Soundbar advies - max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:26
Ik zoek een?
Soundbar

Wat is je budget?
Maximaal €1000, liefst goedkoper

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor kijken van tv, films, series en gaming

Wat heb je zelf al gevonden?
uitvoering: Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q990B

Momenteel ben ik in het bezit van een Jamo 5.1 set (type weet ik zo even niet) deze gebruik ik icm met een Pioneer VSX-832 receiver en een LG 55C7 (2018). Opzich bevalt alles wel prima,maar willen graag de overstap maken naar een soundbar. Puur omdat we het wat strakker in huis willen, minder kabels etc.

Qua gaming gebruiken we een PS5 en een Nintendo Switch.

Mijn oog is gevallen op de Q990 van Samung, puur door de goede prijs / kwaliteit verhoudingen. Positieve revieuws. Soundbar met dolby atmos.

Wat vinden jullie van deze keuze, gaan voor de samsung of misschien toch ander merk / type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
het is een keuze

je zou ook de voor- en nadelen kunnen opsommen van verschillende modellen, zodat men hier wat gerichter commentaar kan geven.

'Positieve reviews' bron? Dan kan men dat evt hier beoordelen.

9 reviews op Tweakers (waarvan een flink aantal 'geleend/gekregen/testpanel van Samsung'). De sterren zijn groen, maar genoeg negatieve punten zo te zien.

Klein scherm voor instellingen
Stereo muziek geeft matig geluid
Dolby Atmos of DTS:X niet overtuigend

Goede prijs/jkwaliteitverhouding bij een soundbar van 950,- ??? Maargoed, ik kan niet in een portemonnee kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
The_BoKmeester schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:55:
het is een keuze

je zou ook de voor- en nadelen kunnen opsommen van verschillende modellen, zodat men hier wat gerichter commentaar kan geven.

'Positieve reviews' bron? Dan kan men dat evt hier beoordelen.

9 reviews op Tweakers (waarvan een flink aantal 'geleend/gekregen/testpanel van Samsung'). De sterren zijn groen, maar genoeg negatieve punten zo te zien.

Klein scherm voor instellingen
Stereo muziek geeft matig geluid
Dolby Atmos of DTS:X niet overtuigend

Goede prijs/jkwaliteitverhouding bij een soundbar van 950,- ??? Maargoed, ik kan niet in een portemonnee kijken natuurlijk.
De reviews hier inderdaad zijn niet heel slecht vind ik persoonlijk.

Maar ook de volgende reviews zijn positief:
https://id.nl/huis-en-ent...-overtuigend-en-omhullend
https://fwd.nl/audio/revi...-stap-voor-de-referentie/
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q990b

Ik verwacht ook niet dezelfde kwaliteit als een echte 5.1 opstelling, met redelijke speakers.
Maar ik wil er ook niet heel veel op achterruit gaan en wel een soundbar die redelijk future proof is.

Tuurlijk is een bluesound systeem stuk beter, maar daar is de prijs ook na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 10:16
Ik had thuis ongeveer dezelfde set als jij en om de zelfde reden had ik een LG dsp11ra soundbar gekocht. Dit viel zo enorm tegen vergeleken met een 5.1 set. Ik heb nu zelf even door gespaard en een compleet klipsch 5.1 zlset gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je ruim 900 euro wilt gaan uitgeven aan een soundbar en je komt vanaf een receiver met 5.1 speakers; wat zijn dan je verwachtingen? Wil je ook weer de surroundervaring? Zelfs Atmos? Dat gaat namelijk dan zeer tegenvallen als je echte 5.1 gewend bent.

Laat je niet gek maken door Dolby Atmos op soundbars. Ja, het apparaat kan het geluid verwerken. Ja, met kleine gerichte speakers die het geluid weerkaatsen kunnen ze het benaderen. Nee, je gaat geen fantastische surroundbubbel creëren. Dat heeft overigens niks met audiofiele (sprookjes) voorkeuren te maken, of met een afkeur van soundbars in het algemeen, maar daar zijn ze gewoon technisch nauwelijks geschikt voor.

Je neemt een soundbar als je (a) weinig kabels en kleinere speakers wilt en/of (b) vooral het geluid van de tv zelf wilt verbeteren.

Je neemt géén soundbar als je (a) veel naar muziek luistert en/of (b) een degelijke surround/atmoservaring wilt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Misschien moet ik ook gewoon eens naar de winkel om horen en vergelijken. Ik snap dat ik erop achteruit zal gaan en laat met niet gek maken door dingen als dolby atmos etc. Ik snap ook dat je dat niet uit zon ding kan halen, misschien wel beetje hetzelfde idee maar niet de kwaliteit.

Daarvoor ga ik wel naar bioscoop.

Wil gewoon minder kabels, clean look op het meubilair en toch wel redelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 21:15
Ik heb de 990B thuis staan en het is by far de betere soundbar onder de €1000 euro. Ik had veel vergeleken, maar kwam elke keer terug bij de 990B, natuurlijk is je kamer ook belangrijk waar hij in staat m.b.t. geluidsisolatie. Is dat laatste beroerd dan klinkt de meest dure setup ook gewoon bar slecht.

Ik heb hem kunnen uiteindelijk gekocht voor €779 (prijs uiteindelijk €479). Ik vind hem in elk geval erg goed klinken en doe hem niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ferio schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:45:
Ik heb de 990B thuis staan en het is by far de betere soundbar onder de €1000 euro. Ik had veel vergeleken, maar kwam elke keer terug bij de 990B, natuurlijk is je kamer ook belangrijk waar hij in staat m.b.t. geluidsisolatie. Is dat laatste beroerd dan klinkt de meest dure setup ook gewoon bar slecht.

Ik heb hem kunnen uiteindelijk gekocht voor €779 (prijs uiteindelijk €479). Ik vind hem in elk geval erg goed klinken en doe hem niet meer weg.
Wat een bizar lage prijs ja, de kamer is niet groot gelukkig. Daarom willen wij ook een soundbar en niet teveel speakers en kabels meer.

Stuur anders even pb over je ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 16:32
Ik zit in hetzelfde schuitje.

990B klinkt vooral zo lekker vanwege de sub, haal je die weg blijft er weinig over.
Het geheel oogt wel indrukwekkend, dat wel.

De Sonos Arc vond ik verrassend goed, heeft standaard al een goede bass.
Zelfs de Beam 2 met Mini Sub (zelfde totaalprijs als losse Arc ongeveer) vond ik echt lekker klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:19
Je kan ook de kabels netjes wegwerken en je 5.1 set behouden.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
kevinmastah2005 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:51:
Je kan ook de kabels netjes wegwerken en je 5.1 set behouden.
Zijn ze al hoor, netjes in Gootjes etc.
Willen gewoon wat nieuws en strakker bij de nieuwe meubels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand ervaring met de webshop van Von Burg?

De SAMSUNG HW-Q990B is daar voor 849 te koop en daar gaat nog €150 cashback vanaf

https://www.vonburgtv.nl/...90b-xn-8806094221602.html

Dus voor €699 heb ik de soundbar daar, ik gok dak ik rond de 2 a 400euro nog terug kan krijgen voor mijn huidige 5.1 set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 16:32
G.Scholtens schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:03:
Iemand ervaring met de webshop van Von Burg?

De SAMSUNG HW-Q990B is daar voor 849 te koop en daar gaat nog €150 cashback vanaf

https://www.vonburgtv.nl/...90b-xn-8806094221602.html

Dus voor €699 heb ik de soundbar daar, ik gok dak ik rond de 2 a 400euro nog terug kan krijgen voor mijn huidige 5.1 set.
Prima zaak hoor, niks mis mee.

Ik was ook in de markt voor een Q990b alleen het disconnecten van de rear speakers en sub blijft maar terugkomen als ik de vele reviews mag geloven. Plus; hij is wel errug bulky hoor, daar moet wel de woonkamer naar zijn. Vind ik.

Welke mij nog het meest verrast heeft: de Beam 2 van Sonos icm de Sub Mini. Meer dan genoeg power voor een gemiddelde woonkamer.

Die, of de nieuwe serie van JBL, de Bar 500 Pro.
Heeft ook Dolby Atmos, e-arc en een onwijs goede sound, de bass is iets minder nadrukkelijk aanwezig tov vorige modellen van JBL.

Keuzes keuzes
Pagina: 1