Ik ben momenteel in een vergevorderd stadium met een leverancier.
Volgens mij is het een goed aanbod, maar ik zou daar graag jullie mening op willen hebben alvorens ik mijn krabbel onder de offerte ga zetten.
Daarnaast zag ik dat deze in mijn eigen SE Designer ontwerp net iets beter presteert dan de SE5K (non-RWB). Ik denk dat dit de meerprijs wel waard is.
Deze combinatie levert op:
Dat is anno 2023 redelijk toch?
Foto is van legplan vanuit offerte.
Aan de voorzijde zit een schoorsteen (CV/MV) en achter (waar er uitsparing van 2 panelen is gelaten) een dakraampje.
Dakhelling 38,2 achter / 38,3 voor
Afmetingen dak (bij benadering) 5,1x 5,8m
Achter zit een klein dakraam, voor afvoer van CV/MV.
Zou vooral in de winter een probleem zijn.
De live opwek zelf (het belangrijkste) zou ik al kunnen uitlezen via de P1 poort icm DSMR Reader.
Volgens mij is het een goed aanbod, maar ik zou daar graag jullie mening op willen hebben alvorens ik mijn krabbel onder de offerte ga zetten.
Huidige aanvraag
Ik heb deze partij de volgende input geleverd- Mijn verbruik is 3000kWh en is op basis van 1 persoon (energieleverancier geeft momenteel 2916 nu als prognose)
- Dit op korte termijn dit 2 personen gaat worden Dit is ondertussen het geval, waardoor dagelijks stroomverbruik ook iets gestegen is
- Ik in 2023 airco's (splitunits) wil laten installeren
- Elektrisch rijden nu nog niet aan de orde is, maar ik het niet uitsluit binnen nu en 3 jaar
- Eventuele (hybride) warmtepomp in de toekomst zeker een optie kan zijn.
Huidig Aanbod
Het volgende aanbod heb ik momenteel liggen:- 20x Trina Solar 410 Full Black (TSM-DE09.08)
- 20x SolarEdge S500B optimizer
- 1x SolarEdge SE5K-RWB (For Short Strings)
Daarnaast zag ik dat deze in mijn eigen SE Designer ontwerp net iets beter presteert dan de SE5K (non-RWB). Ik denk dat dit de meerprijs wel waard is.
Deze combinatie levert op:
- Geinstalleerd vermogen: 8,2 kWp.
- Verwachte productie 6,40MWh.
- Prestatieverhouding: 87% (781 kWh/kWp)
Dat is anno 2023 redelijk toch?
Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Foto is van legplan vanuit offerte.
Aan de voorzijde zit een schoorsteen (CV/MV) en achter (waar er uitsparing van 2 panelen is gelaten) een dakraampje.
Beschikbare (dak)ruimte
Oost (achter) - west (voor)Dakhelling 38,2 achter / 38,3 voor
Afmetingen dak (bij benadering) 5,1x 5,8m
Achter zit een klein dakraam, voor afvoer van CV/MV.
Schaduw
Ja, voornamelijk aan de voorkant ivm topgevel van de buren en de afvoer van CV/MV.Zou vooral in de winter een probleem zijn.
Jaarverbruik
2916kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
1x 35A (heb al een offerte voor upgrade naar 3x 25A liggen)Budget en doel
Zelfvoorzienend zijn. Idealiter in de toekomst de mogelijkheid voor een thuisaccu en/of warmtepomp.Wie gaat het project uitvoeren
Een installateurBijhouden van data
Zou ik graag lokaal willen uitlezen dmv HomeAssistant.De live opwek zelf (het belangrijkste) zou ik al kunnen uitlezen via de P1 poort icm DSMR Reader.