Toon posts:

Is de I7 de meerprijs waard over de 6800H

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:07
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Gamen, Serie kijken, eventueel nog VR richting de Quest 2

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

De gedachte gaat uit naar de Lenovo Legion 5, maar de vraag is nu om de combinatie I7 12700H of de Ryzen 7 6800H te gaan met de RTX 3070.

Mijn vraag is dan gezien het verschil van 300 euro of de I7 dat waard is volgens jullie?
Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie van de Legion 5?

Alle reacties

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:35
Met games maakt het niet veel verschil.
Overige taken worden sneller uitgevoerd door de Intel (~15 - 20%).

Zelf heb ik een laptop met een AMD 6800H en dat bevalt prima (Legion 5 pro).
Juist vanwege het prijsverschil heb ik voor de uitvoering met AMD gekozen.

In dit filmpje komen een paar verschillen aan de orde...
https://www.youtube.com/watch?v=_Xich4j-sFA

en hier
https://nanoreview.net/en...700h-vs-amd-ryzen-7-6800h

[Voor 13% gewijzigd door Zatara op 16-01-2023 18:47]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:55
Mij lijkt het prijsverschil te groot, zeker als de versie met 6800H € 1.500 of minder kost. Voor € 100 zou je het nog voor lief kunnen nemen, maar € 300 vind ik wat veel.

• stomley
LievenD schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:11:
Mij lijkt het prijsverschil te groot, zeker als de versie met 6800H € 1.500 of minder kost. Voor € 100 zou je het nog voor lief kunnen nemen, maar € 300 vind ik wat veel.
Goedkoopste die ik nu ben tegen gekomen met 3070 en de 6800H is 1700.
Altijd lastig om te kiezen wat handig is. Wachten of toch maar halen :P

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:08
Het verhaal valt of staat met de hoogte van de TPD. Volgens een aantal reviews ligt het 'break even' punt op 60W.

Tot 60W wint de AMD het in de meeste scenario's, boven de 60W is de winst voor Intel.
De meeste OEM's zetten de boel voor de base vast op ~45W, het getal voor de Turbo is meestal een raadsel

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Zatara
Ik heb die voor 1475 aangekocht bij Lenovo (+ gratis extra garantie en sleeve maar zonder OS).
Nadat ik een vraag stelde in de chat kreeg ik die aanbieding.

TDP CPU = ~78W en GPU = ~145W

[Voor 36% gewijzigd door Zatara op 16-01-2023 21:12]

• stomley
Zatara schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:04:
Ik heb die voor 1475 aangekocht bij Lenovo (+ gratis extra garantie en sleeve maar zonder OS).
Nadat ik een vraag stelde in de chat kreeg ik die aanbieding.

TDP CPU = ~78W en GPU = ~145W
herken je toevallig deze?
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

ik kan hem niet linken richting Lenovo website zelf bij de versies daar.

• Zatara
Ik heb deze:
(komt zonder Windows)
https://www.lenovo.com/nl...2RGCTO1WWNLNL2/customize?

Verschil = formaat, scherm en webcam. Hardware is verder gelijk zo te zien.

[Voor 18% gewijzigd door Zatara op 16-01-2023 23:03]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee