In 2022 hadden we een klein pension in het Schnalstal, direct aan het stuwmeer.
Fantastisch uitzicht vanaf ons balkon:
Vernagt25 by
Erik Haak, on Flickr
Alleen was het wel ver in/uit het dal iedere keer als we wat verder weg wilden.
Nu voor 2023 hebben we hier geboekt:
https://www.ganovhof.com/de/chaletganovhof/
Iets makkelijkere uitvalsbasis. Zowel in de richting van CH, verder I in, maar ook richting A.
Boeken doen we eigenlijk altijd rechtstreeks bij de eigenaar van de locatie.
Hoef eigenlijk nooit iets vooruit te betalen. Hooguit een keertje een aanbetaling van 100 of 200 euro. Maar vaak is een prettig gesprek ook al goed.
Mooie is, geen gedoe met boekings sites, onduidelijkheden qua provisies, tussenhandel, etc.
Ik struin m.b.v. Google (Earth/Streetview) vaak de omgeving af, en pik dan een aantal locaties uit om die vervolgens rechtstreeks te benaderen en te vragen hoe of wat.
Soms per email, soms telefonisch.
En wat andere ook al aangaven; wat weeromstandigheden betreft, het kan letterlijk vriezen of dooien, ook in de zomer! Maar dat vind ik juist zo mooi; vaak meerdere klimaatzones op één dag.
Zo kan het zijn dat het in het dal 30 graden is en dat je onder de palmbomen in Meran een terrasje doet, terwijl je de volgende dag door de sneeuw loopt tijdens een hike over een bergkam op >3000m.
Nee nog erger; per dal(gedeelte) kan het zelfs regenen of niet. Zo heb ik al regelmatig meegemaakt dat ik overdag op een bergtop zat, 3km hoog en dat ik van m'n vrouw hoorde dat het beneden regende, op het moment dat ik ff belde dat ik bij het Gipfelkreuz was aangekomen.
en ik daar lekker in het zonnetje van het uitzicht genieten
Nog wat tips voor @
karine1 (en anderen natuurlijk).
Het Val Martello/Martelltal is ook adembenemend qua natuur:
https://flic.kr/s/aHskb3qTHg
ValMartello50 by
Erik Haak, on Flickr
En bekend vanwege de aardbei (en andere zachtfruit soorten) die hier tot op grote hoogte geteeld worden.
Daarnaast een bekend biathlon centrum.
[
Voor 54% gewijzigd door
ehtweak op 17-01-2023 21:55
]