Toon posts:

Keuzehulp gezocht bij aanschaf UPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 15:51
Allen, ik ben in de markt voor een UPS.
Nu heb ik de halve Pricewatch al doorgenomen.

Conclusie, het wordt er een van PowerWalker/BlueWalker.
Waarom? Accu's zijn prima te vervangen voor een niet al te hoge prijs.
Let wel, het gaat om originele accu's!

Waar ik echter niet uit kom, is de 'uitvoering'...

Het doel is om wat apparatuur in de meterkast beschermen, het gaat om zo’n 50W constant (router/switch/accesspoints/thuisserver/Pi/Hue/…/…/)

Ik wil dat +/- een uurtje zonder stroom kunnen draaien. Daar komt uit dat ik dan minimaal een 700VA machine moet hebben.

Dat brengt mij tot de volgende keuzes:
- De PowerWalker VI 800 SW (1x 9Ah accu) https://powerwalker.com/product/10120080/
- De PowerWalker Basic VI 1000 SB (2x 5Ah accu's) https://powerwalker.com/product/10121068/
- De PowerWalker VI 1000 STL (1x 9Ah accu) https://powerwalker.com/product/10121074/
- De PowerWalker VI 1200 SHL (2x 7Ah accu's) https://powerwalker.com/product/10120097/

Verder vind ik managebility belangrijk.
Alleen de 1200 SHL schijnt een vervelende app te hebben (WinPower), de overige zijn met software te managen die een WebUI hebben (ViewPower of resp. PowerMaster).

De 800 SW heeft een 'schone' sinus golf, de overige drie hebben een gesimuleerde sinus golf.
Ik weet niet hoeveel invloed dat heeft op de levensduur van achterliggende apparatuur, maar omdat het wel eens belangrijk kan zijn, heb ik de 800 SW opgenomen in mijn rijtje.

Is er iemand die mij met raad bij kan staan?

Beste antwoord (via Dr Pro op 16-01-2023 19:20)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:03
Als je een computer of andere elektronische apparatuur wilt aansluiten die via een voeding direct je AC weer terug omzet naar DC, zou ik met niet zo'n zorgen maken om "schone sinus" vs "gesimuleerde sinus".
In jouw geval (router/switch/accesspoints/thuisserver/Pi/Hue) lijkt dat het geval te zijn.

Kwa capaciteit: als je 50W continu wilt ondersteunen voor 1 uur, dan heb je 50Wh nodig.
Er vanuit gaande dat al je batterijen 12V zijn, is een 9Ah batterij (voor de 800W) 9*12 = 108Wh.
Dat lijkt me wel voldoende om je 50W te kunnen afvangen.

Verder vind je managebility belangrijk.
Wat wil je dan managen?

Zelf heb ik een UPS bij mijn NAS.
Er loopt een USB kabel van de UPS naar de NAS en de NAS kan de UPS in de gaten houden.
Als de UPS dreigt leeg te raken (25%) dan schakelt de NAS zichzelf uit.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:03
Als je een computer of andere elektronische apparatuur wilt aansluiten die via een voeding direct je AC weer terug omzet naar DC, zou ik met niet zo'n zorgen maken om "schone sinus" vs "gesimuleerde sinus".
In jouw geval (router/switch/accesspoints/thuisserver/Pi/Hue) lijkt dat het geval te zijn.

Kwa capaciteit: als je 50W continu wilt ondersteunen voor 1 uur, dan heb je 50Wh nodig.
Er vanuit gaande dat al je batterijen 12V zijn, is een 9Ah batterij (voor de 800W) 9*12 = 108Wh.

Wat wil je dan managen?

Zelf heb ik een UPS bij mijn NAS.
Er loopt een USB kabel van de UPS naar de NAS en de NAS kan de UPS in de gaten houden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 15:51
GarBaGe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:22:

Wat wil je dan managen?

Duidelijk! Dan kan ik voor de goedkoopste gaan. Het gaat inderdaad om 12V accu’s.
Qua managebility, vooral automatisch uitschakelen van de server bij een bepaald batterij percentage.

Dank voor je hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Soittakaa Paranoid!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee