Toon posts:

Buurman wil leidingen CV weghalen

Pagina: 1
Acties:
  • 10.799 views

Vraag

• Klussie
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-01 22:34
Hallo,

Ik woon in een appartement met een VVE. De boiler van mijn appartement ligt op een verdieping boven mij. De waterleiding vanaf deze boiler voor de verwarming is dan ook aangelegd door een stukje van het huis van mijn buurman. Een paar dagen geleden heeft mijn buurman mij verteld (zonder enige aanleiding) dat hij de verwarming wilt dichtdraaien (omdat hij de leidingen wilt weghalen). Als hij dit doet, heb ik geen centrale verwarming meer in mijn gehele huis. Kan hij dit zomaar doen?
Is het dan belangrijk dat het in de VVE is afgesproken? Zo ja, kunnen ze dan het nogsteeds afsluiten? En als het niet is afgesproken, mogen ze het dan uberhaupt wel?

Ik hoor graag antwoord!

Alle reacties

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 22:33
'Wil' ipv 'wilt', maar nee je mag niet zomaar dat soort aanpassingen doen. Heck, in de gemiddelde VVE mag je niet eens je voordeur een andere kleur geven dan je buren zonder overleg en goedkeuring.

Gek is het wel natuurlijk, dus wellicht is het wel het beste dat er een oplossing komt waarbij jouw CV niet door zijn huis loopt. Of is er maar 1 centrale verwarmingsketel in het gebouw die allerlei gebruikers kent?

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:10

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Wat bedoelt hij met verwarming dichtdraaien?
Gaat hij zijn centrale verwarming in zijn huis weghalen?

Is het blokverwarming, waarbij jullie een of meerdere ketels delen met anderen?

Weghalen van centrale verwarming gaat alleen met toestemming van VvE.
En meestal wordt het bij een jaarlijkse vergadering aangekondigd wat de plannen zijn voor onderhoud.
Maar niet altijd: bijv. onderhoud (verven, schoonmaak ramen). Deze worden niet echt aangekondigd .

Maar bij een wijziging?, dat moet altijd met toestemming van VvE gebeuren.
Bijv. nieuwe ramen, nieuw deuren of keuze voor kleur verf wordt gewijzigd.

Hoe groot is je VvE?

[Voor 54% gewijzigd door MedionAkoya op 16-01-2023 23:41]

Trein?

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:27
Kijk in de splitsingsakte. De leidingen zijn waarschijnlijk eigendom van de VvE. Die mogen zonder toestemming van de vergadering niet worden weggehaald. Is er een VvE beheerder?

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 13:34
In mijn VVE mag alleen het gecontracteerde loodgietersbedrijf werken aan de leidingen en mogen aanpassingen aan verwarmingen alleen gemaakt buiten het stookseizoen, dat loopt van oktober tot ongeveer april, mede afhankelijk van het weer. Dit staat inderdaad in de splitsingsakte en/of huisreglement.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:04

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

De boiler is voor warm water. Of bedoel je de CV-ketel?

Maar zonder enige aanleiding >>> wel dus, want hij wil vanwege $redenen van die leidingen af. Of sluit hij ze alleen tijdelijk af voor werkzaamheden en gaat hij ze zelf herleggen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:13
Klussie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:34:
Als hij dit doet, heb ik geen centrale verwarming meer in mijn gehele huis. Kan hij dit zomaar doen?
Als hij ze ergens anders wil leggen (bijvoorbeeld in een muur ipv door de woonkamer) dan lijkt het me geen probleem, zolang het zo kort mogelijk duurt (hooguit een dag of zo), en in overleg (met het bestuur / de VVE uiteraard). Je huis blijft nog best lang warm, zeker in een appartementencomplex waar je buren (boven, onder, links, rechts, waar aanwezig) wel blijven stoken.

Als hij ze permanent weg wil halen en niet opnieuw aan wil sluiten dan lijkt me dat sowieso niet te mogen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Klussie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:34:
Een paar dagen geleden heeft mijn buurman mij verteld (zonder enige aanleiding) dat hij de verwarming wilt dichtdraaien (omdat hij de leidingen wilt weghalen). Als hij dit doet, heb ik geen centrale verwarming meer in mijn gehele huis. Kan hij dit zomaar doen?
Vermoedelijk niet. In art. 5:119 lid 1 BW staat bepaald (ik heb aangezet):
1 Een appartementseigenaar mag zonder toestemming van de overige appartementseigenaars in een gedeelte dat bestemd is om als afzonderlijk geheel door hem te worden gebruikt, veranderingen aanbrengen, mits deze geen nadeel aan een ander gedeelte toebrengen. Van hetgeen hij bij een geoorloofde verandering wegneemt wordt hij enig eigenaar.
Je buurman is in dat geval dus niet bevoegd tot de voorgenomen wijziging, want het weghalen van de buizen brengt evident wel nadeel toe aan jouw gedeelte. Je hebt dan geen verwarming meer.
Is het dan belangrijk dat het in de VVE is afgesproken?
Waarschijnlijk wel, want art. 5:119 lid 2 BW luidt:
2 Hij is verplicht de vereniging van eigenaars onverwijld van een verandering kennis te geven. Leidt de verandering tot een wijziging van de verzekeringspremie, dan komt het verschil voor rekening van hem en zijn rechtsopvolgers.
Met onverwijld wordt in de regel bedoeld 'zonder onnodige vertraging'. Echter, wat betreft art. 5:119 lid 1 en 2 BW is art. 5:119 lid 4 BW ook relevant, want daarin staat bepaald:
4 Bij het reglement kan van dit artikel worden afgeweken en kunnen voor de toepassing van lid 2 wijzigingen in de wijze van gebruik met veranderingen worden gelijkgesteld.
Met 'het reglement' wordt bedoeld het splitsingsreglement. Want daarin kan worden afgeweken van art. 5:119 BW. Is er een modelreglement van toepassing? Zo ja, van welk jaar en zijn er wijzigingen in aangebracht?

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou. Win zonodig advies in, bijvoorbeeld bij het Juridisch Loket als je een laag inkomen hebt. En hou er rekening mee dat een burenruzie gemakkelijk kan ontstaan. Het juridiseren van een geschil werkt soms averechts.

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:21
Paul schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:08:
[...]
Als hij ze ergens anders wil leggen (bijvoorbeeld in een muur ipv door de woonkamer) dan lijkt het me geen probleem, zolang het zo kort mogelijk duurt (hooguit een dag of zo), en in overleg. Je huis blijft nog best lang warm, zeker in een appartementencomplex waar je buren (boven, onder, links, rechts, waar aanwezig) wel blijven stoken.

Als hij ze permanent weg wil halen en niet opnieuw aan wil sluiten dan lijkt me dat sowieso niet te mogen.
Wellicht niet reageren zonder de situatie te kennen of te weten hoe dat meestal werkt met een VVE?

Dit is al gezegd en meestal het geval:
Kijk in de splitsingsakte. De leidingen zijn waarschijnlijk eigendom van de VvE. Die mogen zonder toestemming van de vergadering niet worden weggehaald.

• Paul
CirclDigital schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Wellicht niet reageren zonder de situatie te kennen of te weten hoe dat meestal werkt met een VVE?
Ga je in dit topic ook al zo denigrerend beginnen? Ik weet hoe het werkt in een VVE. Daarom moet het zoals ik aangaf ook in overleg. Weet je wie er in die vereniging van eigenaren zit? Maar goed, speciaal voor jou zal ik het wat duidelijker neerzetten.

Daarnaast hoeft lang niet alles middels een vergadering, het bestuur heeft over het algemeen een heel stapel mandaten. Zeker als die leidingen alleen verplaatst worden hoef je hier echt de ALV niet voor af te wachten.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien bedoelt hij tijdelijk dichtdraaien omdat hij zijn eigen leidingen wil weghalen? Zou dat wel even goed navragen en ook bij de VVE informeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04:19

_Apache_

For life.

Aan de buurman duidelijk maken - korte boodschap, vriendelijke toon - dat dit niet zomaar kan.
Hiermee stel je duidelijk dat de buurman weet van de situatie. Als hij toch doorgaat zou ik direct de VvE alarmeren. Bel alvast de VvE dat dit in de lucht hangt. Voorkomen is beter dan herstellen.

De buurman zal dit met de VvE moeten overleggen en pas na toestemming zijn werkzaamheden mogen doorzetten. Over het algemeen door een aangewezen loodgieter (en niet zelf doen).

Volgens mij vallen appartementgrens overschrijdende zaken (verlichting in de hallen, intercom, centrale afzuiging, hemelwater afvoer) defacto onder gezag van de VvE. De splitsingsakte heeft hier duidelijkheid in.

Mocht de buurman echt aanvangen met zijn handelen, kan hij een aangifte aan zijn broek krijgen. (schade aan gemeenschappelijke eigendommen).
Warm water - of het nu alleen douche water is, of ook ruimte verwarming (wellicht heb je blok verwarming oid) - moet direct hersteld worden, en de buurman zal de kosten moeten betalen. Ook eventuele kosten ontstaan door zijn werkzaamheden (waterschade ed).

De VvE zal hier snel en daadkrachtig op moeten handelen, zij hebben over het algemeen ook een WA verzekering die beun-de-hazen hard zal aanpakken (aansprakelijk stellen, kosten lopen heel snel op).

[Voor 34% gewijzigd door _Apache_ op 17-01-2023 11:33]

• CirclDigital
Paul schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:22:
[...]
Ik weet hoe het werkt in een VVE. Daarom moet het zoals ik aangaf ook in overleg.
Iemand vraagt om advies over iets redelijk belangrijks ... dan is een mening zoals "het lijkt mij" niet zo zinvol als je geen gedegen (of gewoon verkeerde) informatie geeft.

In een VVE is het gewoon nagenoeg altijd zo geregeld dat je zelf afblijft van installaties die niet geheel van jou zijn of impact hebben op anderen. En dat is of lijkt hier het geval. Niks overleg, gewoon helemaal niet. En al helemaal niet zelf.

[Voor 3% gewijzigd door CirclDigital op 17-01-2023 11:35]

• Paul
CirclDigital schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:
Iemand vraagt om advies over iets redelijk belangrijks ... dan is een mening zoals "het lijkt mij" niet zo zinvol als je geen gedegen (of gewoon verkeerde) informatie geeft.
Waar heb je het over? Tenzij je VVE bestaat uit allerlei verzuurde mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen lijkt het me een heel redelijk verzoek om een paar leidingen te verplaatsen. Ik schat in dat als je het vraagt het heel goed mogelijk is het voorstel aangenomen te krijgen.
In een VVE is het gewoon nagenoeg altijd zo geregeld dat je zelf afblijft van installaties die niet geheel van jou zijn of impact hebben op anderen. En dat is of lijkt hier het geval. Niks overleg, gewoon helemaal niet. En al helemaal niet zelf.
Dan zit jij in een andere VVE dan ik. En ik herhaal de vraag: heb je enig idee waar de letters VVE voor staan en wie daar lid van zijn? Hint: dat ben jij zelf!

Hoe kleiner het complex hoe groter jouw aandeel in de VVE is. Als de VVE 100 leden heeft dan is het een andere verhaal dan wanneer het er 6 zijn, maar ook in die van 100 zijn er best dingen te regelen, in overleg.

Ben je in de war met een woningbouwvereniging of zo? En zelfs die zijn lang niet altijd zo onredelijk als men vaak denkt; je hoort alleen niemand klagen als ze ja zeggen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• CirclDigital
Doe alsjeblieft niet zo vreemd.....

Als VVE, ja jijzelf als lid ook, heb je regels met elkaar afgesproken. En die zijn helemaal niet zo vrijblijvend als jij denkt te moeten roepen.

Zeker niet als het gaat over installaties van anderen. Daar is het zelfs te betwijfelen of er in een VVE vergadering hier iets over te besluiten is, of je moet de splitsingsakte willen aanpassen. Nul kans daarvan voor zoiets.

[Voor 26% gewijzigd door CirclDigital op 17-01-2023 11:51]

• tweakduke
  • Laatst online: 00:45

tweakduke

Modbreak:Heren, hou het even vriendelijk naar elkaar. Dit begint een vervelend wedstrijdje te worden wie er gelijk heeft.

Tweakers Discord

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:18
Het ligt er ook een beetje aan wat de situatie is.

In een boven en onder woning waar 2 mensen in de vve zitten werkt het natuurlijk geheel anders dan in een situatie in een appartementencomplex waar er een leidingkoker door 10 woonlagen heen gaat en er 100 eigenaren + een woningbouwvereniging in de vve zitten.

Bij een appartementen complex zullen leidingschachten ook gewoon op de bouwtekening aangeduid zijn als niet onderdeel van het koop appartement.

Bij het verplaatsen van leidingen kan de nieuwe leiding ook alvast worden geplaatst voordat de oude afgekoppeld worden.

Dan in 1 uurtje de oude leiding afkoppelen en de nieuwe aankoppelen en alles werkt weer zoals voorheen.

[Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 17-01-2023 12:17]

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 10:28
Ik zou twee dingen doen:

- direct aan de buurman zeggen dat dit met de VVE overlegd moet worden.
Er zijn hierboven al meerdere goede redenen gegeven (wet, eigendom, erfdienstbaarheid, verplichte loodgieter).
Misschien en ik benadruk 'misschien', zegt de VVE dat jullie prima zelf aan elkaars verwarming mogen klussen.
Als als als ze dat vinden is dat prima.
Maar de juiste volgorde is niet: eerst zelf doen en als de verwarming is uitgevallen pas de VVE informeren.
Dus 1e actie: Buurman afremmen en langs de VVE laten gaan.

- direct (als in: vandaag) aan de VVE laten weten dat dit speelt.
Dan kunnen zij hun regelementen eens nalezen om te kijken of ze hier iets van moeten vinden.

Deze twee samen geven jou tijd. Want je mag er best iets van vinden als iemand jouw verwarming uitdraait en omdat je niet de eerste bent die dit overkomt is er in de wet ook een en ander voor geregeld.

[Voor 19% gewijzigd door Tarquin op 17-01-2023 13:09]

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:28
Ik denk dat jullie er samen uit moeten komen.
Inderdaad zou het via de VvE geregeld moeten worden maar dat is ook z'n ding.
Voor elke "onderhoudsklus" een vergadering belegen kan maar als er iemand gemachtigd is bv een beheerder kan dit gewoon zonder vergadering.

De buurman heeft u ook nodig, u bent immer het laagste punt.
Neem aan dat de buurman graag wil dat het water uit de leiding is voordat er aan gewerkt wordt.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 22:24
Ik hoop dat de TS zich nog een keer meldt..

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:02
wokkelz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:07:
Ik hoop dat de TS zich nog een keer meldt..
Hij heeft denk ik besloten dat het toch minder urgent is, of hij is verzopen, dat kan natuurlijk ook O-)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Marzman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:30:
Misschien bedoelt hij tijdelijk dichtdraaien omdat hij zijn eigen leidingen wil weghalen? Zou dat wel even goed navragen en ook bij de VVE informeren.
Ook dat mag dus i.h.a. niet. Leidingen zijn bijna altijd eigendom VvE. Mag je niet mee rotzooien zelf. Heel simpel. Indien dat toch gebeurt, onmiddellijk bij de VvE melden, die de dader aansprakelijk zou moeten stellen voor de herstelkosten (het herstellen zelf moet de VvE laten doen, want zijn hun spullen). Maar: check idd de splitsingsakte.

[Voor 5% gewijzigd door Wilke op 17-01-2023 21:19]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:04
onno oliver schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:03:
Ik denk dat jullie er samen uit moeten komen.
Inderdaad zou het via de VvE geregeld moeten worden maar dat is ook z'n ding.
Voor elke "onderhoudsklus" een vergadering belegen kan maar als er iemand gemachtigd is bv een beheerder kan dit gewoon zonder vergadering.

De buurman heeft u ook nodig, u bent immer het laagste punt.
Neem aan dat de buurman graag wil dat het water uit de leiding is voordat er aan gewerkt wordt.
Meestal heeft een beheerder of bestuur mandaat voor onderhoudswerkzaamheden e.d. en goedkeuring van wijzigingen die al eens eerder door een vergadering zijn geaccepteerd (als een airco voor A door de vergadering is geaccepteerd, mag B onder dezelfde voorwaarden ook een airco plaatsen), maar dit klinkt niet als een onderhoudsklus. Dit is eerder een wijziging van gemeenschappelijke voorzieningen, namelijk verplaatsen van leidingen die door een woning lopen ten behoeve van andere woningen en daarmee van de VvE zijn, wat dusdanig specifiek is dat er nog geen besluit over genomen is door de vergadering.

Dit zal dus een keer door de vergadering moeten, inclusief toelichting van alle mitsen en maren die daarbij komen kijken, en ik verwacht een negatief advies van beheerder/bestuur, om gezeik bij storingen/onderhoud te voorkomen.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 16:11
Zo urgent is het blijkbaar dus niet, aangezien @Klussie hier niet meer te vinden is ;)

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:00
olafmol schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:54:
Zo urgent is het blijkbaar dus niet, aangezien @Klussie hier niet meer te vinden is ;)
Alles staat blank en zijn modem heeft kortsluiting ;p

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:04

Señor Sjon

Magnificent bastard

Laat de lollige opmerkingen even a.u.b.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• CirclDigital
Een update of zelfs wat verdere betrokkenheid zou leuk zijn?

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:35
CirclDigital schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Een update of zelfs wat verdere betrokkenheid zou leuk zijn?
Daarom blijf ik voorstander van een systeem waarbij nieuwelingen niet meteen 1 vraag kunnen droppen en vervolgens nooit meer iets laten horen. Maar het geeft wel altijd een hoop disucssie met de vaste bezoekers onderling, dus misschien hebben we dan wel meteen minder te posten/lezen :+

• CirclDigital
Helemaal mee eens....

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:27

LankHoar

Langharig tuig

dimi_v schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Daarom blijf ik voorstander van een systeem waarbij nieuwelingen niet meteen 1 vraag kunnen droppen en vervolgens nooit meer iets laten horen. Maar het geeft wel altijd een hoop disucssie met de vaste bezoekers onderling, dus misschien hebben we dan wel meteen minder te posten/lezen :+
Hoe kan je zoiets nou forceren? Oké, wellicht dat je pas na X posts een topiv kunt openen. Maar ja, dan kun je ook X nutteloze posts krijgen, fus zeker niet waterdicht.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• CirclDigital
Inderdaad, gewoon pas na X post zelf een topic kunnen openen. Of een week wachten voor je dat mag, zenz. Ben je gewoon van iedereen af die zich alleen maar registreert om gelijk 1 vraag te stellen en nooit meer terug te komen.

Of duidelijk een label aan een TS zijn eerste posts hangen. Dat weet iedereen die reageert dat ie waarschijnlijk nooit meer wat hoort.

[Voor 10% gewijzigd door CirclDigital op 20-01-2023 13:32]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
dimi_v schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Dat moet je natuurlijk nooit doen, een drempel voor deelname aan een basisfunctie van het forum. Je het ook anders oplossen: reminders instellen die gemailed worden naar het bij het account behorende mailadres, of de gebruiker een DM sturen. Met zo'n drempel help je naar mijn idee een forum heel snel een sterfhuisconstructie in.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:16

DataGhost

iPL dev

Is het niet handig hier een apart topic in het juiste subforum voor te openen in plaats van tig doodbloedende topics te vervuilen met deze off-topic meuk? In dit topic doet het helemaal niks en zien ook niet de juiste mensen het om erover te discussiëren. Waarschijnlijk worden de reacties hierover straks sowieso uit het topic verwijderd dus dan bereik je precies niks. Verder zit er vast een hoop bias op, o.a. confirmation. Sure, het komt vaker voor bij nieuwe dan bij bestaande users dat ze nooit meer terugkomen maar er zijn ook voldoende nieuwe users die gewoon netjes interactie hebben met de topics die ze openen. Alleen in die gevallen kijk je waarschijnlijk niet naar de posthistorie en zie je niet dat het nieuwe users zijn.

• tweakduke
  • Laatst online: 00:45

tweakduke

Modbreak:Als de topic starter niet meer reageert, laat het topic dan lekker links liggen. Dan maar op slot.

@Klussie als je toch weer een update wil geven, stuur 1 van ons dan even een bericht.

[Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2023 13:46]

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee