Hi!
Door onder andere het lezen van verschillende topics hier, zit ik aardig te twijfelen tussen twee soorten systemen. Ik wil graag mijn huidige systeem volledig vervangen door een nieuw systeem. Bij de build van mijn huidige computer had ik minder te besteden en dus ook minder geïnvesteerd in bijvoorbeeld een goed moederbord, CPU en koeler. Nu enkele jaren verder wil ik, mede doordat ik tegen limieten aanloop, graag een nieuwe systeem waarmee ik de komende 4-5 jaar mee verder kan.
Ik gebruik de computer voornamelijk voor iRacing, op mijn rig zit een LG 34" Ultrawide 2560x1080. Daarnaast heb ik nog 2 1080p schermen op mijn bureau. Later wil ik wellicht over naar 1440p.
Naast iRacing speel ik ook nog wel eens F1, MSFS, CoD, enz. Van alles wat eigenlijk
Soms ook wat Fusion 360 werk, maar dat is minimaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2.500/3.000, ligt echt aan het systeem en de toekomst daarvan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op schermen/toetsenbord&muis na niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toch wel AMD als het gaat om CPU en Nvidia wat betreft GPU. Maar ik laat mij graag door jullie adviseren!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille en koele computer zou mooi zijn.
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een computer samenstellen waar ik minimaal 4-5 jaar mee kan gamen. Ik hoop met jullie hulp een keuze te kunnen maken in, als we het over AMD hebben, AM4 of AM5. Op dit moment heb ik een klein opzetje gemaakt voor een AM5 systeem met de komende nieuwe X3D processor. Maar ik lees ook veel dat de 5800X3D prima is in combinatie met wat ik op het moment speel. Maar is dat voldoende toekomst gericht?
Hieronder mijn eerste opzet voor een AM5 systeem. Ik ben benieuwd wat jullie advies zou zijn op;
1. AM4 vs AM5
2. De onderstaande build
Ik heb er verder geen haast mee. Dank alvast voor het meedenken!
Door onder andere het lezen van verschillende topics hier, zit ik aardig te twijfelen tussen twee soorten systemen. Ik wil graag mijn huidige systeem volledig vervangen door een nieuw systeem. Bij de build van mijn huidige computer had ik minder te besteden en dus ook minder geïnvesteerd in bijvoorbeeld een goed moederbord, CPU en koeler. Nu enkele jaren verder wil ik, mede doordat ik tegen limieten aanloop, graag een nieuwe systeem waarmee ik de komende 4-5 jaar mee verder kan.
Ik gebruik de computer voornamelijk voor iRacing, op mijn rig zit een LG 34" Ultrawide 2560x1080. Daarnaast heb ik nog 2 1080p schermen op mijn bureau. Later wil ik wellicht over naar 1440p.
Naast iRacing speel ik ook nog wel eens F1, MSFS, CoD, enz. Van alles wat eigenlijk
Soms ook wat Fusion 360 werk, maar dat is minimaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2.500/3.000, ligt echt aan het systeem en de toekomst daarvan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op schermen/toetsenbord&muis na niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toch wel AMD als het gaat om CPU en Nvidia wat betreft GPU. Maar ik laat mij graag door jullie adviseren!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille en koele computer zou mooi zijn.
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een computer samenstellen waar ik minimaal 4-5 jaar mee kan gamen. Ik hoop met jullie hulp een keuze te kunnen maken in, als we het over AMD hebben, AM4 of AM5. Op dit moment heb ik een klein opzetje gemaakt voor een AM5 systeem met de komende nieuwe X3D processor. Maar ik lees ook veel dat de 5800X3D prima is in combinatie met wat ik op het moment speel. Maar is dat voldoende toekomst gericht?
Hieronder mijn eerste opzet voor een AM5 systeem. Ik ben benieuwd wat jullie advies zou zijn op;
1. AM4 vs AM5
2. De onderstaande build
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0) | € 267,99 | € 267,99 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X OC Edition | € 979,- | € 979,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent White TG Clear Tint | € 204,90 | € 204,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 164,04 | € 164,04 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 199,- | € 199,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.924,83 |
Ik heb er verder geen haast mee. Dank alvast voor het meedenken!