Toon posts:

Game pc build review

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Giantzombie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-01 14:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige desktop is alweer ruim 7 jaar oud dus het is tijd voor een nieuwe. Nu gebeurd het wel is met een spel dat m'n vrienden al geladen zijn en ze dan nog een minuutje op mij moeten wachten. Dat gebeurd met steeds meer spellen. Ik hoef niet perse over 3 jaar de nieuwste spellen op de hoogste kwaliteit te kunnen spelen, maar ik wil wel de komende jaren zonder problemen alles mee kunnen spelen. Het is ook niet zo dat ik vaak game, maar als ik wat speel wil ik dat wel weer een paar jaar zonder problemen kunnen doen. Spellen die speel zijn bijvoorbeeld civ 6, total war, phasmophobia en killing floor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan ergens rond de 1000, maar iets meer moet kunnen als het daar veel beter van wordt

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, speakers enz. Niet iets bijzonders

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2tb ssd is wel fijn want nu moet ik met 1 tb steeds spellen eraf gooien en overnieuw installeren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat heb ik niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Het zou fijn zijn als hij weinig vermogen nodig heeft en weinig geluid maakt.

Ga je overklokken?
Dat ga ik niet.

Wat verwacht je van ons?
Zoals wel meer mensen hier heb ik de best buy genomen en het een klein beetje aangepast. Ik zou graag willen weten of alles zo nog steeds goed past, of het een beetje bij mijn wensen past en of ik duidelijke verbeteringen misschien mis. Het plan is om het bij bijv azerty in elkaar te laten zetten en zelf windows te installeren. Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!

Het systeem.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 149,90€ 149,90
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H€ 108,80€ 108,80
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB€ 449,-€ 449,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Grijs€ 88,98€ 88,98
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 86,90€ 86,90
1VoedingenSeasonic G12 GC-550€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 2TB€ 143,90€ 143,90
Totaal€ 1.122,28

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:16
Je hebt nu een kleinere maat moederbord in een grote kast - dan heb je vooral veel lege ruimte, en niet de allerbeste voeding, kijk inderdaad in Desktop Best Buy Guide - December 2022 voor betere alternatieven.

[Voor 8% gewijzigd door martyw op 16-01-2023 14:12]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:33

Thomg

Aww yiss

uitvoering: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X 12G OC
uitvoering: Gelid Solutions Glacier RGB

Voedingen zijn bij azerty best wel duur.
Als je in die prijs range wilt blijven is alleen iets als de delta een OK optie.
uitvoering: Delta GPS-750FBA 750 Watt - ATX - 80 Plus Platinum
@Uszka / @Djarune ?
Voedingen zijn best wel goedkoop, maar worden eigenlijk altijd genegeerd voor zover ik kan zien.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:16
Oja, en er zijn meer zaken die assembleren, Alternate en SiComputers schieten me te binnen, maar er zijn er vast meer

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor onderdelen heb je nu in de PC die je misschien mee kan nemen? Denk aan bijvoorbeeld een SSD, misschien de voeding. Als je die nu al hebt, kun je die eventueel meenemen naar de nieuwe PC, dat drukt de kosten waardoor je wellicht budget overhoudt om in een betere CPU te investeren, bijvoorbeeld.

[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2023 14:43]

• Giantzombie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-01 14:44
Zo te zien is het maar goed dat ik m'n setup nog even navroeg. Ik had een andere kast dan uit de bb guide geselecteerd omdat ik niks geef om zo'n doorzichtige zijkant en kleurtjes, maar het moet natuurlijk wel het goede formaat zijn. En als ik moet kiezen dan liever een kleinere. Ik heb nu de Cooler Master NR400 (without ODD) uit de bb weer in de lijst gezet, maar als iemand een betere weet hoor ik dat graag. Het liefst 1 die zo stil mogelijk is in dezelfde prijsklasse.

Voor de voeding dacht ik een redelijke te hebben, maar als er 2 mensen zeggen dat het niet zo is dan moet die ook meer snel vervangen worden. Die van de bb guide is amper te krijgen en 750W lijkt me wat veel. Een goede voeding verdient zichzelf vast ook wel weer terug. Is de Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart of de be quiet! Pure Power 11 600W misschien wel een goede voeding? Of een andere die wel goed verkrijgbaar is.

Is het verschil tussen de 6700 en 6750 zo groot dat het de 30 euro extra waard is? Hij lijkt wat beter maar niet heel veel beter.

Ow en ik heb geen onderdelen die mee kunnen. Alles is al ruim 7 jaar oud dus dat ga ik niet wagen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee