Vraag

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ontdekte vandaag dat ik niet meer kan inloggen op mijn switch, een Cisco SG250-26HP :(.

Helaas kan ik ook geen troubleshooter Administrator Password Recovery voor deze switch vinden op de Cisco site. Waarschijnlijk omdat ik weinig thuis ben op die site en nu de balen heb? Afijn, graag wat hulp om deze switch weer in te komen, indien mogelijk met behoud van de configuratie.

- Ik kan probleemloos bij de web interface. Hij zit dus ook op het verwachte IP.
- Maar ik strand op: Invalid user name or password. Please try again.
- Username & password uiteraard zorgvuldig gecontroleerd.
- Ook de default (cisco/cisco) nog even geprobeerd.
- Ik heb slechts één login op die switch, mijn admin user
- De switch lijkt in alle andere opzichten nog gewoon te doen wat hij moet (al heb ik hier niet specifiek op getest).
- Na config wijzigingen wel altijd 'save config' gedaan, waartoe de interface ook aanmoedigt. En hij is wel ooit 'ns gereboot, zonder problemen.
- Ik lijkt de config helaas niet buiten het apparaat te hebben opgeslagen. (Vermoedend dat dit wel had gekund..)

Ik vermoed dat ik toen ik de laatste keer ingelogd was een firmware update heb toegestaan en dat ik nu vast zit op een door meerdere gebruikers genoemde bug: https://community.cisco.c...ogin-problem/td-p/4463118 . Mijn wachtwoord heeft inderdaad niet alleen [A-Z][a-z][0-9]. Helaas wordt er daar geen oplossing genoemd (voor deze series switches).

Beste antwoord (via Gwaihir op 16-01-2023 14:08)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je geen console kabel hebt, zal je hem idd moeten resetten naar factory default ben ik bang..
En dan idd. backuppen. (off-device)

~ Voordelig Leren Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Alle reacties

• Bl@ckbird
  • Niet online

~ Voordelig Leren Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Gwaihir
  • Niet online
Dank @Bl@ckbird. Ja, in zoiets als die eerste zat ik (uiteraard) al te bladeren vanochtend. (De administration guide. Daarin zag ik o.a. dat ik wel 'n console poort op de achterzijde zou moeten hebben. Maar ik heb daar helaas ook geen kabel voor.)

Die tweede stelt wel vrij duidelijk dat er echt geen alternatief is anders dan een volledige factory reset. Bedoelde jij dat ook (voorzichtig) over te brengen?

Tja.. gelukkig heb ik geen haast, want ik wilde slechts even iets controleren. Dus vandaag eerst maar vloeken over de stomme streek die Cisco met die firmware upgrade geleverd heeft. (Het vanochtend op mezelf vloeken dat ik geen backup van die config heb gemaakt is inmiddels afgerond :P.) En dan eerdaags dat ding opnieuw configureren én wel back-uppen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Als je geen console kabel hebt, zal je hem idd moeten resetten naar factory default ben ik bang..
En dan idd. backuppen. (off-device)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:31

M2M

medicijnman

gooi anders even een console-port kabeltje als vraag op V&A. Kans is groot dat iemand 'm wel wil verkopen. Ik heb er eentje zelf geknutselt. RS232 is vrij robuust met een hele zwik kroonsteentjes en provosorisch gestripte kabels tussen een DB9 en RJ45.

-_-

• Gwaihir
  • Niet online
@M2M Voor een 200 serie switch? Ik kan nl. nergens terugvinden dat die werkwijze ondersteund wordt (wel een paar keer dat hij dat niet (voldoende) zou worden).

Ben bang al met al zeker zo lang zoet te zijn met kabeltje regelen, console doorgronden en dan mogelijk toch nog vastlopen, als met maar m'n verlies nemen en opnieuw beginnen.

In die zin is het topic meer a) een double-check dat ik niet iets onbenulligs over het hoofd heb gezien en b) een kans om even stoom af te blazen over de streek van Cisco.

Ik zag inmiddels al meer posts op het Cisco forum over users die niet meer in kunnen loggen na een firmware upgrade omdat de oude hashingwijze niet meer ondersteund wordt en hun wachtwoorden daardoor maar weggegooid zijn :(. Dus en tja.. als dat is wat er gebeurt, dan is dat kennelijk wat er gebeurt, zelfs bij een A-merk en een hashing die ruim een jaar eerder nog de default was.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:03
als je een consolekabeltje nodig hebt... PM me
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee