Gister mijn BIOS geupdate maar na voltooing van het proces (via q-flash) start mijn PC niet meer op.
De fans draaien maar verder gebeurt er weinig. BIOS wordt niet gestart en scherm blijft zwart.
Geprobeerd om de bios terug te zetten. Dat lukt ook wel via de q-flash methode maar helaas met de oude versie geen verschil. Inmiddels weer teruggezet naar de laatste versie. Het updaten werkt nog altijd wel.
Hardware:
Aorus X570 Elite - 3900X - G.Skill 4x 16MB - 5700X - NZXT C1000
Tot op heden geprobeerd:
-Terug naar oude BIOS versie
-CMOS reset
-Andere CPU (5950x)
-Alle kabels los en weer ingestoken.
Mijn opties voor een mogelijke oplossing beginnen een beetje op te raken.Ik zou bijna gaan denken dat ik mijn mb op 1 of andere manier per ongeluk heb 'gebrickt'. Eerlijk gezegd lijkt me dit onwaarschijnlijk aangezien ik nauwkeurig de stappen heb gevolgd en nooit een update voortijdig heb afgebroken.
Opvallende is dat bij inschakelen van de stroomvoorziening er een witte flits van de LEDs te zien is.
-edit- inmiddels MB aan het testen via onderstaande handleiding
https://pcguide101.com/cp...-motherboard-without-cpu/
Last resort is een nieuw moederbord.
Iemand hier nog tips/advies/raad wat ik hiermee kan proberen om het weer op de rit te krijgen?
Probeer even een video link beschikbaar te krijgen ter demonstatie.
De fans draaien maar verder gebeurt er weinig. BIOS wordt niet gestart en scherm blijft zwart.
Geprobeerd om de bios terug te zetten. Dat lukt ook wel via de q-flash methode maar helaas met de oude versie geen verschil. Inmiddels weer teruggezet naar de laatste versie. Het updaten werkt nog altijd wel.
Hardware:
Aorus X570 Elite - 3900X - G.Skill 4x 16MB - 5700X - NZXT C1000
Tot op heden geprobeerd:
-Terug naar oude BIOS versie
-CMOS reset
-Andere CPU (5950x)
-Alle kabels los en weer ingestoken.
Mijn opties voor een mogelijke oplossing beginnen een beetje op te raken.Ik zou bijna gaan denken dat ik mijn mb op 1 of andere manier per ongeluk heb 'gebrickt'. Eerlijk gezegd lijkt me dit onwaarschijnlijk aangezien ik nauwkeurig de stappen heb gevolgd en nooit een update voortijdig heb afgebroken.
Opvallende is dat bij inschakelen van de stroomvoorziening er een witte flits van de LEDs te zien is.
-edit- inmiddels MB aan het testen via onderstaande handleiding
https://pcguide101.com/cp...-motherboard-without-cpu/
Last resort is een nieuw moederbord.
Iemand hier nog tips/advies/raad wat ik hiermee kan proberen om het weer op de rit te krijgen?
Probeer even een video link beschikbaar te krijgen ter demonstatie.
[Voor 5% gewijzigd door MrPunchinello op 16-01-2023 20:56]