Onze vloerverwarming wordt niet meer echt warm. Ik vermoed dat het al langer is, maar het valt me helemaal op nu we 4 dagen zijn weg geweest (of het is sinds dien). Het “probleem” is dat ons huis goed geïsoleerd is en we hebben een WTW, dus het kan ook al een hele lange tijd zo zijn zonder dat we het door hebben, omdat we bijna nooit warmte nodig hebben.
Het circuit is warm tot en met de pomp, de verdeler wordt niet warmer dan 20 graden. Als ik de thermostaatkraan een beetje dicht draai keldert de temperatuur tot rond de 5 à 6 graden.
Er zit geen lucht in, de pomp draait prima en de klep gaat ook open. Zoals gezegd is alles tot en met de pomp, tot aan de verdeler, warm.
Ik had de klep er zelfs af en de thermostaat kraan ligt er ook af. Opener kan het systeem niet staan zeg maar. De oranje knoppen op de retour staan open.
Installatie ziet als volgt uit:
Het circuit is warm tot en met de pomp, de verdeler wordt niet warmer dan 20 graden. Als ik de thermostaatkraan een beetje dicht draai keldert de temperatuur tot rond de 5 à 6 graden.
Er zit geen lucht in, de pomp draait prima en de klep gaat ook open. Zoals gezegd is alles tot en met de pomp, tot aan de verdeler, warm.
Ik had de klep er zelfs af en de thermostaat kraan ligt er ook af. Opener kan het systeem niet staan zeg maar. De oranje knoppen op de retour staan open.
Installatie ziet als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/103UfQcXUMY7RPkKSkCldisO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door IKON op 16-01-2023 20:45 ]