Eufy deurbel en gsm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-01 16:25
Mijn vraag
...Ik heb de Eufy video deurbel met basestation aangeschaft. Installeren ging goed.
Als er nu aangebeld wordt krijg ik op mijn gsm een kort tingeltje en een melding in het scherm.
Wat ik echter wil is, als er aangebeld wordt dat mijn gsm belt ( net als bij gewone oproepen) dat ik bij aannemen dan contact krijg met degene aan de deur. ik zie nergens Hoe en Waar dit in te stellen. Heeft u advies? :)

Vanmorgen bij het sporten ging de gsm van een vriend af, bleek een deurbel oproep te zijn
en wat blijkt dezelfde Eufy als ik heb. Hij weet niet wat hij ingesteld heeft maar bij hem werkt het dus wel.
Als ik op forums kijk blijkt dit een Samsung/android probleem is wat WEL gemakkelijk in te stellen moet zijn.
Heb eea gelezen over de Ring deurbel maar kan niks terugvinden over de Eufy??
Hier de info van de Ring
e Video Doorbell van Ring - en andere Ring-apparaten - hebben die kenmerkende waarschuwingstoon.
Het is een nuttige toon, die je laat weten wanneer je apparaat beweging heeft gedetecteerd
of wanneer iemand op je deurbel heeft gedrukt.

Helaas gaan sommige smartphones ruw om met deze melding en veranderen ze deze in de standaard voor het apparaat -
en Samsung is hier bijzonder slecht in. Dit lijkt te gebeuren omdat Samsung de standaardmelding
voor alle apps instelt en niet altijd herkent dat sommige apps hun eigen set geluiden hebben.

Gelukkig is er een eenvoudige oplossing - en de beste plaats om te beginnen is niet in de meldingselementen van de telefoon,
maar in de Ring-app zelf.

Open de Ring-app.
Tik op de menuburger linksboven en tik op apparaten.
Selecteer het apparaat dat u wilt beheren, zoals uw Ring Video Doorbell.
Ga naar Apparaatinstellingen > Meldingsinstellingen > App-notificatietonen en je krijgt toegang tot de meldingen.
Tik vervolgens op Ringmeldingen of Bewegingsmeldingen om deze geluiden te selecteren.
Als uw telefoon op dit punt vraagt om de Ring-app toegang te geven tot de opslag, sta dit dan toe -
omdat het dat nodig heeft om de meldingsgeluiden beschikbaar te maken.
Het volgende scherm springt over naar de instellingen van Samsung, waar je de optie voor Geluid ziet.
Dit is waar u de werkelijke toon die u wilt selecteren.
Selecteer het gewenste geluid uit de lijst. Het normale belgeluid heet "Ring - Standaard".
Als er "Spaceline" staat, gebruik je het standaard meldingsgeluid van Samsung.
Zodra u het meldingsgeluid naar uw voorkeur hebt gewijzigd, gaat u terug en wijzigt u andere Ring-meldingen of apparaten via dezelfde methode.

HOE IN TE STELLEN BIJ DE EUFY DEURBEL/// WEET IEMAND DIT
ik hoor het graag ;)
...

[ Voor 69% gewijzigd door mousie55 op 25-01-2023 15:50 . Reden: extra informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:05
Drukken op de melding opent gelijk de app en kan je meekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
dat klopt idd wat u zegt maar als mijn gsm op tafel ligt en ik ben niet direct in de buurt dan hoor en zie ik niks
Zou toch ook n oproep op de gsm moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:05
Naar mijn weten kan dat niet. Je kunt wel via de homebase een geluid laten afspelen geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mousie55
pfff dat is dan erg slecht want dan moet de je gsm altijd bij de hand houden om een oproep te horen.
overigens speelt mijn homebase idd een geluid af, maar daar ben ik natuurlijk niet altijd bij in de buurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Hoe wil je anders je deurbel horen? Als je en je telefoon niet bij je hebt, en niet in de buurt bent van je homebase? Ben je dan wel thuis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@mousie55 ik verplaats je topic even naar het juiste deel van het forum.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
dank je wel en waar is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Smarthome in plaats van Geachte redactie waar je het eerst had geplaatst.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
Lawwie:Hoe wil je anders je deurbel horen? Als je en je telefoon niet bij je hebt, en niet in de buurt bent van je homebase? Ben je dan wel thuis?

Ja natuurlijk ben ik thuis maar als mijn telefoon op tafel ligt en ik ga even naar bv de keuken dan hoor ik n tingeltje niet maar n inkomende oproep wel degelijk. ik loop niet continu met mijn gsm door het huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
Orion84 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Smarthome in plaats van Geachte redactie waar je het eerst had geplaatst.
o super dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

De homebase van mijn Eufy maakt gewoon een hard deurbel geluid, het volume is zelfs in te stellen. Dat zou afdoende moeten zijn, net zoals in de tijd voordat er slimme deurbellen bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:42
Deze functionaliteit heeft de eufy deurbel niet. Dan zou hij een SIM kaart moeten hebben, of via een internet service dit moeten doen. Vanwaar had je verwacht dat dit zou kunnen? Vind dat een bijzondere aanname.

Als het alleen maar gaat om het pingeltje; kan je niet voor de Eufy app een andere toon instellen? Die wat meer op een beltoon lijkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Slinkos op 16-01-2023 11:59 ]

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Beetje rare verwachting, dit soort deurbellen gebruiken altijd een app die een melding geeft en bellen niet je telefoon op.

Je zou er losse chimes bij kunnen kopen, die steek je in het stopcontact (bijv. in de keuken of garage) en dan gaat hij daar ook over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
Oon schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:05:
Beetje rare verwachting, dit soort deurbellen gebruiken altijd een app die een melding geeft en bellen niet je telefoon op.

Je zou er losse chimes bij kunnen kopen, die steek je in het stopcontact (bijv. in de keuken of garage) en dan gaat hij daar ook over
rare verwachting, heb voorheen n goedkope deurbel gehad en dat werkte wel
misschien ben ik niet helemaal duidelijk met mijn uitleg
ik bedoel als er n duidelijk belsignaal komt bij aanbellen en dat deze ook de app opent dan zou dat al n oplossing zijn maar n kort tinkeltje vind IK wat weinig

[ Voor 39% gewijzigd door mousie55 op 16-01-2023 12:16 . Reden: reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 14:37
Wat Oon zegt, je hebt een beetje vreemde verwachtingen...

Een slimme deurbel die jou echt "belt" bestaat niet! Waarom stel je geen andere notificatietoon in bij de Eufy App? Je denk nu veel te moeilijk als je het mij vraagt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er is niks vreemds aan TS' verwachtingen. "Dan zou hij een SIM kaart moeten hebben"? Wut?

Er is een app geïnstalleerd die (via "de cloud") met de deurbel is verbonden. Die app krijgt door wanneer iemand aanbelt, en kan dan een korte notificatie geven, of de telefoon laten trillen en een sirene laten horen en het scherm rood, groen en blauw laten knipperen of een combinatie daarvan, totdat je opneemt of wegdrukt.

Dat het slechts bij één notificatie blijft, is een gemis van de app.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2023 12:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:01
mousie55 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:15:
[...]

rare verwachting, heb voorheen n goedkope deurbel gehad en dat werkte wel
misschien ben ik niet helemaal duidelijk met mijn uitleg
ik bedoel als er n duidelijk belsignaal komt bij aanbellen en dat deze ook de app opent dan zou dat al n oplossing zijn maar n kort tinkeltje vind IK wat weinig
Even heel simpel gedacht: staat het volume voor meldingen van apps op je telefoon niet te zacht tov. je beltoon? Of gaat het erom dat je een langer geluid wilt horen?

Oplossing zou kunnen zijn om losse chimes op te hangen zodat je de bel overal in huis luid en duidelijk hoort.

Andere, omslachtiger oplossing zou kunnen zijn om de eufy op te nemen in een domotica-omgeving die bij aanbellen een NL Alert-signaal naar je mobiel stuurt :)

[ Voor 9% gewijzigd door migchiell op 16-01-2023 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

CodeCaster schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:20:
Ja of gewoon niet correct ingesteld, mijn Eufy app maakt echt een hels kabaal en ik hoor 2 maal een vrij lange deurbel ringtone. En dat is standaard zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Lawwie op 16-01-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
is helaas niet mogelijk, jammer want is n prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 14:37
mousie55 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:30:
is helaas niet mogelijk, jammer want is n prima ding
Wat is niet mogelijk? Graag iets duidelijk communiceren! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:42
Er is niks vreemds aan TS' verwachtingen. "Dan zou hij een SIM kaart moeten hebben"? Wut?
Ik dacht dat het ging om een spraakoproep, en volgens mij was ik daar niet de enige in. Maar verkeerd begrepen.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
Oon schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:05:
Zo'n gekke verwachting is dat niet hoor. Ik heb dezelfde vorige week opgehangen en had ook verwacht dat ik een soort van 'oproep' zou krijgen (beetje a la WhatsApp bellen), in plaats van alleen een melding.

Ik heb nu maar een hard geluid ingesteld die twee keer afgaat en dat werkt opzich ook.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 16-01-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is een app geïnstalleerd die (via "de cloud") met de deurbel is verbonden. Die app krijgt door wanneer iemand aanbelt, en kan dan een korte notificatie geven, of de telefoon laten trillen en een sirene laten horen en het scherm rood, groen en blauw laten knipperen of een combinatie daarvan, totdat je opneemt of wegdrukt.

En zolang gebruiker het niet wegdrukt op zijn mobiel blijft ie dan maar melding geven? Dat lijkt me een geweldige optie :+

In mijn beleving kan er via de chime (mijn Eufy bel), en mobiel, behoorlijk wat geluid worden gemaakt, en dit dan meerdere keren achter elkaar (2x achter elkaar op mijn mobiel), en als je die meldingen al niet hoort dan mis je waarschijnlijk ook het continue geluid, trillen, sirene, scherm rood, groen, enz. enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Mijn telefoon staat altijd op trilstand en als ik daarvan afhankelijk ben zijn de pakketbezorgers dus al weg tegen de tijd dat ik wat merk :P

Ik heb volgens mij het maximaal aantal chimes voor mijn Eufy (accu versie), die allemaal tegelijk af gaan:
1x base station in thuiskantoor
1x extra chime in stopcontact in huiskamer
1x de oorspronkelijke deurbel die binnen nog bij de voordeur hangt
(je kunt in de app nl. instellen dat hij die nog steeds af laat gaan, de Eufy vervangt dan ook in dat opzicht de oorspronkelijke 'domme' knop)

Op deze manier horen we de deurbel altijd wel.
De terugspreekfunctie gebruiken we verder niet, werkt inderdaad niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
Lawwie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Ja of gewoon niet correct ingesteld, mijn Eufy app maakt echt een hels kabaal en ik hoor 2 maal een vrij lange deurbel ringtone. En dat is standaard zo.
Kijk dit is wat ik zoek nl 2x vrije lange deurbel ringtoon, ik heb niks aparts ingesteld en gewoon standaard geïnstalleerd. Ik heb een S10+ dus weet niet of het hier aan kan liggen? ben benieuwd naar jou instellingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mousie55 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:52:
Kijk dit is wat ik zoek nl 2x vrije lange deurbel ringtoon, ik heb niks aparts ingesteld en gewoon standaard geïnstalleerd. Ik heb een S10+ dus weet niet of het hier aan kan liggen? ben benieuwd naar jou instellingen? :)
Heb je ook al eens gespeeld met de diverse geluiden die je kunt selecteren als meldingsgeluid binnen de Eufy deurbel instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
ja die heb ik van standaard, tering, ding, wekker enz aangezet en getest geen verandering helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousie55
Sorry 1ste is natuurlijk tring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Ik ben benieuwd of je het probleem inmiddels hebt kunnen oplossen?
Ik heb namelijk hetzelfde.
Eerst heeft het geluid het op mijn Samsung S21 goed gegaan en toen ineens is hij ermee gestopt.
En blijkbaar komt het probleem vaker voor:
https://unifi-forum.nl/on...-android-smartphone.4051/

Helaas werkt die oplossing die ze daar uitleggen niet bij mij, want ik heb geen Protect app op mijn Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Myedvyed schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:36:
Mijn telefoon staat altijd op trilstand en als ik daarvan afhankelijk ben zijn de pakketbezorgers dus al weg tegen de tijd dat ik wat merk :P

Ik heb volgens mij het maximaal aantal chimes voor mijn Eufy (accu versie), die allemaal tegelijk af gaan:
1x base station in thuiskantoor
1x extra chime in stopcontact in huiskamer
1x de oorspronkelijke deurbel die binnen nog bij de voordeur hangt
Maximaal aantal chimes? Nee hoor, je kunt zoveel Alexa echo's instellen als chime als je wilt. Hier door het hele huis 'There's somebody at the front(/back) door!)'

En voor de trilstand, mijn horloge heeft wel altijd een melding door. Dat is misschien een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 05:29
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Als ik buiten ben (bijvoorbeeld op het werk) dan heb ik mijn Iphone altijd op stil staan en in mijn broekzak. Als iemand aanbelt op mijn eufy deurbel dan krijg ik alleen een korte tril en een melding op het scherm te zien. Hier heb ik dus niks aan als mijn Iphone in mijn broekzak heb zitten. Dit kan net zo goed een sms of whatsapp berichtje kunnen zijn. Ik wil dat als iemand aanbelt mijn telefoon blijft trillen net zoals dit gebeurt als iemand je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 08:46
Jammer dat er nog geen oplossing is.

Toch wel slecht dat een deurbel in deze moderne tijd en prijscategorie niet in staat is om een degelijke notificatie op je iphone/samsung te geven als iemand op de deurbelknop drukt.

Op het moment dat iemand aanbelt en je bent niet thuis, dan krijg je op de Iphone 14 alleen een simpele korte ping.

Voor de rest wel leuke deurbel met goed beeld, jammer dat de hoofdfunctie onvoldoende werkt op digitaal vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een omdenkertje, omdat je met een iPhone werkt:

Kun je niet in Opdrachten instellen dat "zodra er bericht/melding XYZ binnenkomt" -> Volume op bepaald niveau, Ringtone afspelen totdat de melding wordt aangetikt -> App van de deurbel openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
Feroz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:21:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Als ik buiten ben (bijvoorbeeld op het werk) dan heb ik mijn Iphone altijd op stil staan en in mijn broekzak. Als iemand aanbelt op mijn eufy deurbel dan krijg ik alleen een korte tril en een melding op het scherm te zien. Hier heb ik dus niks aan als mijn Iphone in mijn broekzak heb zitten. Dit kan net zo goed een sms of whatsapp berichtje kunnen zijn. Ik wil dat als iemand aanbelt mijn telefoon blijft trillen net zoals dit gebeurt als iemand je belt.
Dat is toch geen probleem van de Eufy of app, maar meer hoe jij omgaat met je notificaties en ‘stil’ stand van je telefoon? Overigens denk ik dat dit ‘probleem’ alleen op iPhone speelt, aangezien iOS erg strict en niet-flexibel is als het gaat om instellen van geluiden en notificaties als je telefoon op stil staat.

Daarnaast: apps kunnen met een hele goede reden niet door de ‘stil’ stand heen breken.

[ Voor 10% gewijzigd door Sito op 13-01-2025 07:31 ]

Pagina: 1