Solaredge installatie upgraden met gebruikte omvormer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 10:31
Na een zomer lang aftoppen (op een SE3000) heb ik een jong gebruikte SE3680 kunnen kopen.

Nu is alleen de vraag hoe ik deze het beste kan vervangen in de monitoringportal. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een installateursaccount.

Is het zo simpel als fysiek wisselen, laten zoeken naar optimizers en dan in het monitoringplatform kiezen voor Replace inverter?

Wat gebeurt er met "mijn data" van de huidige SE3000 in het platform? Staat deze data gekoppeld aan de omvormer of aan mijn account en krijg ik mijn eigen opwekking doorgezet of zie ik dan de opgeslagen data van de "nieuwe omvormer" Moet ik daarna de optimizers opnieuw rangschikken in de layout?

Moet de zojuist aangeschafte SE3680 voortijdig nog op een bepaalde manier gereset worden of iets dergelijks voordat hij bij mij aangesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 01:11
Bij mijn weten staat het onder jouw data van de SE3000, welke weer gekoppeld is aan jouw account.

Mij lijkt dat de aangeschafte SE eerst ontkoppeld dient te worden vanuit de eerdere eigenaar. Wellicht kan je dit zelf doen met je installateursaccount.

PS. hoe kom je aan een dergelijk account terwijl je geen installateur bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:59
Bij mijn weten is het allemaal gekoppeld aan je account. Dus omvormer weg, data blijft.
Je oude omvormer kun je dus via vervangen vervangen. Als die nog geregistreerd staat in een andere portal zal SE het wellicht moeten vrijgeven.

@sjtienuh er was ooit een tijd dat je als prive mens gewoon een installers account kon aanmaken en dus wat extra rechten had/kreeg.

Veroordeel niet, verwonder u slechts