Goede middag beste lezer,
Specs onderaan de post.
Ik heb sinds enkele maanden, af en aan, last van een computer die freezed. Dit gebeurd meestal tijdens gamen, maar ook wel is zonder gamen. Bijvoorbeeld een freeze tijdens browsen / youtube kijken. Kenmerken van de freeze:
- 9/10 keer stopt het beeld totaal, geluid gaat door op achtergrond. Er is geen een mogelijkheid om de game of computer te sluiten tenzij ik de aan/uit knop ingedrukt houdt.
- 1/10 keer stopt het beeld en het geluid ook.
- Geen BSOD. Dit is nog geen enkele keer voorgekomen!
- Enige fix is computer hard afsluiten.
Soms kan ik weken zonder crash spelen. Andere keren crashed die om de 5 minuten, stop ik er mee, dag later geen problemen meer.
Foutmelding in Reliability Monitor is als volgt: Hardware error > LiveKernelEvent Code 141. Meer details kan ik op verzoek plaatsen als dit nodig is. Ik ben zelf helaas weinig technisch wat computers betreft.
Af en toe de volgende foutmelding in de Event Viewer: \Device\Video3
Error occurred on GPUID: 800
Ik heb geprobeerd een minidump bestand toe te voegen maar weet niet hoe dit werkt.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd:
- Alle drivers en windows zijn up to date. Ook oudere versie GPU weer geprobeerd.
- Standaard underclock ik mijn videokaart met MSI AB. Ook wanneer ik MSI AB uit heb staan komen de crashes voor.
- Alle DISM checks, repairs e.d. gedaan. Geen problemen gevonden.
- Nieuwe windows install gedaan.
- RAM check gedaan (Windows memory diagnotics).
- Temps gechecked, zijn altijd goed. Videokaart komt zelden boven 74 graden under full load. Ook in de afgelopen hete zomer.
Wie helpt mij uit de brand?
Mvg Sjouwerd
SPECS
RTX 2080 TI T(3 FANS)
AMD RYZEN 7 5800X
32 GM RAM
Specs onderaan de post.
Ik heb sinds enkele maanden, af en aan, last van een computer die freezed. Dit gebeurd meestal tijdens gamen, maar ook wel is zonder gamen. Bijvoorbeeld een freeze tijdens browsen / youtube kijken. Kenmerken van de freeze:
- 9/10 keer stopt het beeld totaal, geluid gaat door op achtergrond. Er is geen een mogelijkheid om de game of computer te sluiten tenzij ik de aan/uit knop ingedrukt houdt.
- 1/10 keer stopt het beeld en het geluid ook.
- Geen BSOD. Dit is nog geen enkele keer voorgekomen!
- Enige fix is computer hard afsluiten.
Soms kan ik weken zonder crash spelen. Andere keren crashed die om de 5 minuten, stop ik er mee, dag later geen problemen meer.
Foutmelding in Reliability Monitor is als volgt: Hardware error > LiveKernelEvent Code 141. Meer details kan ik op verzoek plaatsen als dit nodig is. Ik ben zelf helaas weinig technisch wat computers betreft.
Af en toe de volgende foutmelding in de Event Viewer: \Device\Video3
Error occurred on GPUID: 800
Ik heb geprobeerd een minidump bestand toe te voegen maar weet niet hoe dit werkt.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd:
- Alle drivers en windows zijn up to date. Ook oudere versie GPU weer geprobeerd.
- Standaard underclock ik mijn videokaart met MSI AB. Ook wanneer ik MSI AB uit heb staan komen de crashes voor.
- Alle DISM checks, repairs e.d. gedaan. Geen problemen gevonden.
- Nieuwe windows install gedaan.
- RAM check gedaan (Windows memory diagnotics).
- Temps gechecked, zijn altijd goed. Videokaart komt zelden boven 74 graden under full load. Ook in de afgelopen hete zomer.
Wie helpt mij uit de brand?
Mvg Sjouwerd
SPECS
RTX 2080 TI T(3 FANS)
AMD RYZEN 7 5800X
32 GM RAM