Staande gehouden 16 weken geleden door politie, geen bericht

Pagina: 1
Acties:
  • 10.817 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
Ha fijne medetweakers,

Door stommigheid ben ik vandaag precies 16 weken geleden (6 okt 22) aangehouden op de snelweg door een politieagent (in een onherkenbare auto)

Ik reed vanuit Groningen in de middag naar huis, weinig tot geen verkeer en reed dus aardig door. ik denk zo rond de 140-145 km/h. te hard dus, je mag er maar 100.

Op een bepaald moment komt er een zwarte mercedes mij inhalen (ik denk dat ik toen al wel minder hard ging)
die voegt nogal strak voor mij in en ik dacht even, zo dat is lekker invoegen zo :P

En toen voelde ik de bui ineens hangen, bordje ging aan onder de spoiler "volgen politie"

wij eerste afslag eraf, man stapt uit, ik ook. dus die agent stelt zich voor en ik ook :) rijbewijs overhandigd, vervolgens de vraag of ik door had dat ik zo hard reed, en waarom.

Ik gaf aan, nee niet bewust gedaan. het was rustig op de weg en had een muziekje aan. Geen haast ofzo verder. Excuses aangeboden en niet moeilijk gedaan verder.

Die meneer mijn gegevens opgezocht en aangegeven dat hij na correctie een snelheid had gemeten van 38 te hard (144 voor correctie) vertelde mij dat ik geluk had, boven de 40 km overschrijding volgt een procesverbaal en dus een notitie op strafblad.

Ik moest even slikken toen hij het verwachtte boetebedrag noemde 440 euro ongeveer, maar het zij zo... gaf wel aan dat ik het nogal exorbitant vond voor de enorme criminaliteit die ik zojuist had gepleegd..

Ik heb verder niets gekregen, geen bon ofzo. mocht weer instappen en ben verder gegaan.

tot op vandaag niets vernomen, niet via de post en ook niet op de CJIB website waar je digitaal de bekeuringen kunt zien. Ik vind het wel erg lang duren, stiekem begin je dan te hopen op een hand over het hart van de agent (ik ben verder compleet vrij van wat voor overtredingen dan ook)

Ik lees online dat het max 4 maanden mag duren, dat zou dan 6 februari zijn (of 16 weken?) en dan zou ik bericht moeten hebben, zo niet dan zou ik bezwaar kunnen maken?

iemand hier ervaring mee? of misschien ook zo lang hebben moeten wachten op een boete binnen nederland?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:35
Alles gaat digitaal dus een bon krijg je niet meer. ( een brief krijg je wel)

Daarnaast valt dit niet onder een lichte verkeersovertreding, en mag dit langer duren dan die 4 maanden.

https://www.juridischloke...ng/#30-tot-50-kmu-te-snel

Je zal een strafbeschikking krijgen. Afhankelijk van je geschiedenis krijg je je straf. ( hoogte boete, verplichte cursus etc )

Je kan je daar tegen verzetten evt. Maar dit moet je zelf bekijken, staan veel tips over online.

Verkeerd gelezen het is onder de 40. Dan is het inderdaad 4 maanden.

[ Voor 61% gewijzigd door corporalnl op 17-01-2023 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16
corporalnl schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:22:

Daarnaast valt dit niet onder een lichte verkeersovertreding, en mag dit langer duren dan die 4 maanden.
Dit klopt niet, tot 40 km/h te hard op de snelweg is wel een 'lichte verkeersovertreding' (Wet mulder boete).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:42

Speedmaster

Make my day...

Kijk even in je Mijn CJIB, als er een bekeuring is staat deze daar vermeld

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Speedmaster schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:31:
Kijk even in je Mijn CJIB, als er een bekeuring is staat deze daar vermeld
Username checks out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:14

_Apache_

For life.

Je gaat vanzelf post krijgen, en die max 4 maanden zijn hier niet van toepassing zoals gezegd.
Bij mij duurde het ook een maand of 3-4. Andere omstandigheden, wel 'in verzet' gegaan, en gelukkig is de boete geseponeerd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
_Apache_ schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:
Je gaat vanzelf post krijgen, en die max 4 maanden zijn hier niet van toepassing zoals gezegd.
Bij mij duurde het ook een maand of 3-4. Andere omstandigheden, wel 'in verzet' gegaan, en gelukkig is de boete geseponeerd.
Het is mij niet duidelijk waarom dit niet van toepassing zou zijn? dit valt onder de WAHV (Wet Mulder), daar geldt een verjaringstermijn van 4 maanden volgens onderstaande passage uit artikel 4

" In artikel 4 van de WAHV staan de termijnen voor verjaring van verkeersovertredingen. In lid 2 van dat artikel staat dat u binnen 4 maanden de boete in uw brievenbus moet krijgen. De ingang van deze termijn kan echter worden verschoven. Bijvoorbeeld wanneer uw adres niet bekend is. Pas als dat is gevonden gaat de termijn van 4 maanden lopen. De boete kan dan nog binnen vijf jaar worden toegezonden. "

Je zou dus vervolgens toch gewoon in bezwaar moeten kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

KnuCha schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Je zou dus vervolgens toch gewoon in bezwaar moeten kunnen gaan?
Je kunt in verzet gaan vanaf het moment dat je reactie krijgt. Pas dan weet je immers wat het OM verlangt van je.

In mijn geval heb ik een maximum snelheids bord gemist, want die was in de begroeiing verdwenen. Waardoor ik dacht dat ik "enkele km's te hard reed", dat bleek dus ruim 30kmh te hard te zijn.

Maar omdat dat ene bord niet goed zichtbaar was (en het de enige was op dat stuk weg) is mijn verzet geslaagd. Want elk bord moet 'goede zichtbaarheid hebben, in dag en nacht en alle seizoenen, met uitzondering van heftige sneeuwval'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:59
Misschien heb je gewoon mazzel.

Ik ben 2 jaar terug een keer staande gehouden met 30 te hard, maar had het geluk dat het naar beneden werd afgerond naar 20 te hard na correctie. Die boete had ik wat ik me herinner binnen week in de (digitale) bus.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik denk niet dat je nog wat gaat krijgen. Volgens mij worden die digitaal ingeboekte dingen tegenwoordig vrij snel doorgestuurd en gaat daarna alles automatisch.

Misschien hebben ze net een storing gehad met de batch waar jij in zat :+ Blijft toch overheid ICT hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb bijna 10 jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Echter had ik volgens die agente ruim 40km/u te hard gereden, waar dat in werkelijkheid 20km/u was. Het werd nogal een discussie, ik weet nog dat ik om haar legitimatie gevraagd heb en alles heb opgeschreven. Ook het kenteken van de (opvallende) touran, waarbij ik haar beloofde dat ik alles zou doorlichten als ik een foutieve boete op de mat zou krijgen.

Ik heb er dus nooit meer iets van gehoord. Terwijl ze volledig gelijk had als ze me een boete had uitgeschreven voor 140 ipv 120 :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De gemiddelde agent kan na een dag werken een aardige bult papierwerk hebben. Kan zijn dat ze liever aan een HIC (high impact crime) hebben gewerkt dan jouw boete.
Het is en blijft mensenwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Soms heb je geluk: ik heb mijn laatste boete voor het niet voeren van fietsverlichting, nooit ontvangen oOo Politieagenten blijven namelijk mensen en verliezen waarschijnlijk ook weleens het briefje, waar de boete op geschreven is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Laten we het hopen… we zijn inmiddels weer bijna een week verder en gelukkig nog niets gehoord. Het is alleen vervelend dat zoiets in de lucht blijft hangen, als die boete komt dan heb ik die het liefst zo snel mogelijk. Dan is het maar klaar, nu is het wachten.. en voor hoe lang is ook nog niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 11:25
Ik heb een vergelijkbare gehad. Jaaaaren geleden. Duurde ook maanden, maar hij kwam helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kun je hiervoor echt een strafblad krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

HollowGamer schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:41:
Wet Mulder beschikkingen zijn geen strafblad. Voorkomen resulteert wel in een strafblad (indien veroordeeld). Maar strafblad =! strafblad.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 23-01-2023 14:46 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Rmg

HollowGamer schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:41:
Ja hiervoor (40+km te hard) kun je een aantekening krijgen op je "justitiële documentatie'"

Als het een enkele is heeft dat verder vrij weinig impact ook verdwijnen overtredingen na 5 jaar uit je dossier.

Een "strafblad" heb je ook als je ergens verdachte van bent geweest of vrijgesproken bent trouwens, alleen staat dat er dan bij.
[b]KnuCha schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:01:[/b
Ik moest even slikken toen hij het verwachtte boetebedrag noemde 440 euro ongeveer, maar het zij zo... gaf wel aan dat ik het nogal exorbitant vond voor de enorme criminaliteit die ik zojuist had gepleegd..
Wat wou je dan? korting? Dat zijn gewoon vastgestelde bedragen, je kan van te voren opzoeken welk risico je loopt als je 40% harder dan de limiet gaat rijden.

[ Voor 34% gewijzigd door Rmg op 23-01-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Rmg schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Ja hiervoor (40+km te hard) kun je een aantekening krijgen op je "justitiële documentatie'"

Als het een enkele is heeft dat verder vrij weinig impact ook verdwijnen overtredingen na 5 jaar uit je dossier.

Een "strafblad" heb je ook als je ergens verdachte van bent geweest of vrijgesproken bent trouwens, alleen staat dat er dan bij.

[...]

Wat wou je dan? korting? Dat zijn gewoon vastgestelde bedragen, je kan van te voren opzoeken welk risico je loopt als je 40% harder dan de limiet gaat rijden.
Uhm doe even normaal? ik wilde helemaal niets en ben ook niet van mening dat ik geen boete had moeten krijgen, als je goed had gelezen was je dat opgevallen. ik neem de volle verantwoordelijkheid voor mijn eigen acties en heb ook niet moeilijk gedaan tegen de agent. Nadat hij het vermoedelijke bedrag noemde van de boete heb ik alleen de opmerking geplaatst dat ik het een nogal exorbitant bedrag vond, iets wat de beste man overigens beaamde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rmg schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Er zijn ook boetes, waaronder snelheidsovertredingen, waarbij de boete stijgt naar mate de gevaarzetting hoger is. Je betaalt ongeveer hetzelfde bedrag voor 60 km/h waar 30 km/h is toegestaan, terwijl de gevaarzetting toch wel een pak anders is. Zeker op wegen waar je tot een paar jaar terug zonder blikken of blozen 130 mocht rijden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 07:55
_Apache_ schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Je kunt in verzet gaan vanaf het moment dat je reactie krijgt. Pas dan weet je immers wat het OM verlangt van je.

