstelling gemaakt te hebben voor een 1440p high-end build en heb de expertise nodig van mijn mede tweakers 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil graag op 1440p 144Hz op epic/ultra kunnen gamen in AAA games. Daarnaast wil ik ook VR games kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn absolute maximum prijs is 3000EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem 1 Samsung 980 Pro 2TB met Heatsink mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Wat ik belangrijk vind is naamsbekendheid, service en garantie. Verder maakt mij het merk niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Uiteraard is een laag geluidsniveau en een laag energieverbruik wenselijk.
Het liefst gebruik ik een gesloten kast.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil graag een laatste check/aanbevelingen op mijn (eerste) build (na een 9 jaar oude pre-build).
Waar ik nog over twijfel is:
- RAM, de CPU specs zeggen 5200Mhz max aan te kunnen, toch zie ik builds met deze CPU waar de RAM snelheid hoger ligt. Interpreteer ik de specs verkeerd?
- Gezien het mobo alleen m.2 Heatsink slots heeft, moet ik denk ik mijn heatsink van mijn M.2 opslag verwijderen. Klopt dat?
- De PSU is modulair. Is de kabel kit voldoende?
- Maak ik gebruik van (relatief) te dure componenten? Kan het goedkoper zonder in te leveren op kwaliteit?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil graag op 1440p 144Hz op epic/ultra kunnen gamen in AAA games. Daarnaast wil ik ook VR games kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn absolute maximum prijs is 3000EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem 1 Samsung 980 Pro 2TB met Heatsink mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 369,90 | € 369,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 274,- | € 274,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 4080 16GB Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black Solid | € 199,- | € 199,- |
1 | Kabels | Cooler Master Colored Extension Cable Kit Zwart | € 32,90 | € 32,90 |
1 | Kabels | Corsair 600W PCIe 5.0 12VHPWR Type-4 PSU Power Cable Zwart | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5S | € 207,01 | € 207,01 |
1 | Voedingen | Corsair RM850e | € 137,24 | € 137,24 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 122,91 | € 122,91 |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 6,71 | € 6,71 |
1 | Overclocking | Thermal Grizzly AMD Ryzen 7000 CPU Guard | € 7,86 | € 7,86 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.466,05 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Wat ik belangrijk vind is naamsbekendheid, service en garantie. Verder maakt mij het merk niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Uiteraard is een laag geluidsniveau en een laag energieverbruik wenselijk.
Het liefst gebruik ik een gesloten kast.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil graag een laatste check/aanbevelingen op mijn (eerste) build (na een 9 jaar oude pre-build).
Waar ik nog over twijfel is:
- RAM, de CPU specs zeggen 5200Mhz max aan te kunnen, toch zie ik builds met deze CPU waar de RAM snelheid hoger ligt. Interpreteer ik de specs verkeerd?
- Gezien het mobo alleen m.2 Heatsink slots heeft, moet ik denk ik mijn heatsink van mijn M.2 opslag verwijderen. Klopt dat?
- De PSU is modulair. Is de kabel kit voldoende?
- Maak ik gebruik van (relatief) te dure componenten? Kan het goedkoper zonder in te leveren op kwaliteit?
[ Voor 28% gewijzigd door Bloom op 17-01-2023 14:04 . Reden: Aanhef toegevoegd ]