Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is verouderd en ik wil op tijd windows 11 proof worden. (Ja, ik heb nog ruim 2,5 jaar te daarvoor, maar nu kan ik mijn oude setup misschien nog doorverkopen.) Door de jaren heen heb ik al wel wat geupgrade en daarmee heeft deze setup het toch tot zo lang vol gehouden.
Wat ik er doorgaans mee doe:
- 2-3 dagen per week in gebruik, gemiddeld 12 uur per week.
- Citrix thuiswerken
- licht photoshop gebruik (oud CS2)
- Games zoals World of Warships/Tanks.
- Voorlopig zeker geen games als WOW of BF5, daar heb ik inmiddels mijn PS4 voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er € 350 - € 400,- in stoppen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heeft het nut om mijn oude GPU mee te nemen of is de Geïntegreerde GPU van een Ryzen 5 minimaal gelijkwaardig daaraan? (PCIe 2.0*16 zou moeten werken in PCIe 3.0*16)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb uiteraard al wat rondgekeken, maar blijf twijfelen over de volgende onderdelen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gewoon goed en degelijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel geluid, in mijn huidige desktop heeft de Corsair H80 is het meeste luide fan.
Ga je overklokken?
Bij voorkeur alles standaard zonder overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, aanvullingen, wat kan ik beter doen om de PC ook nog wat futureproof te houden.
(De kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen.)
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mijn huidige systeem is verouderd en ik wil op tijd windows 11 proof worden. (Ja, ik heb nog ruim 2,5 jaar te daarvoor, maar nu kan ik mijn oude setup misschien nog doorverkopen.) Door de jaren heen heb ik al wel wat geupgrade en daarmee heeft deze setup het toch tot zo lang vol gehouden.
Wat ik er doorgaans mee doe:
- 2-3 dagen per week in gebruik, gemiddeld 12 uur per week.
- Citrix thuiswerken
- licht photoshop gebruik (oud CS2)
- Games zoals World of Warships/Tanks.
- Voorlopig zeker geen games als WOW of BF5, daar heb ik inmiddels mijn PS4 voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er € 350 - € 400,- in stoppen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 | Behuizingen | Corsair Graphite 600T Special Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung 22x Speedplus | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 74,99 | € 74,99 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb uiteraard al wat rondgekeken, maar blijf twijfelen over de volgende onderdelen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 136,73 | € 136,73 |
1 | Moederborden | Gigabyte A520M S2H | € 70,50 | € 70,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 51,76 | € 51,76 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 57,45 | € 57,45 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 54,81 | € 54,81 |
Totaal | € 371,25 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gewoon goed en degelijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel geluid, in mijn huidige desktop heeft de Corsair H80 is het meeste luide fan.
Ga je overklokken?
Bij voorkeur alles standaard zonder overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, aanvullingen, wat kan ik beter doen om de PC ook nog wat futureproof te houden.
(De kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen.)

Alvast bedankt voor het meedenken.
[Voor 3% gewijzigd door coolgoza op 17-01-2023 12:44]
Make everyday a good day!