In mijn geval heb ik een maximum snelheids bord gemist, want die was in de begroeiing verdwenen. Waardoor ik dacht dat ik "enkele km's te hard reed", dat bleek dus ruim 30kmh te hard te zijn.

Maar omdat dat ene bord niet goed zichtbaar was (en het de enige was op dat stuk weg) is mijn verzet geslaagd. Want elk bord moet 'goede zichtbaarheid hebben, in dag en nacht en alle seizoenen, met uitzondering van heftige sneeuwval'.
Gaat niet echt op voor TS, hij reed ruim 140 te hard, en je mag in NL niet harder dan 100 overdag, dus een bord gemist hebben, en overdag, dan kan je daar niet mee weg komen.

(Tenzij het 's avonds is, dan is het een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
KnuCha schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:01:
Ha fijne medetweakers,

Door stommigheid ben ik vandaag precies 16 weken geleden (6 okt 22) aangehouden op de snelweg door een politieagent (in een onherkenbare auto)
Mierenneuken; maar het is staande gehouden. Aangehouden wordt je als je wordt opgepakt en meegenomen voor verhoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
FirePuma142 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Er zijn ook boetes, waaronder snelheidsovertredingen, waarbij de boete stijgt naar mate de gevaarzetting hoger is. Je betaalt ongeveer hetzelfde bedrag voor 60 km/h waar 30 km/h is toegestaan, terwijl de gevaarzetting toch wel een pak anders is. Zeker op wegen waar je tot een paar jaar terug zonder blikken of blozen 130 mocht rijden.
Dat is doorgaans zo bij wegwerkzaamheden onder andere. Daar gaat een boete volgens mij keer 2. (Ik heb nooit een boete, maar ben wel een notoire hardrijder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
KnuCha schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:17:
[...]

dat ik het een nogal exorbitant bedrag vond, iets wat de beste man overigens beaamde.
Is het ook, maar toch nemen mensen de risico's. Ikzelf ook, ik ben niet heilig. Maar ik ben er bewust van je moet rekenen met een tientje de kilometer. Ik ga niet harder dan 30 te hard, ik weet dat dat al ruim 300 euro is mocht ik worden gepakt.

Dus onthoudt die 10 euro per kilometer, dan ben je altijd bewust van de impact. In Frankrijk zijn die boetes een schijntje, dus daar is het de compleet andere kant op.

Zelf kom ik te vaak mensen tegen die slingeren en als je ze inhaalt, zie je hun kop omhoog en omlaag bewegen, altijd weer op die klote telefoon. Die boete kan me niet hoog genoeg zijn. Links plakken trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
xoniq schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:30:
[...]

Gaat niet echt op voor TS, hij reed ruim 140 te hard, en je mag in NL niet harder dan 100 overdag, dus een bord gemist hebben, en overdag, dan kan je daar niet mee weg komen.

ik reed volgens de agent 144 en na correctie 138 en dus onder de 40, gelukkig geen zware gevolgen dus. enige is nu dat die boete mogelijk nog wel of niet komt, maar ook dat overleven we wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
KnuCha schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:36:
[...]

ik reed volgens de agent 144 en na correctie 138 en dus onder de 40, gelukkig geen zware gevolgen dus. enige is nu dat die boete mogelijk nog wel of niet komt, maar ook dat overleven we wel :)
Ik zag t zo snel niet terug, heb je al bij CJIB ingelogd om te zien of ie daar al bekend is? Daar moet ie al vrij rap staan, de laatste keer dat ik een boete had op de motor (agent reed achter mij, ik trok enkel hard op, en agent vond dat ik ruim 30 te hard reed, zonder meting, en alleen optrekken), maar die boete was al vrij snel inzichtelijk.

Wel reed ik ruimte tijd geleden achter een vrachtwagen voor het stoplicht, enorme hoosbui. De vrachtwagen trok op, ik reed erachter aan, bleek dat het al rood was en ik werd daar geflitst. Deze boete heb ik nooit gekregen. Intussen wat jaren geleden. Dus ja, het KAN voorkomen dat je de dans ontspringt. Zou met een € 400+ toch prettig zijn :+ (al was door rood rijden toen ook al enorm duur voor het vergrijp)

[ Voor 4% gewijzigd door xoniq op 23-01-2023 15:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Of de boete nog komt of niet kan maar 1 partij je vertellen. Laat het in ieder geval een les zijn. Niemand is onder de indruk van uitspraken als "gaf wel aan dat ik het nogal exorbitant vond voor de enorme criminaliteit die ik zojuist had gepleegd" na volgens eigen zeggen 40 tot 45 KM/uur (en dus 40 tot 45% te snel) te hard te hebben gereden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_Apache_ schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:26:
De gemiddelde agent kan na een dag werken een aardige bult papierwerk hebben. Kan zijn dat ze liever aan een HIC (high impact crime) hebben gewerkt dan jouw boete.
Het is en blijft mensenwerk
Gaan dit soort bekeuringen niet volledig digitaal? Gewoon invullen op het apparaat en that's it?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

[...]

Dan ook even mierenneuken. Als TS ruim 140 te hard reed, was het wel een andere boete. Dan heb je het over een snelheid van 240km/u overdag.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58
Mijn vrouw liet de hond uit van haar ouders en in die gemeente moet je blijkbaar poepzakjes bij je hebben, en dat had ze niet. Haar ouders hebben die in hun jaszakken zitten.
Ze heeft een bon gekregen van de handhaving, geprint en alles. Maar nooit een afrekening. Ze heeft nooit kunnen betalen.
Dat vond ik ook wel bijzonder.

