Lamellen dak van overkapping gaat niet meer open/dicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ik zit met een probleem aan mijn overkapping en meer specifiek, de lamellen van de overkapping.

Ik heb een overkapping met lamellen dak waarvan ik de lamellen electronisch open en dicht kan doen (kantelen).
De lamellen worden aangestuurd door een buismotor en het systeem van Nexta tech (https://www.nexta-tech.com/en/products/prg-ml24one-1).
Sinds 2 weken kan ik de lamellen niet meer bedienen via de afstandsbediening en Smartphone App.
Het lijkt alsof de motor vast zit of dat er iets geblokkeerd wordt waardoor de lamellen niet meer bewegen.

Het electronische systeem lijkt in orde omdat ik wel de LED verlichting kan aandoen die in de overkapping zit en aangestuurd word door hetzelfde Nexta systeem.
Ik hoor ook de motor kort schakelen zodra je via de afstandsbediening de lamellen open of dicht doet.
De App op mijn telefoon meldt dan ook geen problemen.

Visueel kan ik niks fouts of kapot ontdekken.

Helaas is het bedrijf waar ik de overkapping heb gekocht failliet, dus daar is niks meer te halen.
Vandaag heb ik ook nexta tech zelf aangeschreven en wacht nog op antwoord.

Help!
Mocht iemand ideeen of ervaring hebben met een dergelijk systeem of iemand/een bedrijf weten die kan helpen... heel graag. _/-\o_

Komend weekend maar eens wat bezoekjes aan bedrijven in de buurt brengen, in de hoop dat iemand me opweg kan helpen...