Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:07
IK ga mijn huis verder opknappen.
Het glasgedeelte wil ik graag uitbesteden. Dus een offerte gevraagd voor HR++ glas om het 40 jaar oude dubbelglas te vervangen. Nou heb ik mezelf even wat wijzer gemaakt omtrent m2 prijs voor HR++ glas op de website van de glaskoning.nl.

De offerte:

16,4 m2 glas
16 ruiten
hr++ 4-15-5 Argon (U=1,1)
glaslatten
2x Ducoton ventilatierooster klein
1 x kleine steiger om op het platte dak te komen ivm wat grotere ruiten (kan niet via de trap)

Er zit 1 schuine ruit bij, die geeft bij de Glaskoning € 140 ,- aan in plaats van € 98 ,- voor normale maat.
Getalen afgerond:

Subtotaal € 3988
BTW totaal € 640 (9% en 21% opgeteld)

Totaal 4628 ,-

Dat komt neer op circa € 282,- / m2.

Nou ga ik nog wel in discussie, voor de schuine ruit vragen ze € 871, - ........ dat moet lager. want die kost zo los € 140,- bij de Glaskoning, niks speciaals.
Verlaging van de prijs na discussie zou 400 euro moeten opleveren, dus dan wordt de totaal prijs iets van 4200 euro en per m2 zou dat € 256,- zijn incl. btw en plaatsing, exclusief eventuele subsidie.

De vraag, is dit een redelijke offerte? Deze glaszetter staat erg goed bekend (service, nette afwerking, degelijk) en is fexibel met de totale vebouwing.
Voor de goede orde, ik heb ook 2 andere glaszetters benaderd maar die namen nu geen werk meer aan (ja echt) of plaatsing was na de zomer.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat heb je zelf voor over? Zoals je zelf al aangeeft, van de 3 partijen die je hebt benaderd heeft er maar één een offerte uitgebracht. Wat doe je als het meerendeel hier gaat zeggen dat het te duur is? Ga je dan wachten en gokken dat het in de toekomst goedkoper kan? En dan nog, de prijs alleen is niet zaligmakend, de service en netheid qua afwerking is ook heel veel waard. Goedkoop kan zeker met dit soort zaken duurkoop zijn. Beschikbaarheid is ook een dingetje. Dus volgens mij heb je twee keuzes: met deze partij in zee gaan wanneer je het geld er voor over hebt of niet doen en hopen dat het op een later moment goedkoper kan :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ter vergelijk, ik heb eind vorig jaar meerdere offertes aangevraagd en kwam voor hetzelfde glas op €275/m2 uit. Een paar andere offertes lagen er ruim boven, dus jouw offerte is zo gek nog niet.

Ik heb wel een stuk minder glas oppervlak, namelijk 9,5m2 verdeeld over 14 ramen. Misschien dat dat nog iets uit maakt.

Morgen inmeten, plaatsing onbekend.

[ Voor 5% gewijzigd door herofruit op 16-01-2023 11:23 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:02
Ter vergelijk. Ik heb deze week een offerte gekregen voor 33,2 m2, verdeeld over 37 ramen. Ik heb geen prijs per raam, wel per ruimte.

Daarbij zitten 4x Duco roosters, 5x veiligheidsglas en 3x kruisroeden. Daar kom ik op €309/m2. Dat is inclusief zwart kader ipv aluminium, maar een groot deel is 4-13-4 in verband met oude kozijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52
Zojuist geplaatst 38 ramen met 4x Duco rooster, 32m2, U=1.0, 1x veiligheidsglas, hardhouten vooorgegronde glaslatten, kit: EUR 253/m2 incl. BTW

Tegen de 30 werkuren (1 dag, 3 man).

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Rukapul schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:01:
Zojuist geplaatst 38 ramen met 4x Duco rooster, 32m2, U=1.0, 1x veiligheidsglas, hardhouten vooorgegronde glaslatten, kit: EUR 253/m2 incl. BTW

Tegen de 30 werkuren (1 dag, 3 man).
Dank.
Ik heb een (te) dure schuine ruit uitonderhandeld en kom nu op euro 259,- / m2 incl. btw uit, voor circa 16 ruiten en latten, duco etc.

Dit is exclusief eventuele (15%) subsidie. Dus het is gewoon tegenwoordig duur en kom goed overeen met jouw prijs. Bij de glaskoning.nl kan je prijzen maken voor je ruiten. Bij deze firma kan je online bestellen en dAn ophalen, de prijzen zijn okay. Dan zie je dat er behoorlijk wat marge wordt gemaakt door de glaszetters, maar eerlijk is eerlijk, zelf zetten doe ik ook niet zo snel.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Shocked schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:10:
IK ga mijn huis verder opknappen.
Het glasgedeelte wil ik graag uitbesteden. Dus een offerte gevraagd voor HR++ glas om het 40 jaar oude dubbelglas te vervangen. Nou heb ik mezelf even wat wijzer gemaakt omtrent m2 prijs voor HR++ glas op de website van de glaskoning.nl.

De offerte:

16,4 m2 glas
16 ruiten
hr++ 4-15-5 Argon (U=1,1)
glaslatten
2x Ducoton ventilatierooster klein
1 x kleine steiger om op het platte dak te komen ivm wat grotere ruiten (kan niet via de trap)

Er zit 1 schuine ruit bij, die geeft bij de Glaskoning € 140 ,- aan in plaats van € 98 ,- voor normale maat.
Getalen afgerond:

Subtotaal € 3988
BTW totaal € 640 (9% en 21% opgeteld)

Totaal 4628 ,-

Dat komt neer op circa € 282,- / m2.

Nou ga ik nog wel in discussie, voor de schuine ruit vragen ze € 871, - ........ dat moet lager. want die kost zo los € 140,- bij de Glaskoning, niks speciaals.
Verlaging van de prijs na discussie zou 400 euro moeten opleveren, dus dan wordt de totaal prijs iets van 4200 euro en per m2 zou dat € 256,- zijn incl. btw en plaatsing, exclusief eventuele subsidie.

De vraag, is dit een redelijke offerte? Deze glaszetter staat erg goed bekend (service, nette afwerking, degelijk) en is fexibel met de totale vebouwing.
Voor de goede orde, ik heb ook 2 andere glaszetters benaderd maar die namen nu geen werk meer aan (ja echt) of plaatsing was na de zomer.
Zijn die kozijnen nog zo goed na 40 jaar ? Dat kan. De onze zijn ook nog goed na 32 jaar..
Heb je enig idee wat de prijzen van het glas op zichzelf is ? Geleverd exclusief plaatsing.. Ergens op een betrouwbare leverancier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_W
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
Wij hebben een week geleden ons enkel glas vervangen naar HR++ (U1.0) glas. In totaal waren het 36 ramen in verschillende groottes, zo'n 20m2 in totaal.

De glaszetter heeft gebruik gemaakt van 6-20-4 Argon Thermobel Advanced van AGC met glaslatten. Hier waren wij incl. btw €3465 kwijt.

Wij hadden geen ventilatieroosters

Als ik dit vergelijk met jouw offerte vind ik het goed aan de prijs (of wij hadden heel veel geluk met de prijs). Nu woon ik wel in België dus misschien dat daar het prijsverschil vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kan me hier ook even melden, misschien dat je er nog wat aan hebt.
Vorig jaar juli laten doen, ongeveer 17m2, totaal 3800 euro (dus 223/m2). Goedkoper dan de meesten hier, maar wel zonder ventilatieroosters of steigerhuur. Twee man, 1 dag werk.

Edit, specs:
5-13-4 HR++, U-waarde 1.1

[ Voor 8% gewijzigd door Bra-Jo op 23-01-2023 12:19 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
De prijzen stijgen hard, merk ik.

Vorig jaar februari laten doen, 19 ramen, 21.8 m2, 207 euro per m2 incl montage en glaslatten, geen ventilatieroosters of steigers. 1,5 dag werk waarvan grootste deel van de tijd 2 man. U-waarde 1.2

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

_Arthur

blub

Handig om er bij te vermelden welke U-waarde het HR++ glas heeft; gezien daar ook (prijs) verschillen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
belmonde schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:17:
[...]

Zijn die kozijnen nog zo goed na 40 jaar ? Dat kan. De onze zijn ook nog goed na 32 jaar..
Heb je enig idee wat de prijzen van het glas op zichzelf is ? Geleverd exclusief plaatsing.. Ergens op een betrouwbare leverancier..
Ja, nu je het zegt. Ik had daar niet bij stilgestaan. Ze zijn van hardhout (maranti) en altijd braaf geschilderd zover ik weet (historie in de "huismap"). Ik schilder ze zelf iedere 4 jaar met Sigma-vloeibaar-goud-verf, als je zo'n pot afrekent. Maar ze zijn inderdaad nu nog prima.

Glasprijzen kan je grofweg vinden op : https://www.glaskoning.nl
Je kan daar maten invoeren en spouwbreedte. Zo ongeveer 100 euro per m2 incl btw ofzo.
Glenfiddich schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:45:
De prijzen stijgen hard, merk ik.

Vorig jaar februari laten doen, 19 ramen, 21.8 m2, 207 euro per m2 incl montage en glaslatten, geen ventilatieroosters of steigers. 1,5 dag werk waarvan grootste deel van de tijd 2 man.
Klopt. Maar ik vermoed dat ze nu de susbsidie op glas (15%) er gewoon bijtellen omdat de mensen dat toch terug krijgen.
ik heb € 4403,- incl btw
Subsidie 15% = € 660,- correctie = € 376,- circa
Betaal uiteindelijk per m2 = € 237,- / m2 wat meer in lijn ligt met vorig jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Shocked op 23-01-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 13:03
Shocked schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Ja, nu je het zegt. Ik had daar niet bij stilgestaan. Ze zijn van hardhout (maranti) en altijd braaf geschilderd zover ik weet (historie in de "huismap"). Ik schilder ze zelf iedere 4 jaar met Sigma-vloeibaar-goud-verf, als je zo'n pot afrekent. Maar ze zijn inderdaad nu nog prima.

Je kan daar maten invoeren en spouwbreedte. Zo ongeveer 100 euro per m2 incl btw ofzo.

[...]

Klopt. Maar ik vermoed dat ze nu de susbsidie op glas (15%) er gewoon bijtellen omdat de mensen dat toch terug krijgen.
ik heb € 4403,- incl btw
Subsidie 15% = € 660,-
Betaal uiteindelijk € 3743, - per m2 = € 220,- / m2 wat meer in lijn ligt met vorig jaar.
Ik denk dat je bij de berekening van de subsidie wel in de fout gaat. De subsidie is altijd een vast bedrag per m2. Dit kwam in de praktijk vaak overeen met 15% of 30% van het aankoopbedrag (afhankelijk van hoeveel maatregelen je neemt).

Als ik dan de onderstaande websites bekijk dan krijg je bij 1 maatregel 23 euro/m2 subsidie. In jouw geval komt dat dus overeen met 16,4x23=377,20. Wel iets om rekening mee te houden als je je netto investering per m2 wil gaan berekenen/prijzen wil gaan vergelijken.

https://www.rvo.nl/subsid...tie%2C-kozijnen-en-deuren
https://www.milieucentraa...n/subsidie-voor-isolatie/

/edit: bij jou is dus de "subsidie" slechts 8,56%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
.joepiedepoepie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Als ik dan de onderstaande websites bekijk dan krijg je bij 1 maatregel 23 euro/m2 subsidie. In jouw geval komt dat dus overeen met 16,4x23=377,20. Wel iets om rekening mee te houden als je je netto investering per m2 wil gaan berekenen/prijzen wil gaan vergelijken.

https://www.rvo.nl/subsid...tie%2C-kozijnen-en-deuren
https://www.milieucentraa...n/subsidie-voor-isolatie/

/edit: bij jou is dus de "subsidie" slechts 8,56%
Ja, was even te snel. ik heb het gecorrigeerd. Afijn, ik blijf het duur vinden maar alles is tegenwoordig wat betreft verbouwing/huis vet aan de prijs. Ik bouwvakker tegenwoordig heeeel wat zelf af. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Shocked schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:39:
[...]

[...]

ik heb € 4403,- incl btw
Subsidie 15% = € 660,- correctie = € 376,- circa
Betaal uiteindelijk per m2 = € 237,- / m2 wat meer in lijn ligt met vorig jaar.
Andere berekening m2 voor glas
Vanaf 1 januari 2023 geldt voor de berekening van het glasoppervlakte de zogenoemde binnenwerkse maat. Dit betekent dat u van binnenuit de totale oppervlakte van kozijn en glas bij elkaar optelt. Uw kozijn telt vanaf 2023 dus mee voor het subsidiebedrag per m2. De wijziging geldt voor glasisolatie met een installatiedatum vanaf 1 januari 2023.
https://www.rvo.nl/subsid...wat-wijzigt-er-vanaf-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Vergeet arbeid niet: een dag werk is zomaar 500 euro of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52
MarkS90 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:41:
Vergeet arbeid niet: een dag werk is zomaar 500 euro of meer.
Bij meeste reguliere werklui 8x 45 ex btw = 360 ex btw = 435 incl btw.

Echter, bij bepaalde vaklui op offertebasis zit je regelmatig op (veel) hogere uurtarieven. Bij glaszetters lijkt dit ook het geval te zijn. Als ik het terugreken dan kom ik op meer dan 100 euro/uur. Hierbij moet wel worden meegenomen dat de gemiddelde glaszetter marge op materiaal wellicht ook naar arbeid schuift in verband met het lagere BTW tarief.

Mocht je dus in de gelegenheid zijn en het aandurven dan kun je dus proberen glas tegen uurtje-factuurtje te laten zetten. Kans is wel flink dat je dan bv geen 'glaszetter' kunt krijgen (die zitten vol), maar bv een timmerman of all-round klusjesman.

Gezien de werkzaamheden vind ik 100+ een ruim tarief. Kan het wellicht niet snel, maar er zat niets tussen wat iemand met 2 handen, links of rechts, niet kan :P Wel correct inmeten anders wordt het een dure grap.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2023 08:54 ]

Pagina: 1