Something something

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit soort opmerken zijn absoluut niet nodig.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 23-01-2023 16:50 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Bor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:40:
Of de boete nog komt of niet kan maar 1 partij je vertellen. Laat het in ieder geval een les zijn. Niemand is onder de indruk van uitspraken als "gaf wel aan dat ik het nogal exorbitant vond voor de enorme criminaliteit die ik zojuist had gepleegd" na volgens eigen zeggen 40 tot 45 KM/uur (en dus 40 tot 45% te snel) te hard te hebben gereden.
En toch heeft ie gelijk dat de boetes in NL nergens op slaan. Zeker als je dan ook nog even in ogenschouw neemt dat niet al te lang geleden op deze weg waarschijnlijk gewoon 130 de limiet was. Dan is de overschrijding slechts 10-15 km/h, wat van een heel andere orde is. En nee, dat is niet om het recht te praten, te snel is inderdaad te snel. Echter lijkt de moraliteit hier in NL al hard richting de VS te gaan, waar dergelijke snelheden op autosnelwegen ineens worden gezien als uiterst irrationeel. Terwijl je een paar kilometer naar het oosten het de gemiddelde kruissnelheid is op de rechterbaan...

NL heeft sowieso veel te hoge verkeersboetes op zaken die alleen zo hoog zijn om te cashen. Als het om veiligheid ging, zouden flitspalen bij scholen staan in 30 zones, ipv op verlaten buitenaf straten, waar bekend is dat er harder wordt gereden. Als veiligheid de hoofdzorg zou zijn, zouden we allang het systeem van de oosterburen hebben gehad, want dan haal je de onveilige mensen na herhaaldelijk punten pakken van de weg. Ook dit jaar even weer 10% bij de boetes opgedrukt, want de inflatie sloeg hier ook toe. 8)7 Inflatie op verkeersboetes.... |:(

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 16:52
Bijna 20 jaar geleden alweer 8)7 ook gehad.. Dacht toen mooi: die zijn ze mooi vergeten.
Niet dus, ruim 2 jaar na dato kwam ie gewoon op de mat vallen. E.e.a. uitgezocht destijds, maar boetes verlopen niet (of pas een hele lange termijn). Dat was mooi pech, uiteindelijk viel ie mooi op de deurmat en kon ik alsnog dokken. Moraal: hij komt echt wel, geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
ID-College schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:03:
Bijna 20 jaar geleden alweer 8)7 ook gehad.. Dacht toen mooi: die zijn ze mooi vergeten.
Niet dus, ruim 2 jaar na dato kwam ie gewoon op de mat vallen. E.e.a. uitgezocht destijds, maar boetes verlopen niet (of pas een hele lange termijn). Dat was mooi pech, uiteindelijk viel ie mooi op de deurmat en kon ik alsnog dokken. Moraal: hij komt echt wel, geduld is een schone zaak ;)
Voor boetes tot en met € 340,- geldt dat de bevoegdheid, tot het opleggen van een bestuurlijke boete, vervalt drie jaar nadat de overtreding (gedraging) heeft plaatsgevonden.

Voor boetes hoger dan € 340,- is de termijn vijf jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-07 21:30

Sharky

Skamn Dippy!

Volgende keer even een topic-report aanmaken graag.

[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 24-01-2023 10:29 ]

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:59
thunder8 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:59:
[...]

En toch heeft ie gelijk dat de boetes in NL nergens op slaan. Zeker als je dan ook nog even in ogenschouw neemt dat niet al te lang geleden op deze weg waarschijnlijk gewoon 130 de limiet was. Dan is de overschrijding slechts 10-15 km/h, wat van een heel andere orde is. En nee, dat is niet om het recht te praten, te snel is inderdaad te snel.
Ik ben het wel een beetje met je eens maar het is ook wat kort door de bocht. Toen reed het overige verkeer ook harder en anticipeerden anderen daar waarschijnlijk ook beter op.

Het is gewoon iets waar je rekening mee moet houden. Zelf rij ik structureel (veel) te hard en ik weet dat ik vast een keer geflitst zal gaan worden, maar dat heb ik er voor over. Ik zie het maar als extra snelheidsbelasting. Ik blijf wel onder de 30km/u te hard grens.

Vooralsnog is mijn praktijk ervaring dat de kans zeer klein is (lang leve Flitsmeister).

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ben ook ooit eens staandegehouden omdat ik door een geslotenverklaring reed, heeft de agent ook al mijn gegevens genoteerd en mij gemeld dat ik een bekeuring zou krijgen.

Nooit meer van gehoord/gezien/ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Had je nou volledig elektrisch gereden dan mocht je 130 dus zo’n groot verschil is het niet :+ (geintje, stikstof grapje)

Boetes op zijn of haar Samsung Galaxy worden in nachtverwerking meegenomen.

Misschien typefout gemaakt of toch niet op verzenden gedrukt. Denk niet dat je die boete nog hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

VidaR-9 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Ik ben het wel een beetje met je eens maar het is ook wat kort door de bocht. Toen reed het overige verkeer ook harder en anticipeerden anderen daar waarschijnlijk ook beter op.

Het is gewoon iets waar je rekening mee moet houden. Zelf rij ik structureel (veel) te hard en ik weet dat ik vast een keer geflitst zal gaan worden, maar dat heb ik er voor over. Ik zie het maar als extra snelheidsbelasting. Ik blijf wel onder de 30km/u te hard grens.

Vooralsnog is mijn praktijk ervaring dat de kans zeer klein is (lang leve Flitsmeister).
Ik heb dezelfde instelling als jij en ook de topicstarter is bewust dat hij fout zat en strijdt de boete ook niet af. Maar denk dat de meesten, buiten moraalridders, eens zijn dat de (snelheid) verkeersboetes in NL exorbitant hoog zijn. Terwijl de handelingen die daadwerkelijk gevaar voor het verkeer opleveren weer nauwelijks beboet worden of lagere boetes kennen, zoals bijvoorbeeld onnodig links rijden, rijden zonder verlichting, met je telefoon zitten klooien, enz enz.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
thunder8 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:17:
[...]
eens zijn dat de (snelheid) verkeersboetes in NL exorbitant hoog zijn. Terwijl de handelingen die daadwerkelijk gevaar voor het verkeer opleveren weer nauwelijks beboet worden of lagere boetes kennen, zoals bijvoorbeeld onnodig links rijden, rijden zonder verlichting, met je telefoon zitten klooien, enz enz.
Als belg zijnde kan ik dit beamen. Weekendje amsterdam heeft me eens meer aan boete's gekost dan hotelovernachting (in centrum Amsterdam) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Oit staande gehouden en op de bon geslingerd, maar nooit de brief thuis gekregen.
2 jaar later mocht ik voor komen om uit te leggen waarom ik nooit betaald had.

Was een kort gesprek:
- nooit de bekeuring binnen gekregen
- of ik kan bewijzen of ik iets niet gehad heb vraagt u? Nee...
- Oh u kunt ook niet vinden of deze verstuurd is? Vervelend...

Heb uiteindelijk kunnen onderhandelen om de helft te hoeven betalen, aangezien dit gedoe mij een vrij dag kostte :+

Het kan dus wel eventjes duren is mijn ervaring

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

thunder8 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:59:
[...]

En toch heeft ie gelijk dat de boetes in NL nergens op slaan. Zeker als je dan ook nog even in ogenschouw neemt dat niet al te lang geleden op deze weg waarschijnlijk gewoon 130 de limiet was. Dan is de overschrijding slechts 10-15 km/h, wat van een heel andere orde is.
Hoe hard je voorheen mocht is natuurlijk nu niet meer relevant. Het gaat om de verkeersregels nu. De overtreding is dan ook geen 10-15 KM maar, naar eigen zeggen van TS, 40 tot 45 KM/uur. Van een heel andere orde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

40 te hard.. niet 140 te hard.

In mijn geval was het 32 te hard, en geseponeerd, omdat een maximum snelheid bord niet goed zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wel belachelijk eigenlijk dat je na zo'n overtreding en staandehouding niet binnen 5 secondes een berichtje heb in je e-mail, DigiD berichtenbox, CJIB pagina, etc. Kunnen we de staat niet eens verantwoordelijk houden voor deze trage bende? Dat moet instantaneous kunnen, daar mogen niet eens uren overheen gaan wat mij betreft.

Zo reed ik ooit zonder het te weten op een trajectcontrole op de snelweg (lang geleden), binnen 2 dagen vier keer diezelfde route. Toen kreeg ik weten later dus 4 boetes binnen (tussen de 10 en 20 km/u te hard, per keer). Als ik die eerste boete als push-notification op mijn telefoon had gekregen dan had ik die andere boetes ook niet gekregen, en was de weg een stuk veiliger geweest.

Ik dacht dat de borden "80" boven de snelweg vooral dom waren, want er was helemaal niks aan de hand. Ik had oprecht nog nooit van trajectcontroles gehoord.

Maargoed, overheid en ICT... dat kost vast weer 1 miljard euro voor iets wat niet werkt (punt nl :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 16:52
xoniq schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Voor boetes tot en met € 340,- geldt dat de bevoegdheid, tot het opleggen van een bestuurlijke boete, vervalt drie jaar nadat de overtreding (gedraging) heeft plaatsgevonden.

Voor boetes hoger dan € 340,- is de termijn vijf jaar.
Ah ja, nou dat verklaart.. Weet wel nog dat ik het destijds heb uitgezocht en het idd neerkwam op dokken.. Hele week met mijn bijbaantje gewerkt, erna alles weg :D Vielen er 2 direct achter elkaar op de mat van toen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 10:45
Blue-eagle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:23:

Zo reed ik ooit zonder het te weten op een trajectcontrole op de snelweg (lang geleden), binnen 2 dagen vier keer diezelfde route. Toen kreeg ik weten later dus 4 boetes binnen (tussen de 10 en 20 km/u te hard, per keer). Als ik die eerste boete als push-notification op mijn telefoon had gekregen dan had ik die andere boetes ook niet gekregen, en was de weg een stuk veiliger geweest.

Ik dacht dat de borden "80" boven de snelweg vooral dom waren, want er was helemaal niks aan de hand. Ik had oprecht nog nooit van trajectcontroles gehoord.
Tja, je kan wel klagen, maar je reed sowieso 4x dezelfde route en 4x gewoon harder dan toegestaan.
Je kan je ook aan de max.snelheid houden (+ eventueel een paar extra km), dan krijg je ook geen boetes.
Verder vind ook wel dat boetes voor lichte snelheidsovertredingen (<15km) te fors zijn.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:57

Nox

Noxiuz

[...]

Dat is niet correct.

De standaard maximum snelheid is 130km/h op autosnelwegen. Alleen staat er een bordje dat je er maar 100 mag tussen 6 en 19 uur. Toevallig weet ik een plekje waar dat bord niet hangt en mag ik een paar honderd meter 130, als je dat al lukt vanwege de bochten in het eerste stuk :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Nox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Dat is niet correct.

De standaard maximum snelheid is 130km/h op autosnelwegen. Alleen staat er een bordje dat je er maar 100 mag tussen 6 en 19 uur. Toevallig weet ik een plekje waar dat bord niet hangt en mag ik een paar honderd meter 130, als je dat al lukt vanwege de bochten in het eerste stuk :P
Dat is ook niet correct. Van de overheid:
In Nederland geldt overdag (van 06.00 tot 19.00 uur) op alle snelwegen een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. Met uitzondering van de trajecten waar nu ook een aangepaste limiet van 80 kilometer per uur geldt. In de avond en nacht (van 19.00 tot 06.00 uur), mag u op sommige snelwegen 120 kilometer per uur of 130 kilometer per uur rijden. De maximumsnelheid in de avond en nacht is dus op veel snelwegen hoger dan overdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13

DataGhost

iPL dev

Bor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:31:
[...]

[...]
Dan moet die 130 's nachts ook expliciet aangegeven staan, anders mag je ook geen 130 rijden als de maximumsnelheid 100 zou zijn. Meestal zie ik alleen borden 100 met onderbord staan, en dat betekent inderdaad dat de maximumsnelheid "eigenlijk" gewoon 130 is. Net zoals je op veel snelwegen een paar jaar geleden helemaal geen maximumsnelheid-borden had omdat die gewoon uit de wet volgde. Op wegen waar je 's nachts geen 130 maar 120 mag heb je dubbele borden 100/120. Wat de "eigenlijke" maximumsnelheid is kan je o.a. zien op de borden als je Nederland binnenrijdt, maar staat ook gewoon in de wet:
Artikel 21
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
In die wet staat verder geen uitzondering vermeld voor 100 overdag, dat gebeurt echt alleen via de borden. Dat ze op elke snelweg gevoerd worden houdt inderdaad in dat dat overdag in principe de maximumsnelheid is, maar als zo'n bord gestolen is, inderdaad op een kort stukje niet staat, of op een andere manier onleesbaar is mag je in principe gewoon 130 rijden totdat je een bord tegenkomt wat iets anders vermeldt omdat die 100 overdag simpelweg nergens anders is vastgelegd dan in die borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Als het bord er niet staat is het gewoon 130. Al heeft het hof van Leeuwarden laatst wel het standpunt ingenomen dat na een verdere beperking (bijvoorbeeld slipgevaar of werkzaamheden) en een bord A2 de snelheid terug gaat naar de beperkte snelheid. Terwijl dat uit artikel 21 niet blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13

DataGhost

iPL dev

Klor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:49:
Als het bord er niet staat is het gewoon 130. Al heeft het hof van Leeuwarden laatst wel het standpunt ingenomen dat na een verdere beperking (bijvoorbeeld slipgevaar of werkzaamheden) en een bord A2 de snelheid terug gaat naar de beperkte snelheid. Terwijl dat uit artikel 21 niet blijkt.
Van een bord A2 vind ik dat logisch, als het F8 geweest was niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:22
Offtopic, maar ik snap het gezeur niet zo. Als je geflitst wordt, dan komen de meeste boetes tegenwoordig binnen een week binnen. Voorheen kreeg je al een boete als je voor correctie 135 reed waar 130 was toegestaan, maar tegenwoordig heb je daarin wat meer speling. Laatst waren de lichte overtredingen juist nauwelijks geïndexeerd. En hoe vaak kom je nou een controle tegen? In Nederland staat wellicht een camera per 100km, maar je hebt genoeg landen waar haast boven elk stoplicht een camera hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03
Ik heb ook ooit hetzelfde gehad. Zes maanden later moest ik voorkomen want ik had nog een andere boete >30 km/u binnen twee jaar. Dus ik weet niet hoe je historie zit maar als je al eerder te snel hebt gereden kan je er van uit gaan dat ze de rechtbank aan het voorbereiden zijn voor jouw komst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Ik heb op deze ervaring na, nooit een boete gehad voor heel hard rijden. Overigens wel een boete voor een trajectcontrole een week of 4 geleden, dit was een paar tientjes voor enkele km/h te hard. Die was echt met een week binnen overigens en die andere is morgen 17 weken

Edit: die boete van de trajectcontrole liep via de leasemaatschappij. Ik kon wel netjes via de Cjib site de info opvragen door naar de boete te zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door KnuCha op 23-01-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vulcan750 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Tja, je kan wel klagen, maar je reed sowieso 4x dezelfde route en 4x gewoon harder dan toegestaan.
Je kan je ook aan de max.snelheid houden (+ eventueel een paar extra km), dan krijg je ook geen boetes.
Verder vind ook wel dat boetes voor lichte snelheidsovertredingen (<15km) te fors zijn.
Dit was nog in de tijd dat die matrixborden een suggestie gaven voor snelheid, niet als verplichting geldden. Ik dacht dat de weg (ring A10 west) gewoon 100 km/u was zoals de rest van de ring, en ik zag geen enkele reden om te luisteren naar de suggestie van 80 km/u wat boven de weg hing ;)

Ja, eigen fout. Maar dat is het punt niet: het punt is dat de politie overtredingen kan VOORKOMEN door mensen tijdig in te lichten over een gekregen boete, en dat men daar niet eerst vele WEKEN op moet wachten.

Daar zijn we het hopelijk wel mee eens, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:47

Aganim

I have a cunning plan..

Blue-eagle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:24:
[...]
Dit was nog in de tijd dat die matrixborden een suggestie gaven voor snelheid, niet als verplichting geldden.
Dat is dan wel een flinke tijd geleden, de snelheid die op matrixborden wordt weergegeven is al sinds RVV 1990 een maximumsnelheid. Wel of geen rode rand eromheen is daarbij niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:57

Nox

Noxiuz

Bor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:31:
[...]

[...]
Dat is wel correct. Die informatie is een andere verwoording.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
xoniq schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Mierenneuken; maar het is staande gehouden. Aangehouden wordt je als je wordt opgepakt en meegenomen voor verhoor.
Mierenneuken in het kwadraat: Staandehouding is bij een verdachte, voor wet Mulder ben je betrokkene. Dan wordt je stilgehouden. 😀

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
A-Tray schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:07:
[...]

Mierenneuken in het kwadraat: Staandehouding is bij een verdachte, voor wet Mulder ben je betrokkene. Dan wordt je stilgehouden. 😀
Ach ik gebruik de termen die de politie zelf ook gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Bor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:25:
[...]
... De overtreding is dan ook geen 10-15 KM maar, naar eigen zeggen van TS, 40 tot 45 KM/uur. Van een heel andere orde dus.
Als je puur naar absolute cijfers kijkt wel, procentueel gezien is 40 te rap niet veel harder dan 15km/u te hard in een zone 50. Feit blijft dat snelheid een relatief iets is en je maar veilig bent als je je snelheid aanpast aan de omstandigheden. Dat de boetes dan ook puur op het absolute snelheidsverschil rekenen is niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Een bekende is 5 okt. staande gehouden met meer als 50 te hard. Als ik mij niet vergis word alles boven de 30 te hard behandeld in de rechtbank.

Kan nog best even duren dus. Hij komt vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinheadtje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 23:34
Soms als je de juiste persoon voor je hebt, wordt er coulance toegepast. Niet altijd, maar wel al vaker meegemaakt. Waakzaam en dienstbaar is hun motto. Zij zagen iemand te snel rijden... Ze hebben degene gedient door hen er op te wijzen. Er was geen kwaad in de zin. Het gebeurt. Hoop ik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jordy_413 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:59:
Een bekende is 5 okt. staande gehouden met meer als 50 te hard. Als ik mij niet vergis word alles boven de 30 te hard behandeld in de rechtbank.

Kan nog best even duren dus. Hij komt vanzelf.
Bij meer dan de 30km te hard wordt het boetebedrag bepaald door de OvJ. Boven de 50km te hard wordt, in geval van staandehouding, je rijbewijs ingenomen en gaat de OvJ bepalen wat daarmee gaat gebeuren en op welke termijn. Uiteraard zal die dan ook het boetebedrag daar bij bepalen. Is het je eerste keer of de zoveelste keer is dan zeker van invloed. De afgelegde verklaring idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:28

Dennis1812

Amateur prutser

ZtaaB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:22:
Oit staande gehouden en op de bon geslingerd, maar nooit de brief thuis gekregen.
2 jaar later mocht ik voor komen om uit te leggen waarom ik nooit betaald had.

Was een kort gesprek:
- nooit de bekeuring binnen gekregen
- of ik kan bewijzen of ik iets niet gehad heb vraagt u? Nee...
- Oh u kunt ook niet vinden of deze verstuurd is? Vervelend...

Heb uiteindelijk kunnen onderhandelen om de helft te hoeven betalen, aangezien dit gedoe mij een vrij dag kostte :+

Het kan dus wel eventjes duren is mijn ervaring
Waarom heb je alsnog de helft betaald? Je hebt nooit een boete gehad. Oplegging is verjaard.
Klaar?

Heb ik ooit met een Duitse boete gehad. Verjaring lag toen op 5 jaar. Na 5 jaar en een maand had ik hem binnen.
Nette Nederlandse brief gestuurd en nooit meer iets gehoord.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Lt.Mitchell schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Als belg zijnde kan ik dit beamen. Weekendje amsterdam heeft me eens meer aan boete's gekost dan hotelovernachting (in centrum Amsterdam) 8)7
106 tot 108 op de (adaptive) Cruise Control en er is niks aan de hand.

Snelheidsboetes doen mij altijd zo’n zeer. Heb er in 2011 twee achter elkaar gehad, was 450 euro bij elkaar. En toen had ik nog niet zo’n goeie baan dus dat kostte me iets, ik moest daar echt iets voor laten… Daarna nooit meer 1 gehad. In NL is het ook vrij onnodig om harder dan 100 te rijden, je bent overal zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Blue-eagle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:23:

Lol, je kan je ook gewoon aan de snelheid houden ofzo?

Ik rij overal 100 omdat ik het te ingewikkeld vind worden. Waarom is het niet gewoon 100 overdag en 120 na 19:00? Het is bijna niet meer te begrijpen waar en wanneer je 100, 120 of 130 mag…

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Jaren geleden staande gehouden door een motor agent omdat ik als fietser te fel voor verlichting had.
Lampje dat inderdaad meerder standen had stond op medium. Nederlands fabricaat en "handig als je door de polder moet fietsen waar geen licht is dan zie je de schapen liggen op het fietspad in de nacht" was mijn verdediging. En ik wist werkelijk niet dat je als fietser te veel licht kon hebben voor en achter.
Terwijl we bezig waren met gegevens kwamen meerdere fietsers zonder verlichting langs geloof dat ik daar ook nog iets over gezegd kan hebben.

Zou er nog van horen, niets meer van gehoord geen idee waar om, kan zij dat de beschikking nog komt.
Maar kan zijn dat "het bonnen boekje" kwijt is geraakt heb nog ergens het gele afschrift omdat ik het wilde in lijsten voor de wc in Holland kan je boete krijgen voor verlichting te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-07 16:56
onno oliver schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:51:
Jaren geleden staande gehouden door een motor agent omdat ik als fietser te fel voor verlichting had.
Denk dat die agent goed heeft geslapen die nacht, dat hij een zo'n zware crimineel als jij heeft weten te pakken! Is wel een enorm zwaar delict dat je hebt begaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
FreakNL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Lol, je kan je ook gewoon aan de snelheid houden ofzo?

Ik rij overal 100 omdat ik het te ingewikkeld vind worden. Waarom is het niet gewoon 100 overdag en 120 na 19:00? Het is bijna niet meer te begrijpen waar en wanneer je 100, 120 of 130 mag…
Vraag dat maar aan de vroempartij. Er zijn geen rationele argumenten voor die 120/130 km/h versnippering. Dat woud van borden hebben we te danken aan de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Dennis1812 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Waarom heb je alsnog de helft betaald? Je hebt nooit een boete gehad. Oplegging is verjaard.
Klaar?

Heb ik ooit met een Duitse boete gehad. Verjaring lag toen op 5 jaar. Na 5 jaar en een maand had ik hem binnen.
Nette Nederlandse brief gestuurd en nooit meer iets gehoord.
Oplegging verjaart pas na 3 jaar. Dus nee, zelfs 2,5 jaar nadat de agent het heeft afgehandeld, kan je alsnog de bekeuring krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:24
Blue-eagle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Ja, eigen fout. Maar dat is het punt niet: het punt is dat de politie overtredingen kan VOORKOMEN door mensen tijdig in te lichten over een gekregen boete, en dat men daar niet eerst vele WEKEN op moet wachten.

Daar zijn we het hopelijk wel mee eens, niet?
Nouja voorkomen van herhaling van dezelfde overtreding wellicht. Ik vind het wel veel gewicht bij de politie leggen voor iets waar je in beginsel zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb eind januari 2021 een boete gekregen voor de avondklok, kreeg toen ook netjes een digitaal bonnetje.
Beschikking van C.J.I.B. kwam pas in juni, dus rond de 20 weken later.
Blijkbaar kan het vrij lang duren voordat de boete op de deurmat ploft.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Lampje dat inderdaad meerder standen had stond op medium. Nederlands fabricaat en "handig als je door de polder moet fietsen waar geen licht is dan zie je de schapen liggen op het fietspad in de nacht" was mijn verdediging. En ik wist werkelijk niet dat je als fietser te veel licht kon hebben voor en achter.
Terwijl we bezig waren met gegevens kwamen meerdere fietsers zonder verlichting langs geloof dat ik daar ook nog iets over gezegd kan hebben.

Zou er nog van horen, niets meer van gehoord geen idee waar om, kan zij dat de beschikking nog komt.
Maar kan zijn dat "het bonnen boekje" kwijt is geraakt heb nog ergens het gele afschrift omdat ik het wilde in lijsten voor de wc in Holland kan je boete krijgen voor verlichting te veel.
Mogelijk werden medeweggebruikers verblind door je verlichting. Ook dat kan gevaarlijke situaties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:04
Klor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:49:
Interessant, maar ik wil wel even aanstippen dat het hier gaat om een snelheidsbeperking waarbij al direct een afstand vermeld staat (dwz 90 met onderbord 500m). Mogelijk komt het hof tot een andere conclusie als dat niet het geval is en het om een wat langere beperking gaat.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:14:
Vraag dat maar aan de vroempartij. Er zijn geen rationele argumenten voor die 120/130 km/h versnippering. Dat woud van borden hebben we te danken aan de VVD.
Wat een onzin. Dat woud van borden hebben we te danken aan de milieuhippies. Als het aan de VVD ligt is het gewoon 130 op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Als je andere mensen verblind tkan het gevaarlijk worden. Je hebt fietsverlichting welke niet onder doet voor de verlichting op een doorsnede auto's en ook daar mag je niet zo maar elke lichtsterkte voeren i.v.m. het gevaar wat dat kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We hebben het over snelheidsovertredingen, terwijl dit topic gaat over het niet ontvangen van de staanehouding / boete. Dat is toch andere koek en daar hebben we een ander topic voor.

@KnuCha ik sluit je topic dan ook, aangezien wij hier weinig tot niets meer kunnen brengen over de snelheid waarmee de bekeuring wordt afgeleverd. De genoemde info die is gedeeld, daar kom je vast verder mee. Mocht je tzt een update willen geven dan kan je mij berichten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.