Toon posts:

PC geeft te zwakke prestaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 1HO
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-02 17:44
Mijn vraag
Ik heb een paar maanden geleden een pc inelkaargezet en ging gamen Maar het viel mij op dat mijn pc niet presteert zoals ik heb gezien op YouTube mijn videokaart draait ook geen volle 100% en het kan ook geen CPU of HDD bottleneck zijn. weet iemand waarom dit zo is?
Ik heb al veel dingen geprobeerd zoals drivers updaten koelpasta vervangen maar alsnog werkt het niet goed

Pc onderdelen:
Ryzen 5 5500
16 GB DDR4 3200Mhz
RX 6600 8GB
240GB m.2 SSD
2TB HDD

Alle reacties

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:32
Hi 1ho

Om je vraag te beantwoorden hebben we misschien iets meer info nodig. Games zijn vaak niet perfect geoptimaliseerd, dus dat je GPU niet op 100% draait hoeft geen probleem te zijn.

Laat eens weten welke games je speelt, op welke settings en wat voor prestaties je hebt (fps). Dan kunnen we je in ieder geval helpen met beoordelen of dat je systeem niet goed werkt, of dat je te hoge verwachtingen had.

• 1HO
Beste Benjg
Ik speel bijvoorbeeld GTAV op de hoogste settings 1080p en dan haal ik net de 55 fps
Of als ik een keertje fortnite ga spelen Op de hoogste settings 1080p haal ik net de 75 fps
Dat is best wel laag om eerlijk te zijn

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gokje, je hebt vsync aan staan in de instellingen van die games en/of een eventuele frame limit.

[Voor 20% gewijzigd door pagani op 15-01-2023 23:51]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:47
Xmp in bios aangezet? Anders draait je ram op 2133 mhz en dat vindt die ryzen cpu niet tof.

• 1HO
Jazeker Xmp staat aan

• 1HO
Zou kunnen dat Vsync aan staat

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 19:39
1HO schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:35:
Beste Benjg
Ik speel bijvoorbeeld GTAV op de hoogste settings 1080p en dan haal ik net de 55 fps
Of als ik een keertje fortnite ga spelen Op de hoogste settings 1080p haal ik net de 75 fps
Dat is best wel laag om eerlijk te zijn
Als je gta op max instellingen draait en bvb 8x msaa aan hebt staan is het niet gek dat je 55 fps overhoudt.

Ook Fortnite is met de laatste updates op dx12 behoorlijk zwaar geworden waarbij de rx6600 dan toch magertjes is.

Ik heb zelf een gtx1080 gehad en deze ging ook door de knietjes bij beide titels op max settings.

Post je preciese settings gta/Fortnite eens "screenshot".

• 1HO
Kan dat niet nu doen kan morgen pas

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

En draai even een benchmark. 3dmark ofzo, dan heb je tenminste een getal dat je kunt vergelijken met soortgelijke systemen.

-_-

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04:06
TRAXION schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:17:
[...]

Als je gta op max instellingen draait en bvb 8x msaa aan hebt staan is het niet gek dat je 55 fps overhoudt.

Ook Fortnite is met de laatste updates op dx12 behoorlijk zwaar geworden waarbij de rx6600 dan toch magertjes is.

Ik heb zelf een gtx1080 gehad en deze ging ook door de knietjes bij beide titels op max settings.

Post je preciese settings gta/Fortnite eens "screenshot".
Precies dit. Er zijn bepaalde instellingen die ontzettend veel prestaties kosten, en praktisch geen verschil maken hoe het er uit ziet.

En GTA heeft ook een aantal specifieke instellingen die het ontzettend zwaar maken.

Daarbij is vergelijken met Youtube video's wel zo ongeveer de slechtste manier om naar de prestaties te kijken. Draai eens een benchmark.

• 1HO

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:43

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Alles op ultra trekt een 6600 idd niet, probeer eens alles op high?
En zet de MSAA eens op 2x, 8x is echt veel te zwaar.
Wat voor monitor heb je trouwens? Als je monitor maar 60hz is dan heeft het geen zin om meer dan 60FPS te draaien.

[Voor 60% gewijzigd door Militia Pilot op 16-01-2023 21:54]

• 1HO
Zal ik doen

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 19:39
Je verwacht onrealistische resultaten voor een rx6600.

Gta 5 msaa op 2 en bij Fortnite anti alliassing super resolution lager zetten.

Begrijp het niet verkeerd een rx6600 is geen budget kaart maar het is wel instap msaa 8x of 16x is altijd al enorm zwaar geweest en Fortnite is niet meer te vergelijken met 6 jaar geleden.

Wil je Fortnite en beetje competitief spelen gooi je de settings het beste op performance mode onder rendering mode.

Je 3dmark score is bovengemiddeld goed dus je mag verwachten dat je pc verder optimaal presteert.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee