Hallo,
Ik wil de pc van mijn vader een kleine upgrade geven aangezien deze al wat jaartjes mee gaat en de opslag vol begint te raken. Ik zat te denken om een nieuwe CPU, RAM geheugen en SSD te kopen. De computer moet gewoon sneller worden voor dagelijks gebruik, niks speciaals. Budget is rond de 300 euro. Echter vraag ik me af of het huidige moederbord en voeding nog goed genoeg zijn om te laten zitten?
De huidige setup is als volgt:
Ik zat te denken de volgende onderdelen te kopen en mijn moederbord en voeding zo te laten (als dit mogelijk is). Hebben jullie suggesties hiervoor en denken jullie dat hij het verschil duidelijk gaat merken?
Alvast bedankt,
Dirk
Ik wil de pc van mijn vader een kleine upgrade geven aangezien deze al wat jaartjes mee gaat en de opslag vol begint te raken. Ik zat te denken om een nieuwe CPU, RAM geheugen en SSD te kopen. De computer moet gewoon sneller worden voor dagelijks gebruik, niks speciaals. Budget is rond de 300 euro. Echter vraag ik me af of het huidige moederbord en voeding nog goed genoeg zijn om te laten zitten?
De huidige setup is als volgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD A8-5600K Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus A55BM-PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston KVR16S11S8/4 | € 26,14 | € 26,14 |
1 | Voedingen | Corsair VS350 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 26,14 |
Ik zat te denken de volgende onderdelen te kopen en mijn moederbord en voeding zo te laten (als dit mogelijk is). Hebben jullie suggesties hiervoor en denken jullie dat hij het verschil duidelijk gaat merken?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 53,90 | € 53,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 62,42 | € 62,42 |
Totaal | € 301,12 |
Alvast bedankt,
Dirk