Toon posts:

Pu gietvloer haren

Pagina: 1
Acties:

• Ellalala
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-01 19:18
Ervaringen gezocht!

Onze PU gietvloer is vorige week in onze nieuwbouwwoning gelegd en is werkelijk waar prachtig van kleur en heel mooi gelegd! Door het raam was het werkelijk waar een plaatje!

Gisteren mochten we het resultaat van binnen bekijken en we zijn enorm geschrokken. Dikke haren verspreid door de vloer en ook een dikke vlieg heeft een plekje gevonden in de vloer. Ik kan er zo om huilen! Wat balen!

Op voorhand hebben we heel veel uitleg gehad over het onderhoud: alle meubels met rubber hebben we de deur al uit gedaan voor de verhuizing, we hebben een heleboel sloffen ingeslagen voor bezoek en hebben uiteraard alle voorbereidende stappen goed uitgevoerd voor het aanleggen. Hadden we maar de tip gekregen goed op insectenjacht te gaan, ik heb er nooit aan gedacht en had er ook nog geen gesignaliseerd.

Maar goed, de vlieg zal een eigen risico dingetje zijn. Maar de haren komen echt van de persoon die de vloer heeft gelegd. Het zijn geen stofjes, maar echt verse zwarte haren die we zelf ook niet hebben ;-).

De partij geeft meteen aan: ja, kan gebeuren. Is wat het is. Maar ik kan alleen maar verdrietig zijn om al het geld wat erin is gestoken. De plezier is er meteen af en ik zou ook nooit meer voor een gietvloer kiezen.

Nu ben ik benieuwd naar soortgelijke ervaringen, rechten etc etc. En weet iemand of je het zou kunnen laten verwijderen en oplossen of betekent het meteen helemaal opnieuw aanleggen? Ik hoor het graag!

• Ellalala

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:03
Ik zou dit niet accepteren. Als er een risico is op haren moet die vloerenlegger maar een haar netje om doen... Die vlieg is discutabel maar die haren zeker niet.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Eens met @Makrolon.

De vlieg lijkt me een stukje eigen risico, al werd bij ons aangegeven een paar dagen alle ventilatie dicht te zetten om dit te voorkomen.

De haren zijn gewoon slordig en zou ik niet accepteren. Ik zou nogmaals terug gaan en kijken of je vloerenlegger bij een geschilleninstantie is aangesloten.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:04
Voordeel van een gietvloer is dat dat haar(en meteen ook die vlieg) er uit kunnen gehaald worden, en een nieuw laagje bovenop kan worden gerold (je kan zelfs nieuwe kleur leggen als je huidige beu bent).
Niet accepteren, niet betalen, en vloerder kans geven om dit op te lossen.

Ik kan me niet voorstellen dat een goed vakman hier zo snel over gaat, die lossen dit op voor je het zelf ziet. Bij ons was ie constant een vlieg in het oog aan het houden, en droeg ie zo'n wit schilderpak met kap.

[Voor 28% gewijzigd door naftebakje op 17-01-2023 08:53]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ellalala schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 06:47:
we hebben een heleboel sloffen ingeslagen voor bezoek
Meen je dat werkelijk? Ik ben in mijn hele leven nog nooit ergens op visite geweest waar ik werd gedwongen/ van mij werd verwacht om mijn voeten in hun sloffen te stoppen.

Is het niet voldoende als de visite bij de voordeur de schoenen uitdoet en op de sokken door jullie huis loopt? Of zijn jullie van mening dat de gietvloer schoner is dan de sokken van de visite? Ik vind het een beetje een vreemd signaal geven richting jullie vrienden, familie en kennissen. Daarnaast zou ik nooit mijn voeten in andermans kleffe sloffen stoppen, waarin allerlei onbekenden met hun kalknagels, wratten of zweetvoeten hebben rondgelopen. Een tijdelijk hoesje over mijn schoenen in een zwembad of andere steriele omgeving begrijp ik volledig, maar het beschermen van een gietvloer op deze wijze gaat mij persoonlijk te ver. Het is uiteindelijk geen toonzaal, maar een ruimte waarin wordt geleefd, toch? :)

Canon EOS R5

• Ellalala
Squawk schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Meen je dat werkelijk? Ik ben in mijn hele leven nog nooit ergens op visite geweest waar ik werd gedwongen/ van mij werd verwacht om mijn voeten in hun sloffen te stoppen.

Is het niet voldoende als de visite bij de voordeur de schoenen uitdoet en op de sokken door jullie huis loopt? Of zijn jullie van mening dat de gietvloer schoner is dan de sokken van de visite? Ik vind het een beetje een vreemd signaal geven richting jullie vrienden, familie en kennissen. Daarnaast zou ik nooit mijn voeten in andermans kleffe sloffen stoppen, waarin allerlei onbekenden met hun kalknagels, wratten of zweetvoeten hebben rondgelopen. Een tijdelijk hoesje over mijn schoenen in een zwembad of andere steriele omgeving begrijp ik volledig, maar het beschermen van een gietvloer op deze wijze gaat mij persoonlijk te ver. Het is uiteindelijk geen toonzaal, maar een ruimte waarin wordt geleefd, toch? :)
Oooooh absoluut met je eens hoor!! Haha, ik snap nu dat het zo overkomt!! Maar we hebben ook kinderen, haha het is zeker een ruimte waarin geleefd wordt! We willen vragen of visite hun schoenen uit wil doen en hebben als leuk alternatief pantoffels als ze dat willen. En ook overschoentjes. Maar als het een probleem is dan is het wat het is! Dus nee, was niet serieus als vereiste! Het was om aan te tonen dat we netjes de adviezen hebben opgevolgd ter voorbereiding!

• Ellalala
Ellalala schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Oooooh absoluut met je eens hoor!! Haha, ik snap nu dat het zo overkomt!! Maar we hebben ook kinderen, haha het is zeker een ruimte waarin geleefd wordt! We willen vragen of visite hun schoenen uit wil doen en hebben als leuk alternatief pantoffels als ze dat willen. En ook overschoentjes. Maar als het een probleem is dan is het wat het is! Dus nee, was niet serieus als vereiste! Het was om aan te tonen dat we netjes de adviezen hebben opgevolgd ter voorbereiding!
En het zijn wegwerp slofjes, ik zou ook niet van die vieze sloffen van een ander aan willen doen. Ik snap je reactie helemaal, maar zo streng is het allemaal niet haha!

• Ellalala
naftebakje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:50:
Voordeel van een gietvloer is dat dat haar(en meteen ook die vlieg) er uit kunnen gehaald worden, en een nieuw laagje bovenop kan worden gerold (je kan zelfs nieuwe kleur leggen als je huidige beu bent).
Niet accepteren, niet betalen, en vloerder kans geven om dit op te lossen.

Ik kan me niet voorstellen dat een goed vakman hier zo snel over gaat, die lossen dit op voor je het zelf ziet. Bij ons was ie constant een vlieg in het oog aan het houden, en droeg ie zo'n wit schilderpak met kap.
Wat een onwijs fijne reactie! Ik had gewild dat het bij ons ook zo was! Het klinkt ook heel logisch! Bij onze partij geen witte pakken, maar gewone kleding en verder niet. Had daar ook verder niet bij stilgestaan!

En wat fijn dat er dus een oplossing is zonder meteen de hele vloer opnieuw te doen. Dat geeft meteen rust!! We gaan ze opnieuw contacten! Dank je wel!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
@Ellalala Dan zitten we gelukkig helemaal op één lijn. Als leuk alternatief zijn pantoffels natuurlijk helemaal prima. d:)b

Wel balen van de verontreiniging in de nieuwe vloer. Ik kan je helaas niet helpen met je rechten en plichten, maar kan mij wel goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten in een nieuwe vloer. Succes met de afwikkeling!

Canon EOS R5

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:28
Ellalala schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:50:
[...]

En het zijn wegwerp slofjes, ik zou ook niet van die vieze sloffen van een ander aan willen doen. Ik snap je reactie helemaal, maar zo streng is het allemaal niet haha!
Zal ik dan nu een verhaal afsteken over de milleu onvriendelijkheid van wegwerp dingen en zeker van zoiets overbodigs als slofjes? :+

veder wat @naftebakje zegt.

[Voor 9% gewijzigd door twain4me op 17-01-2023 10:12]

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 13:17
Squawk schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Mijn vader zei toen ik klein was altijd "Later, later in je eigen huis mag je zelf je regels bepalen (, maar voor nu moet je doen hoe ik t wil)".

Complimentje?

• Ellalala
twain4me schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:05:
[...]

Zal ik dan nu een verhaal afsteken over de milleu onvriendelijkheid van wegwerp dingen en zeker van zoiets overbodigs als slofjes? :+

veder wat @naftebakje zegt.
En die snap ik dus ook helemaal! Dus ben maar niet doorgeslagen in de aanschaf. En mogen ze natuurlijk mee naar huis genomen worden of met naam in onze kast. Maar ik zou zelf gewoon lekker op mn sokken gaan als ik de visite was. En ik zal geen nieuwe meer aanschaffen ;-)!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee