Toon posts:

inventaris / dit heb ik knop weg

Pagina: 1
Acties:

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 02:56
Hoi,

Valt me ineens op dat ik geen knop meer heb bij producten met 'Dit heb ik' (oid).
Klopt dat of is dat een bug?

Groetjes,
Floris

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Kun je een screenshot maken van een pagina waar je een knop verwacht? Ik heb zelf nog gewoon een knop "Hebben" staan:

(Op deze pagina in mijn geval: uitvoering: Intel Core i5-12600KF Boxed)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Mouze88
Zelfde product:

En ook bij producten die wel in mijn inventaris staan, staat de knop niet.

• Mouze88
Ik zie nu dat de knop heel kort even verschijnt en dan weggaat... Willen verandert dan ook in deze wil ik... Heel vreemd

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Ah, dat is duidelijk ja. Vaak gaat het met dit soort wijzigingen om een A/B test - jij hebt ook 'deze wil ik' staan terwijl de tekst altijd 'willen' was.

[Voor 4% gewijzigd door Evest op 16-01-2023 12:54]

• Mouze88
oke, hoe kan ik weer naar de andere groep? Wil graag m'n knopje terug...

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Niet toevallig adblockers of andere extensions die het kunnen blokkeren?
Ik lijkt de knop ook niet te zien in mijn normale sessie. Maar in een andere browser of incognito window is hij terug. Heb tweakers wel gewhitelist in uBlock Origin.

• Mouze88
Als ik uitlog krijg ik de knop wel te zien inderdaad (zelfde browser), dus lijkt me sterk dat het een of andere blocker is. Heb zelf ook niks gewijzigd...

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Idd ook bij mij is het knopje weg, wil ook een inventaris maken, maar helaas kan ik alleen een wenslijst maken.

Iemand al een antwoord hierop?

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

@Fordius ben bang dat je hem op je wenslijst moet zetten en dan in je wenslijst naar je inventaris moet verplaatsen :/

Je kan ook in een inventaris een product toevoegen door de naam te typen, maar heel fijn werkt dat niet.

@ikloon is dit inderdaad een A/B test, en zo ja, hoe zien jullie voor je dat je producten toevoegt aan een inventaris?

[Voor 18% gewijzigd door Evest op 16-01-2023 16:38]

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
twk-eun-web1 serveert bij mij "wil je deze?" en "heb je deze?" en da's zeker anders dan vorige week. Het begint nu wel op een A/B test begrijpend lezen te lijken .......... :?

[Voor 27% gewijzigd door biomass op 16-01-2023 16:42]

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

biomass schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:41:
twk-eun-web1 serveert bij mij "wil je deze?" en "heb je deze?" en da's zeker anders dan vorige week. Het begint nu wel op een A/B test begrijpend lezen te lijken .......... :?
Die heb ik nu ook (vanochtend nog niet).

Mijn reactie is voornamelijk "wat is deze?" :P

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:53

ikloon

Product Owner
Evest schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:37:
@ikloon is dit inderdaad een A/B test, en zo ja, hoe zien jullie voor je dat je producten toevoegt aan een inventaris?
Dit is inderdaad een variant in een lopende A/B test. Ik tag @bozhoyo even voor wat meer tekst en uitleg.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• Mouze88
ikloon schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:29:
[...]

Dit is inderdaad een variant in een lopende A/B test. Ik tag @bozhoyo even voor wat meer tekst en uitleg.
Tot wanneer loopt die test? Mijn mening: geen goed idee, meteen terugdraaien!

[Voor 3% gewijzigd door Mouze88 op 17-01-2023 08:52]

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:53

ikloon

Product Owner
Over het algemeen draaien we de meeste A/B testen gedurende twee weken. Soms wat korter als resultaten sneller significant zijn. Bijna nooit langer.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-02 16:40

bozhoyo

UX Designer
Deze A/B-test bevat zes varianten van verschillende labels voor de wenslijst- en inventarisknoppen. Onder die varianten zijn er ook twee, waarbij we de inventarisknop helemaal verwijderen. Dit doen we omdat we de effecten willen meten van het verminderen van de "clutter" bovenaan de pagina.

We hebben de knop "hebben" gekozen om te verwijderen, aangezien dit de functie is die het minst wordt gebruikt op de pagina.

Wat betreft het uitschakelen van de A/B-test of het geven van een optie aan gebruikers om de test te verlaten, bieden we op dit moment geen dergelijke functionaliteit. We zijn ook niet van plan zo een functie te ontwikkelen, omdat dit indruist tegen de principes van willekeurige gebruikersselectie dat ten grondslag ligt aan multivariation research.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:42

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

bozhoyo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:10:
Wat betreft het uitschakelen van de A/B-test of het geven van een optie aan gebruikers om de test te verlaten, bieden we op dit moment geen dergelijke functionaliteit. We zijn ook niet van plan zo een functie te ontwikkelen, omdat dit indruist tegen de principes van willekeurige gebruikersselectie dat ten grondslag ligt aan multivariation research.
Is het dan misschien een idee om onder gebruikersinstellingen ergens een "opt-out voor alle A/B tests" knop te zetten?

• iek6neiw
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Hoe gaat het toevoegen van producten aan een inventaris er uit zien als de knop bovenaan de productpagina permanent verdwijnt?

De enige manier waarop dat (v.z.i.w.) dan kan is via een searchbox onder aan je inventaris waarbij je geen enkele context van de producten ziet:

Dit is nogal omslachtig: Dan zou je dus eerst producten moeten opzoeken, de naam onthouden, terugnavigeren naar je inventaris (of een inventaris aanmaken als je die nog niet hebt), de search box in je inventaris openen, de naam van het product daar invoeren, op de juiste naam uit de autocomplete lijst klikken en dan staat je product er pas in.

Ik kan natuurlijk niet ingaan tegen de harde cijfers die jullie hebben over het (blijkbaar) weinige gebruik van deze inventarisfunctionaliteit. Echter voor mij persoonlijk is de pricewatch in combinatie met inventaris en wenslijst functionaliteit de hoofdreden om ingelogd Tweakers te bezoeken.

Als deze functionaliteit op deze manier uitgekleed wordt is dat voor mij dan ook voldoende reden om dit dan maar helemaal elders te gaan doen, dan heb ik ook geen account meer nodig en kan ik net zo goed alles in een Google Sheet zetten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Militia Pilot schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Is het dan misschien een idee om onder gebruikersinstellingen ergens een "opt-out voor alle A/B tests" knop te zetten?
offtopic:
Als buitenstaander: lijkt me erg niet handig. Als kritische bezoekers worden uitgesloten, laat elke test zien dat de wijziging goed is. En de wijziging dus voor iedereen zal worden doorgevoerd: immers vond iedereen in de test het handig :P

Dat gezegd hebbend: de huidige A/B met ontbrekende 'hebben'-knop (die ik zelf ook mis voor de 1x per paar jaar dat ik het nodig heb) werkt niet goed in de zin dat https://tweakers.net/gallery/28468/inventaris/ nog wel bestaat, er verwijderd kan worden, maar niets toegevoegd. Een per ongeluk verwijdering kan dan ook niet ongedaan gemaakt worden. En dat is een vervelende combi: haal dan ook de verwijderknop weg - en tzt zal dan het hele inventarisatie-menu dan bij geslaagde test ook verdwijnen? Met als bijvangst minder redenen om een review te schrijven. Daar wordt ik nu elke keer aan herinnerd als ik mijn inventaris zie.

Oeps, kan inderdaad door omslachtig de productnaam in te typen.

[Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 17-01-2023 10:16]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:24
Bij mij staat er "opslaan?" bij de checkbox. Onduidelijke term IMHO.
En de Vergelijk-knop mis ik mogelijk nog meer :(

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-02 13:56
Militia Pilot schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:29:
[...]

En dan klagen als er wat veranderd is zonder dat je bent gevraagd om feedback.

[Voor 2% gewijzigd door crisp op 17-01-2023 10:58. Reden: c'est le ton qui fait la musique]

• Mouze88
bozhoyo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:10:
Deze A/B-test bevat zes varianten van verschillende labels voor de wenslijst- en inventarisknoppen. Onder die varianten zijn er ook twee, waarbij we de inventarisknop helemaal verwijderen. Dit doen we omdat we de effecten willen meten van het verminderen van de "clutter" bovenaan de pagina.

We hebben de knop "hebben" gekozen om te verwijderen, aangezien dit de functie is die het minst wordt gebruikt op de pagina.

Bedankt voor de toelichting. Ben net als anderen benieuwd hoe jullie de inventaris functie dan voor ogen hebben.

Worden dit soort testen nog aangekondigd? Nu valt het rauw op je dak...

• Mouze88
martijn.vw schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:20:
[...]

En dan [mbr]klagen[/mbr] als er wat veranderd is zonder dat je bent gevraagd om feedback.
Er veranderd nu wel wat, maar ik ben nog niet om feedback gevraagd? Heb het wel gegeven, maar dat is iets anders!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-02 16:40

bozhoyo

UX Designer
Mouze88 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Worden dit soort testen nog aangekondigd? Nu valt het rauw op je dak...
Het is bewezen dat het vooraf aankondigen van tests de resultaten van het onderzoek vertekent. Daarom kondigen we geen A/B-testen, tenzij specifiek gevraagd in een forum topic zoals dit.
Mouze88 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Er veranderd nu wel wat, maar ik ben nog niet om feedback gevraagd? Heb het wel gegeven, maar dat is iets anders!
A/B-testen is een manier om gedrag te testen (in plaats van meningen). Daarom vragen we niet om feedback, maar observeren we hoe jullie gebruik verandert.

• iek6neiw
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Mocht de uitkomst van de test zijn dat de knop bovenaan de productpagina verdwijnt, dan ben ik benieuwd of de "voeg aan inventaris toe"-functionaliteit wel in een andere vorm of op een andere plek terug komt op de productpagina.

Zoals uiteengezet in mijn vorige post iek6neiw in "inventaris / dit heb ik knop weg" zou het helemaal verdwijnen van deze functionaliteit op deze plek echt enorm onhandig zijn.

Overigens begrijpelijk dat er onderzocht wordt hoe de clickthrough naar de webwinkels gemaximaliseerd kan worden, zo blijft de toko draaien natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen hoe deze verandering daarbij helpt, maar ik ben geen expert op dit gebied ;)

[Voor 5% gewijzigd door iek6neiw op 17-01-2023 14:33]

• jerseyjur
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-01 11:58
bozhoyo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Het is bewezen dat het vooraf aankondigen van tests de resultaten van het onderzoek vertekent. Daarom kondigen we geen A/B-testen, tenzij specifiek gevraagd in een forum topic zoals dit.

[...]

A/B-testen is een manier om gedrag te testen (in plaats van meningen). Daarom vragen we niet om feedback, maar observeren we hoe jullie gebruik verandert.
Beste bozhoyo/Tweakers developers,
Heel graag de "hebben" knop, of een variant daarop, weer terugzetten. Is echt onmisbaar voor het bijhouden van de inventaris(sen).
Bij voorbaat dank :)

• jerseyjur
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-01 11:58
Als je bij een willekeurig item onder de tab "Kenmerken" kijkt, daar staan de 3 oude knoppen, waaronder "hebben" nog/weer wel. Voorlopig weer even een oplossing :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee